liniss - mamma til tre små Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Jeg drikker i skjul. Skjønner at jeg trenger hjelp, enormt som ligger bak men aner ikke hvor jeg skal starte.. Veldig trist mamma idag
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Google, så finner du nr å ringe i bøtter og spann. Gjør det! Anonymkode: 18583...66f
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 Start med å si det til fastlegen. Anonymkode: 54aad...202
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 Så bra du innser at du trenger hjelp, ring fastlegen i morgen så er første skritt tatt. Heldigvis er vi mennesker sterkere enn vi tror, jeg er sikker på at du kommer gjennom dette med begge bena på jorda om du er villig til å kjempe for det. Lykke til Anonymkode: bec69...d88
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 Som nevnt over så er det hjelpetelefoner du kan ringe, det er kanskje det første steget for deg hvis du ikke føler for å prate med fastlegen? Noe du kan starte med allerede nå er å stille deg selv spørsmål om hvorfor du føler for å drikke, hva du tror drikkingen gjør for deg (positivt) og sette opp en liste med alle negative følger som kommer av drikkingen. Det er viktig at du er helt ærlig med deg selv når du gjør dette, ved å lyve for deg selv eller pynte på sannheten, ellers vil du bare begynne å bortforklare og unngå å ta tak i kjernen av problemet. Når startet du og når følte du at du mistet kontrollen? Du valgte allerede å lage en tråd her inne med nick, det er et steg i riktig retning. Du er på vei, kjempeflott! Ønsker deg all lykke til på veien mot en bedre og sunnere hverdag for deg selv og familien din Anonymkode: e8008...148
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 54 minutter siden, liniss - mamma til tre små skrev: Jeg drikker i skjul. Skjønner at jeg trenger hjelp, enormt som ligger bak men aner ikke hvor jeg skal starte.. Veldig trist mamma idag Barna dine lider helt garantert på grunn av dine egoistiske alkoholvaner. De vet vel hva du sliter med også, og det legger de på seg i like stor grad som det har gjort på deg. I TILLEGG må de slite med en mor som drikker, noe som nok oppleves som mer enn nok å takle i seg selv... SØK HJELP FOR BARNA DINE SIN SKYLD! Hilsen en som har vokst opp med en forelder som deg. Anonymkode: 1cf0f...4e9
liniss - mamma til tre små Skrevet 1. august 2017 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2017 Ungene merker ikke det , nei. Det garanterer jeg. Men fortsetter dette. Vet jeg de merker det. Jeg drikke hver dag på kvelden. Max to drinker. Kjenner det i hode men stopper der. Mannen min merker d ikke heller..
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barna dine lider helt garantert på grunn av dine egoistiske alkoholvaner. De vet vel hva du sliter med også, og det legger de på seg i like stor grad som det har gjort på deg. I TILLEGG må de slite med en mor som drikker, noe som nok oppleves som mer enn nok å takle i seg selv... SØK HJELP FOR BARNA DINE SIN SKYLD! Hilsen en som har vokst opp med en forelder som deg. Anonymkode: 1cf0f...4e9 Å, buhu. Stakkars deg. Synd at din triste oppvekst gjorde deg til et shitty menneske. Anonymkode: 54aad...202
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 13 minutter siden, liniss - mamma til tre små skrev: Ungene merker ikke det , nei. Det garanterer jeg. Men fortsetter dette. Vet jeg de merker det. Jeg drikke hver dag på kvelden. Max to drinker. Kjenner det i hode men stopper der. Mannen min merker d ikke heller.. Så flott at du tar tak i dette. Jeg vokste også opp med en mor som drakk når jeg hadde lagt meg, eller når jeg var borte. Men jeg utviklet etterhvert en radar som fortalte meg at hun drakk selv om jeg ikke var i samme rom. Etterhvert ble det verre. Som da jeg kom hjem etter mitt første diskotek, men ikke hadde noen å fortelle det til, for mamma var full. Eller når jeg skule sove over hos en venninne, men fikk på følelsen av at mamma hadde drukket, og når jeg ville bli hentet så kom hun full i en drosje.. Enda litt senere, så kunne hun være full når jeg kom hjem fra skolen. Men hun har aldri søkt hjelp. Det at du gjør det nå kan gi barna dine muligheten til å slippe utallige vonde opplevelser. Det jeg syns er rart er at 2 drinker ganger 7 blir til så mye som 2 liter sprit. Er du helt ærlig med deg selv om hvor mye du drikker? Hadde mamma blitt spurt i dag om hvor mye hun drakk i oppveksten min, hadde hun helt sikkert husket mindre enn hva som var tilfelle Masse lykke til 💜 Anonymkode: 5a669...2d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 6 minutter siden, liniss - mamma til tre små skrev: Ungene merker ikke det , nei. Det garanterer jeg. Men fortsetter dette. Vet jeg de merker det. Jeg drikke hver dag på kvelden. Max to drinker. Kjenner det i hode men stopper der. Mannen min merker d ikke heller.. Dessverre så er det en helt vanlig feiloppfatning av alkoholikere å tro at ingen merker at de drikker. Du skriver at du drikker to drinker hver kveld. Men også at du drikker to liter sprit i uken. Da er de to drinkene du drikker om kvelden store og består av mange alkoholenheter hver! Til sammen drikker du nesten 7 alkoholenheter daglig. Drikker man 9-14 alkoholenheter pr. uke ligger man i faresone for å utvikle helseskader. Du drikker 47 alkoholenheter ukentlig... (hvis det er 40 % sprit du drikker). http://www.snakkomrus.no/alkoholenhetskalkulator/ Du drikker hver kveld etter at ungene har lagt seg, og du drikker 7 enheter hver kveld. Dvs. mest trolig er du ikke kjørbar neste morgen. Det vil igjen si at du mest trolig kjører barna dine til barnehagen med promille... Har du tenkt over hva som skjer om det skjer en ulykke? Kan du leve med det, enten det er du, dine barn eller andre som blir skadet pga. ditt alkoholforbruk? Har du økonomi til å dekke ev. millionerstatninger som ikke vil dekkes av forsikringen din fordi du hadde promille? Hvorfor drikker du? Det er en årsak til at du drikker og at forbruket ditt har blitt så stort, hva er årsaken til at du drikker? Hva er det i livet ditt du ikke takler når du er edru? Anbefaler deg sterkt å kontakte legen din og legge alle kort på bordet, for det er liten sjanse for at du vil greie å komme til et akseptabelt alkoholforbruk på egen hånd uten at du får bearbeidet årsaken til at du drikker og at du får støtte når du slutter å drikke. Du kan også ringe Rustelefonen tlf. 08588, Alkan tlf. 22 40 28 00. Ellers oppfordrer jeg deg til å innrømme for din mann hvor stort alkholforbruket ditt er og be om støtte i tiden fremover hvis du lover å oppsøke hjelp for problemene dine og slutte å drikke. Du har tatt et viktig steg i kveld - nå må du ta neste steg som er å snakke med fastlegen din, hjelpeapparatet og mannen din! Anonymkode: d716d...248
MammantilNurket Skrevet 1. august 2017 #11 Skrevet 1. august 2017 Det er _veldig_ mye, og brennvin er fryktelig skadelig for deg. I tillegg blir det grådig dyrt i lengden. Det er nok fare for at folk merker det også. Snakk med partneren din, en venninne eller noen andre du stoler på, fastlegen din eller bedriftshelsetjenesten kan også hjelpe. Masse lykke til <3
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #12 Skrevet 1. august 2017 Snakk med mannen din i kveld , så ringer dere fastlege og får hastetime i morgen. Be mannen din følge deg og bli med inn. Innvolver han, du trenger støtten! Lykke til! Anonymkode: 5bbc8...057
Fugit Skrevet 1. august 2017 #13 Skrevet 1. august 2017 3 timer siden, liniss - mamma til tre små skrev: Jeg drikker i skjul. Skjønner at jeg trenger hjelp, enormt som ligger bak men aner ikke hvor jeg skal starte.. Veldig trist mamma idag Vet du hva: Nå synes jeg du skal klappe deg selv på skuldera! Du innser og innrømmer at du har et problem, det oppleves kanskje som et lavpunkt? Men da kan det bare gå oppover. Kontakt fastlege. Det er veldig sterkt og modig av deg å innrømme det og se at du trenger hjelp.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #14 Skrevet 1. august 2017 Hvis det går med 2l i uka og du drikker max to drinker per dag så skjønner jeg at du føler du har et problem. Hver drink inneholder etter det du skriver her 1,5dl brennevin. 3 dl per dag utgjør over 7 enheter (dette er det samme som 1 1/2 flaske vin per dag). 2l brennevin utgjør 50 enheter i uka. 15 enheter i uka utgjør en alvorlig helserisiko. Så skaff hjelp!!! Anonymkode: be56d...d96
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #15 Skrevet 1. august 2017 Noen fastleger, eller muligens alle har lite kunnskap om alkoholisme og hvilken hjelp du kan få. Kan bare si litt om hvilken hjelp min mann fikk etter at jeg hadde funnet ut hva mulighetene var, og det finnes sikkert mye mer som jeg ikke vet noe om. Han gikk en periode på antabus og campral. Campral minsker lysten på alkohol ,mens antabus gjør deg dårlig hvis du drikker alkohol. Jeg har mangeganger tenkt at det egentlig kanskje holder å ta campral, da min mann fikk veldig problemer med magen når han tok antabus, også uten at han drakk alkohol. Han har også i flere år hatt faste samtaler med psykolog. Dette har hjulpet han mye. Anonymkode: 8e3fb...6a7
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #16 Skrevet 2. august 2017 20 timer siden, liniss - mamma til tre små skrev: Jeg drikker i skjul. Skjønner at jeg trenger hjelp, enormt som ligger bak men aner ikke hvor jeg skal starte.. Veldig trist mamma idag Jeg er i samme situasjon som deg (bare at jeg ikke har barn) og vet hvor vanskelig det er. Men du har gjort første steg, du har innrømmet det for deg selv, ikke la det bli med det. Anonymkode: 1906e...552
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #17 Skrevet 3. august 2017 Har du søkt hjelp HI? 💜 Anonymkode: dfa3f...b17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå