Gå til innhold

Hvor mange krangler hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurte på hvor utbredt krangling i hjemmet er.

Her skjer det en gang iblant, selv om jeg helst skulle ha det ugjort..

Syns egentlig det er vanskelig å leve sammen med et annet voksent menneske og klare å samarbeide samtidig som man skal holde liv i kjærligheten.. 

Anonymkode: 6221e...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi krangler en del, i alle fall for mye etter begges smak.

Men jeg er selv en stor skyld i det, både fordi jeg har vanskelig for å bare la ting gå og må pirke på alt. I tillegg til at jeg er veldig hormonstyrt. Og selv om jeg vet det er det ufattelig vanskelig å ta tak i.

Samtidig lever jeg med en mann som er utrolig unnvikende, lik resten av familien sin. Og mener at enhver innsats er god nok, uavhengig av resultat...

Anonymkode: 01155...953

Skrevet

Svært lite krangling da det bare er sønnen på seks og jeg som bor her ;)

Da jeg var sammen med faren til barnet var det for mye krangling, veldig deilig å slippe. Har kjæreste, vært sammen i snart fem år og absolutt ingen planer om å bo sammen på lang, lang tid, om i det hele tatt! :)

Anonymkode: ce462...08a

Skrevet

Her blir det en del krangling i alle retninger. Hver dag er noen i tottene på hverandre. 3 tette unger og en hektisk hverdag... MEN, jeg synes det er forskjell på krangling og krangling. Noen småtteri må man tåle alle og en hver uten at man tror forholdet eller psyken eller annet er på vei ad dundas av den grunn :)

Anonymkode: 8fc45...0e3

Skrevet

Vi må diskutere innimellom med barna tilstede. De sover aldri samtidig så alltid en som er der og som regel er våken. 

Anonymkode: aab67...700

Skrevet

Jeg syntes at min eks-mann og jeg kranglet mye. Kanskje 1-2 g. i måneden. Det var høylydt, skriking, smelling med dører og mye drama. Kranglene var imidlertid gjort unna i løpet av maksimalt 20-30 minutter.

Forloveden og jeg har kranglet kanskje 2 eller 3 ganger i løpet av de seks årene vi har vært sammen. 

Da eks-mannen min fikk ny kjæreste viste det seg at vi ikke kranglet mye i det hele tatt. Han og nye kjæresten kranglet nesten daglig (!) - de er ikke sammen lenger. Eks-mannen ringte meg og var helt fortvilet "for han var jo ikke vant til slikt" ...

Våre krangler gikk fort over. I tillegg hadde vi en del "regler" (ikke gå fra hverandre når vi var sinte, ikke legge oss sinte osv.). Disse reglene ga nye kjæresten blaffen i. I tillegg var det liten grad av "fair play" i deres krangler. Min eks-mann var helt fortvilet. Tror han snakket mer med meg i telefonen den perioden enn han snakket med kjæresten. Dessuten var hun sykelig sjalu på meg (!) som på det tidspunktet var høygravid med Herr Sønn og akkurat hadde flyttet inn i hus på landet med ny mann ...

Skrevet
18 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Jeg syntes at min eks-mann og jeg kranglet mye. Kanskje 1-2 g. i måneden. Det var høylydt, skriking, smelling med dører og mye drama. Kranglene var imidlertid gjort unna i løpet av maksimalt 20-30 minutter.

Forloveden og jeg har kranglet kanskje 2 eller 3 ganger i løpet av de seks årene vi har vært sammen. 

Da eks-mannen min fikk ny kjæreste viste det seg at vi ikke kranglet mye i det hele tatt. Han og nye kjæresten kranglet nesten daglig (!) - de er ikke sammen lenger. Eks-mannen ringte meg og var helt fortvilet "for han var jo ikke vant til slikt" ...

Våre krangler gikk fort over. I tillegg hadde vi en del "regler" (ikke gå fra hverandre når vi var sinte, ikke legge oss sinte osv.). Disse reglene ga nye kjæresten blaffen i. I tillegg var det liten grad av "fair play" i deres krangler. Min eks-mann var helt fortvilet. Tror han snakket mer med meg i telefonen den perioden enn han snakket med kjæresten. Dessuten var hun sykelig sjalu på meg (!) som på det tidspunktet var høygravid med Herr Sønn og akkurat hadde flyttet inn i hus på landet med ny mann ...

Hvis han snakket mer med deg enn kjæresten, og attpåtil utleverte privatlivet sitt til deg,  er det ikke rart at hun var sjalu. Man diskuterer virkelig ikke sine krangler og diskisjoner med dama med eksen sin! Hvordan hadde du reagert hvis som perfekte kjæreste fikk bak ryggen på deg og diskuterte deres uenigheter og problemer med eksen?

Anonymkode: b272e...53e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis han snakket mer med deg enn kjæresten, og attpåtil utleverte privatlivet sitt til deg,  er det ikke rart at hun var sjalu. Man diskuterer virkelig ikke sine krangler og diskisjoner med dama med eksen sin! Hvordan hadde du reagert hvis som perfekte kjæreste fikk bak ryggen på deg og diskuterte deres uenigheter og problemer med eksen?

*din perfekte kjæreste 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

*din perfekte kjæreste 

Hun var sprøyte gal. Masse issues: vokst opp i fosterhjem, barndom og ungdom preget av rus, fikk barn tidlig, barnefar ikke med i bildet, psykiatri i familien ... helt håpløs. min eks-mann og jeg har et finfint forhold. Gode venner. Hvorfor skulle han ikke kunne snakke med meg om dette?

Skrevet
29 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Hun var sprøyte gal. Masse issues: vokst opp i fosterhjem, barndom og ungdom preget av rus, fikk barn tidlig, barnefar ikke med i bildet, psykiatri i familien ... helt håpløs. min eks-mann og jeg har et finfint forhold. Gode venner. Hvorfor skulle han ikke kunne snakke med meg om dette?

Fordi lojaliteten hans skal ligge hos samboer. Igjen, hvordan hadde du reagert hvis din kjæreste utleverte deg og deres problemer til eksen sin hele tiden, og satt i telefonen med eksen store deler av dagen? For øvrig så fremstiller du det at denne damas fortid som fosterhjemsbarn og barndom preget av tid er hennes skyld. Det er det ikke. Jeg fikk for øvrig også barn forholdsvis tidlig, og barnefar meldte seg ut etter at jeg tok ut skilsmisse. Jeg er i dag gift på nytt, eier hus, har mastergrad og høy inntekt. Det lyser fordommer av hele holdningen din, du mener at du er overlegen de fleste andre. Det er du dessverre ikke. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi lojaliteten hans skal ligge hos samboer. Igjen, hvordan hadde du reagert hvis din kjæreste utleverte deg og deres problemer til eksen sin hele tiden, og satt i telefonen med eksen store deler av dagen? For øvrig så fremstiller du det at denne damas fortid som fosterhjemsbarn og barndom preget av tid er hennes skyld. Det er det ikke. Jeg fikk for øvrig også barn forholdsvis tidlig, og barnefar meldte seg ut etter at jeg tok ut skilsmisse. Jeg er i dag gift på nytt, eier hus, har mastergrad og høy inntekt. Det lyser fordommer av hele holdningen din, du mener at du er overlegen de fleste andre. Det er du dessverre ikke. 

Men du store min så hårsår du var, da ... hvor har du fra at de bodde sammen?? Han var sammen med henne i noen måneder. Hun var helt sprø, hadde masse bagasje og problemet, var sykelig sjalu og hadde på toppen av det en familie fra helvete ... 

Hva er problemet ditt? Flott at du har klart deg helt normalt til tross for en kjip barndom. Gratulerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...