Gå til innhold

Noen som har tatt Gaustabanen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke gått til toppen sammen med resten av familien i år, men vurderer å ta banen. Er det parkeringsplass der den starter? Hvordan var opplevelsen, og hvor langt er det å gå til toppen fra der jeg kommer ut?

Anonymkode: 02acc...c88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ! Vi tok den i fjor sommer. Gled dere ! Først kjører man til en parkeringsplass.Så går man 10 meter til bygget der det lille toget går inn i fjellet. Kjøper billetter, og venter på at det er deres tur. Det er benker og fin utsikt, så det går relativt raskt😊 så tar man det lille toget. Kanskje Max 10 min ? Så tar man det " heistoget" aner ikke hva man kaller det, opp. Tar sikkert Max 15min. Husker ikke helt. Så går dere ut av Det, og går rett bortover kanskje 50 meter Max, og der kommer du rett ut på platået! Kjempegenialt! Så går man litt oppover, fine brede trapper opp til kafeen. Bruker kanskje Max 10 min ? Også 5 min heeelt til toppen. Jeg gikk sammen med 4 åringen, så da tar det jo litt lengere tid 

Vi var en stor gjeng som tok turen.  Jeg var høygravid, hadde med meg barnet mitt på 4 år, barn på 8 og 10. farmor på 80 år og flere voksne.  Alt gikk supert 😃

På veien ned, var det endel kø for å ta den banen ned. Vi måtte vente 1 time.De andre i reisefølget dro  litt tidligere enn oss ned, de ventet bate i 30 min.Men  hallo. Er man på tur så er man på tur 😊 og kanskje det var den gratis marsipankaka de serverte den dagen ,som gjorde at det var mye folk oppå der 😄

Anonymkode: 5e2a8...f2d

Skrevet

Bare gled deg!Og ta deg råd til å kjøpe mat inne på fjellstua, også.Utrolig god,hjemmelaget mat i verdens vakreste natur.

Veldig morro for store og små.

Skrevet

Takk for svar. Da blir det nok tur med banen. Hadde vært morsomt å treffe de andre på toppen.

Anonymkode: 02acc...c88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...