Gå til innhold

Naboen sitt besøk og arbeidsfolk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker vår parkeringsplass støtt og stadig. Til tross for titalls beskjeder går det ikke inn at vi ikke vil ha andre sine biler parkert hos oss og heller ikke brukes som snuplass. Vi har terrasse og inngangsdør rett ved gårdsplassen der vi har bilen  så det er skikkelig irriterende når de tar seg til rette.

Naboen har ikke like god plass til parkering som oss så derfor de tar seg til rette. Så til det jeg lurer på, er det lov å sette opp skilt om privat parkering, og at de som parkerer der blir tauet bort på egen regning? Det er jo vår eiendom.

Anonymkode: 3281a...b55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere taue bort bilen og sende regning da? 

Hva med en fysisk sperring dere flytter når dere selv skal bruke plassen?

Anonymkode: 5fa6f...12b

Skrevet

De sender regningen til den som eier bilen da. De har parkert oss inne flere ganger så jeg har kommet for seint til jobb da de er umulige å få tak i. Utrolig irriterende!

HI

Skrevet

Hvis de kjører inn deres innkjørsel kan du nekte, men om de parkerer langs veien, selv om det er på din to.t der dere har laget parkeringsplass, har de full rett til å stå der. Parker i g langs veien er åpen for alle. Den er ikke forbeholdt grunneier.

Anonymkode: 2ef09...d1b

Skrevet

Trenger ikke skilte engang, så lenge det er din eiendom kan du gå de tauet bort. Det gjorde vi da naboen brukte vår parkering selv om vi ba de om å la være. De parkerte der aldri igjen.

Anonymkode: 88102...336

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke skilte engang, så lenge det er din eiendom kan du gå de tauet bort. Det gjorde vi da naboen brukte vår parkering selv om vi ba de om å la være. De parkerte der aldri igjen.

Det holder ikke at det er din eiendom. Det er lovlig å parkere langs veiskulderen uansett hvem som eier grunnen. Til et vanlig bolighus har du bare rett på en innkjørsel. Ellers er det fri parkering langs veien med mindre det står offentlige skilter.

Skrevet (endret)

Har sett dette skiltet noen steder. "Feilparkerte biler vil bli demontert og sendt til Polen". Prøv det😃

Endret av prekæs
Skrevet
1 minutt siden, prekæs skrev:

Har sett dette skiltet noen steder. "Feilparkerte bilder vil bli demontert og sendt til Polen". Prøv det😃

De er ikke feilparkert om de står langs veien og det er uansett bare tåpelig å true med noe du ikke har lov til å gjennomføre.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er ikke feilparkert om de står langs veien og det er uansett bare tåpelig å true med noe du ikke har lov til å gjennomføre.

Tror HI har skjønt poenget ditt, du trenger ikke gjenta og gjenta...

Anonymkode: 7ac67...65c

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det holder ikke at det er din eiendom. Det er lovlig å parkere langs veiskulderen uansett hvem som eier grunnen. Til et vanlig bolighus har du bare rett på en innkjørsel. Ellers er det fri parkering langs veien med mindre det står offentlige skilter.

Men nå er det ikke snakk om ved veien utenfor hekken at HI sin nabo parkerer, ei heller min. HI sin nabo kjører inn og okkuperer parkering inne på eiendommen, forran terrasse og inngangspartiet. Da er det bare å taue når naboen ikke tar oppfordingen. Tauefolkene kan dessuten reglene og tar ingen biler som ikke står feil bare fordi noen sier det.

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tips: Neste gang du får feriepenger, prøv å få kjøpt deg en sans for humor!

Skrevet

Dette er ikke langs veien nei, det er en åpning inn til gårdsplassen vår som er bredden av en bil, inne på gårdsplassen derimot er det god plass. Men her er jo vårt område med inngangsparti, terrasse osv. I tillegg leker barna der. De parkerer altså inne på vårt område som vi bruker hele tiden og når de parkerer rett innforbi der det er smalere så sperrer di oss både ute og inne. Det er jo ikke lov.

HI

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke langs veien nei, det er en åpning inn til gårdsplassen vår som er bredden av en bil, inne på gårdsplassen derimot er det god plass. Men her er jo vårt område med inngangsparti, terrasse osv. I tillegg leker barna der. De parkerer altså inne på vårt område som vi bruker hele tiden og når de parkerer rett innforbi der det er smalere så sperrer di oss både ute og inne. Det er jo ikke lov.

HI

Tau dem vekk eller kjøp port til innkjørselen deres. 

Anonymkode: c7878...7c0

Skrevet

Port blir litt vanskelig der, men vurderer en stor potte eller noe med låsbare hjul jeg kan trille frem som en sperre midt i innkjørselen. Noen tips? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Port blir litt vanskelig der, men vurderer en stor potte eller noe med låsbare hjul jeg kan trille frem som en sperre midt i innkjørselen. Noen tips? 

Lapp på ruta: "neste gang ringer jeg tauebil"

Anonymkode: 7ac67...65c

Skrevet

Jeg hadde samme problem med en nabo. Jeg endte med å sperre inne bilen til naboen med vilje. Gikk meg en laaaaang tur. Fikk en sinna tlf om at jeg måtte flytte bilen min og de hadde ringt på mange ganger. Sa som sant var at jeg er på tur og kan flytte bilen når jeg kom hjem. Fikk beskjed om skynte meg, de hadde en viktig avtale. Jeg skyntet meg saaaakte og kom hjem ca 2 timer senere. Så ikke naboen. Han ringte på døren senere samme kveld. Illsint siden han hadde betalt mye penger på taxi, mente at jeg burde betale han tilbake for det. Jeg sa at det var uaktuelt. På min eiendom parkerer jeg som jeg vil. Ble fort slutt på parkering på min eiendom, hender en sjelden gang at en gjest eller noe hos naboen tar seg til rette, men det kan jeg leve med. 

Skrevet
2 timer siden, sug lut skrev:

Tips: Neste gang du får feriepenger, prøv å få kjøpt deg en sans for humor!

Næhi, jeg tror jeg foretrekker å være irriterende.

Skrevet

Angående arbeidsfolk ville jeg ringt sjefen. 

Om gjester til naboen ville jeg enten parkert de inne eller ringt tauebil. 

Anonymkode: 95416...234

Skrevet

Ring og få bilen tauet, hver gang! Så slutter de forhåpentligvis. Du trenger ikke skilt. Men du kan jo gi naboen en muntlig advarsel neste gang noen feilparkerer. Si at nå er du lei av at de tar seg til rette på din tomt, og at fra nå vil du ringe og få bilen tauet hver gang. 

Ville ellers parkert dem inne om det er mulig, og ikke flyttet bilen før det passer deg. 

Anonymkode: 99830...88f

Skrevet

Men hvem ringer man for å få tauet vekk en bil da? Kan man bare ringe Falken og be de komme og taue den vekk? Hvordan kan de vite at det en sier stemmer?

Anonymkode: 9fa75...37e

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvem ringer man for å få tauet vekk en bil da? Kan man bare ringe Falken og be de komme og taue den vekk? Hvordan kan de vite at det en sier stemmer?

Anonymkode: 9fa75...37e

De sjekker eierskap.

Bare ring, de kan dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...