Gå til innhold

Dere som er kresen med mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere når dere skal være sunn? 

Anonymkode: 352e0...988

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med kresen? 

Jeg vil anse meg som kresen, men liker mye grønnsaker og rent kjøtt. Så spiser mye av det og prøver å ha mye avokado i salaten for den er "myk" og jeg liker ikke dressing. 

Anonymkode: 5a9b1...b33

Skrevet

Jeg er kresen, men spiser mye fisk, og ovnsbakte grønnsaker, salat, reker og avokado. Jeg spiser jo sunt selv om jeg er kresen

Anonymkode: e0c54...e7e

Skrevet

Jeg er sykt kresen, men spiser sunnere enn de fleste. Liker ikke dressing, sauser, smør, majones, dip ol.

Liker heller ikke noen typer farsemat, som pølser, karbonader, fiskekaker ol.

Spiser rent kjøtt og fisk, samt masse grønnsaker. 

Anonymkode: 84f2d...591

Skrevet

Da er jo dere bare heldig 😀 Mitt problem er at jeg syns mesteparten av sunn mat, ikke smaker noe særlig :( men vil veldig gjerne like det😔

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da er jo dere bare heldig 😀 Mitt problem er at jeg syns mesteparten av sunn mat, ikke smaker noe særlig :( men vil veldig gjerne like det😔

Hi

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du bare venne deg til det, prøve nye ting og oppskrifter til du finner noe du synes er godt. For 10 år siden så kunne jeg ikke utstå fisk, har hatet fisk hele livet frem til da. Men så følte jeg meg "tvunget" til å spise fisk flere ganger i forbindelse med jobb, og etterhvert så begynte jeg å like det og er nå veldig glad i laks og ørret. Men jeg er fremdeles litt kresen på det, og spiser mest rød fisk, kan fremdeles ikke utstå torsk. Liker heller ikke så godt kokt eller trukket fisk. Vil helst ha det ovnsbakt, gjerne med litt krydder, pesto, chilisaus eller annet over.
Jeg har heller aldri vært glad i grønnsaker, og har spist lite av det. Var mest vant til kokte grønnsaker, og fortsatte med det som en vane og syntes egentlig det smakte fryktelig. Men så kuttet jeg ut ihjelkokte grønnsaker og prøvde meg frem andre ting. Forskjellige moser, veldig lettkokt brokkoli og blomkål surret i smør og krydder, gratinerte grønnsaker, rå grønnsaker med dipp og ovnsbakte grønnsaker. Jeg bruker endel hvitløk, vårløk og løk som gir smak, krydrer med salt, pepper og annet krydder ved behov. Det trenger jo ikke være smaksløst, det er jo hva man gjør det til selv.

Anonymkode: e0c54...e7e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du synes det ikke smaker noe særlig, som i lite smak må du bruke mer krydder når du lager mat. 

Anonymkode: 4ca89...5fc

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hva liker du da?

Anonymkode: 22743...f46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...