Gå til innhold

Kjipt å reise til utlandet 16. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker 17. mai! Står med tårer i øynene mens jeg ser på barnetoget og roper hurra. 17. mai er i år på torsdag før pinse, og skolen har fri fredag 18. og mandag 21. Vi vurderer sterkt en storbyferie, men jeg er så i tvil om vi bør være borte på 17. mai. Ungene (1 & 3 klasse) sier at de vil, men jeg er redd det blir sårt når alle forberedelsene starter. Hadde dere dratt?

Anonymkode: 5ddfd...481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt.  Den ferien kan dere ta en annen gang. Barna her elsker 17. Mai. Men dere bestemmer jo selv da 😊 så neste 17.mai er første toget til barnet ? Eller 2. ?

Anonymkode: 8ece8...fd5

Skrevet

I mange land har de norsk 17.mai i regi av ambassade og/eller sjømannskirke. Hadde sjekket opp det litt, for det kunne jo blitt en morsom, lærerikt og anderledes feiring for de?! :-) 

Selv har jeg feiret 17.mai i Australia og Afrika (Ghana), det var kjempe gøy 👍

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke dratt.  Den ferien kan dere ta en annen gang. Barna her elsker 17. Mai. Men dere bestemmer jo selv da 😊 så neste 17.mai er første toget til barnet ? Eller 2. ?

Anonymkode: 8ece8...fd5

Takk for innspill! Vi ønsker ikke å ta ungene ut av skolen på en vanlig hverdag, derfor passet det så godt disse dagene 😊

Vi bør på et lite sted hvor alle barnehagene går i samme tog som skolen, så sånn sett har begge barna gått i det toget hver år siden de startet i bhg.

Skrevet
58 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

I mange land har de norsk 17.mai i regi av ambassade og/eller sjømannskirke. Hadde sjekket opp det litt, for det kunne jo blitt en morsom, lærerikt og anderledes feiring for de?! :-) 

Selv har jeg feiret 17.mai i Australia og Afrika (Ghana), det var kjempe gøy 👍

Det er sjømannskirke i den byen vi om å legger å dra til. Jeg har tittet litt på Facebook for å se på årets arrangement. Det ser bra ut, men samtidig er jeg usikker på om vi "gidder" når det er så mye annet å oppleve på kort tid. Ikke lett dette 😜😉

Skrevet

Vi gjorde det et år, vi reiste faktisk på selve 17 mai og møtte barnetog på veien til flyplassen uten at ungene syns det gjorde det minste. Jeg hadde samme bekymringen som deg, men den var det visst bare jeg som hadde. 

Ungene dine er store nok til å bli hørt og om det skulle bli vemodig på 17 mai så er det en lærdom i at noen ganger må man ofre noe for å få noe annet. 

Anonymkode: bedeb...0a3

Skrevet

Vi har reist bort både i jula, inkludert selve julaften, og på 17. mai. 17. mai er hvert år, opplevelser på reise er ikke det. Jeg synes det er veldig fornuftig å ikke ta barna ut av skolen på vanlige skoledager, men bruke langhelg istedet for. Hvis barna ønsker det, ville jeg ha reist.

Anonymkode: beb13...0a0

Skrevet

17 mai er det hvert år, tror ungene dine vil være lykkelige om de får en ferie i stedet et år.

vurderer det samme men min mamma har bursdag 17 og har ikke så lyst til å reise fra henne, hun har bare oss.

Anonymkode: 6ee60...e44

Skrevet

Vi har dratt til utlandet på den tiden i flere år nå. Alle elsker det og jeg er glad jeg slipper alt stresset med tre barn som skal pyntes og følges. Vi storkoser oss enten i Spania eller Portugal. Det har blitt en fast tradisjon og ungene elsker det!

Anonymkode: f36df...aef

Skrevet

Kommer jo helt an på opplegget på 17. mai. Vi bor i Oslo, og neste år kunne jeg også godt tenkt meg å reise vekk. Yngste er 1. klassing da, så hun går ikke i toget i sentrum enda, og eldste går i 6. klasse og er lei av tog (har egentlig sagt hun må være med ut barneskolen). I tillegg elsker de å reise, så om det hadde vært alternativet tror jeg de hadde syntes det var helt greit.

Hadde det vært første året minstemann skulle gå i sentrum hadde jeg ikke reist vekk. 17. mai er en flott dag, men den kommer hvert år, og så lenge ungene synes det er ok ville jeg nok reist. Selvfølgelig hadde det vært synd om alle dro vekk den dagen og ikke stilte i toget, men heldigvis gjøre jo de fleste ikke det (men kanskje litt fler neste år enn normalt).

Anonymkode: ea680...31f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...