Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Sendte melding til min ex isted da jeg fikk brev fra Nav om avslag på utvidet barnetrygd. Han flyttet ut før to mnd siden og er allerede i et nytt forhold. Nå sier han at han ikke kommer til å melde flytting for han vil ikke betale bidrag!!?? Hva gjør jeg med dette da? Kan jo ikke søke bidrag gjennom nav heller da om han ikke melder flytting?? Er så drit lei av alt dette her, hjemme etter ferien i dag og føler meg helt utslitt.... :-( Ser for meg mnd i retten, og bråk og styr..dette er en oppegående, utdannet voksen mann på snart 50 år, med god jobb, som ut av det blå fikk midtlivskrise i vinter. Har forandret personlighet fullstendig. Forstår ikke noe jeg..... Anonymkode: b8366...a53
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Mener du kan sende til folkeregisteret at han har flytta. Men har dere ikke vært til mekling da? Anonymkode: 301c9...a07
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 Hvis han har skrevet det på SMS så viser du den på nav. Anonymkode: be157...efd
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener du kan sende til folkeregisteret at han har flytta. Men har dere ikke vært til mekling da? Anonymkode: 301c9...a07 Jo da, vi har vært på mekling. Men han må sende inn kopi av ny leiekontrakt og noe greier til skatteetaten. Om ikke han gjør dette, godkjennes ikke flyttemeldingen. HI Anonymkode: b8366...a53
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #5 Skrevet 31. juli 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis han har skrevet det på SMS så viser du den på nav. Anonymkode: be157...efd Ja, han skrev det i en melding, så den har jeg lagret og screenshotet.. HI Anonymkode: b8366...a53
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #6 Skrevet 31. juli 2017 Joda, du må være sannsynliggjøre ovenfor staten (nav) at han har flyttet ut. Du har jo blant annet en sms (?) Der han selv bekrefter hvorfor han ikke melder flytting. Snakk med nav du. Anonymkode: e0d9f...d6c
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, du må være sannsynliggjøre ovenfor staten (nav) at han har flyttet ut. Du har jo blant annet en sms (?) Der han selv bekrefter hvorfor han ikke melder flytting. Snakk med nav du. Anonymkode: e0d9f...d6c Ja, ringer de i morgen tidlig... HI Anonymkode: b8366...a53
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo da, vi har vært på mekling. Men han må sende inn kopi av ny leiekontrakt og noe greier til skatteetaten. Om ikke han gjør dette, godkjennes ikke flyttemeldingen. HI Anonymkode: b8366...a53 Tror du skal sjekke opp i det. Jeg mener at du kan sende inn erklæring på at han har flytta. Anonymkode: 301c9...a07
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 Ring folkeregisteret, mener du kan sende inn du. Han må ha en annen adresse enn deg i folkeregisteret for at du skal få bidrag (og en ekstra barnetrygd, støtte til barnepass og evt gradert overgangsstønad om du har barnet mest) Anonymkode: 2d38f...16e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 Han er faktisk pliktig til å melde flytting innen 8 dager, hvis ikke kan han bli "tvangsflyttet" (i folkeregisteret altså). Anonymkode: e6c47...aa5
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #11 Skrevet 31. juli 2017 Googlet litt nå og fant at det faktisk er straffbart å ikke melde flytting til folkeregisteret. Ring folkeregisteret i morgen og si han ikke bor hos deg lenger, da kan de sjekke litt med posten o.l hvor han bor nå og sende info til han om at han er pliktig som borger i Norge å melde fra til folkeregisteret hvor han bor. Da blir det orden på sakene Anonymkode: 2d38f...16e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #12 Skrevet 31. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jo da, vi har vært på mekling. Men han må sende inn kopi av ny leiekontrakt og noe greier til skatteetaten. Om ikke han gjør dette, godkjennes ikke flyttemeldingen. HI Anonymkode: b8366...a53 Det er bare tull. Folkeregisteretskal bare ha beskjed, de godkjenner ikke noe. Anonymkode: b33f5...bf4
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #13 Skrevet 31. juli 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bare tull. Folkeregisteretskal bare ha beskjed, de godkjenner ikke noe. Anonymkode: b33f5...bf4 Jo dette er faktisk sant. Har akkurat vært gjennom samme greie med noen i nær familie. De har vist meg brev fra folkeregisteret om at mannen som flyttet ut faktisk måtte sende inn både kjøpskontrakt samt en erklæring fra to vitner om at de ikke bor sammen + et skjema om hvor mye han tenker å oppholde seg i tidligere felles bolig før flyttemeldingen ble godkjent. Den ble ikke godkjente første runde og de styret veldig da dette selvfølgelig gikk ut over damas søknader til nav. I dette tilfellet var eksene gode venner da, så de samarbeidet om å fikset disse tingene sammen. Anonymkode: 51645...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå