Gå til innhold

Når bruke ull i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bruker barna ullundertøy i bhg? Tenker da på sånne dager der man leverer med ullundertøy helt fra morgenen av...

Ser for meg at det kan bli sinnsykt varmt inne - min er veldig varm av seg, og hjemme skifter vi på ull når vi skal ut og tilbake til bomull når vi kommer inn, men skjønner de ikke kan gjøre det på 12 ettåringer i bhg. :P dessuten kan det jo hende at det er kjøligere innendørs i bhg enn vi har hjemme. Men for meg er det altså helt unaturlig å ta på ungen ull for så å sende han i bhg der han er inne i 2 timer før de går ut.. Egentlig syns jeg det er unaturlig med ull før vi kjenner at det er vintertemperatur... :P derfor lurer jeg på når dere andre begynner å sende de i ull? (og er det isåfall noe særlig behov for bomullsklær i ukedagene? :P

Det er 15-20grader her nå, og i september er det oppimot 15 som er normalen. I oktober ned mot 10. 

Anonymkode: cb145...935

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler meg fram og begynner med ull når det føles naturlig, det varierer litt fra år til år. Når det begynner å bli kjølig mer enn bare litt om morgenen og mer rått og vått. Først bruker hun gjerne bare en tynn ullsinglet/ull t-skjorte og tynne ullsokker, så blir det langermet ulltrøye og stilongs etterhvert fra omtrent oktober/november. Aldri opplevd at det har vært for varmt å gå i tynt ullundertøy i bhg vår.

Skrevet

Jeg bruker ull når det er under 5 grader om morningen ca, her hvor vi bor fra okt/november frem til etter påske, ut april. Bhgen kan selvfølgelig ikke skifte tøy annet enn  å ta på et lag xtra utenpå. 

Anonymkode: 871ec...a27

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når bruker barna ullundertøy i bhg? Tenker da på sånne dager der man leverer med ullundertøy helt fra morgenen av...

Ser for meg at det kan bli sinnsykt varmt inne - min er veldig varm av seg, og hjemme skifter vi på ull når vi skal ut og tilbake til bomull når vi kommer inn, men skjønner de ikke kan gjøre det på 12 ettåringer i bhg. :P dessuten kan det jo hende at det er kjøligere innendørs i bhg enn vi har hjemme. Men for meg er det altså helt unaturlig å ta på ungen ull for så å sende han i bhg der han er inne i 2 timer før de går ut.. Egentlig syns jeg det er unaturlig med ull før vi kjenner at det er vintertemperatur... :P derfor lurer jeg på når dere andre begynner å sende de i ull? (og er det isåfall noe særlig behov for bomullsklær i ukedagene? :P

Det er 15-20grader her nå, og i september er det oppimot 15 som er normalen. I oktober ned mot 10. 

Jeg tenker at det kommer helt an på barnet, været, hvor i landet barnehagen ligger, om den er værutsatt og hvordan barnehagen er (om den er varm, trekkfull, har varmekabler osv)

På min avdeling (småbarn), så er det som regel greit med ull når det kryper nedover mot minusgrader. Men ull er og greit på skikkelige sure regnværsdager (selv om det er plussgrader) Bor på sørlandet og barnehagen er litt værutsatt og det kan bli sinnsykt surt her.

Anonymkode: a36a9...7c5

Skrevet

Når det er behov for det 😉 Jeg kommer til å legge ett ullsett i kurven i bhg i midten av august

Anonymkode: 2c044...38c

Skrevet

Når det er rundt 4-5 pluss kanskje.  Og jeg har hatt veldig lite behov for bomullsklær i ukedagene,  har hatt altfor mye :P

Anonymkode: 87da3...a55

Skrevet

Barnehagen vår har pleid å si fra når det begynner å bli tid for ull.

Anonymkode: 5fcc5...86c

Skrevet

Min umiddelbare tanke er: Du er voksen med ansvar for et annet menneske, og du klarer ikke finne ut av/ta en avgjørelse på dette uten å diskutere det her... :roll:

Anonymkode: faa5e...47a

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min umiddelbare tanke er: Du er voksen med ansvar for et annet menneske, og du klarer ikke finne ut av/ta en avgjørelse på dette uten å diskutere det her... :roll:

Med den tankegangen så blir det ikke mye forum her inne

Anonymkode: a36a9...7c5

Skrevet

Legger ull sett i bhg imorgen ved barnehagestart. Vi bor på vestlandet og her er det surt og 12 grader den ene dagen og sommer med 20 grader dagen etterpå. Men ullklær daglig begynner jeg med når det er ca 10 grader ute på morgningen 😊

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det tilfeldigvis slik at påkledningsrutiner, hvor lenge/mye man er ute, HVORDAN barna leker ute, og barnehagens holdning til påkledning, er ting som kan være veldig ulikt i forhold til å ha en unge hjemme ;) Hjemme bruker vi som sagt ikke ull før i November... var til og med crazy nok til å bare bruke bomull innerst midt i januar (kompenserte med hva vi hadde utenpå der igjen), men tror barnehagen ville trodd jeg var idiot hvis jeg kom med gutt i bomullsundertøy på den tiden ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...