Gå til innhold

💑Er det normalt å miste sexlysten? (Småbarnsmor)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser over alt om småbarnsforeldere som har sex minst "hver dag, fire ganger om dagen eller fem ganger i uka er altfor sjelden". "Alle" har masse sex uansett tid på døgnet. De bruker 3min ekstra på do til å ha sex, sex sex sex. 

 

Jeg derimot orker og gidder ikke sex lenger. Eller jeg gir mannen pliktsex en gang i mnd eller to. To barn under tre år får all min energi og mannen blir nok litt glemt. Glemt mellom bleieskift, full fokus på barn, husarbeid, jobb, klesvask, venner og familie. Da kvelden kommer vil jeg heller ha nesa mi på tv-en enn å ha sex. Lysten er borte og irritasjonen på mannen som maser vokser. Jeg er lei at mannen bidrar lite med praktiske ting i hjemmet. Henger opp klesvask, vasker gulv, rydder opp rotet sitt osv UTEN å få beskjed om det. Som pappa er han fantastisk. Jeg føler meg som hans hushjelp hvor klær magisk kommer rene og nybrettet inn i hans skap.

 

Er jeg den eneste som føler det slik? Jeg føler meg svært alene da jeg leser hvor hyppig alle dere andre har sex. Jeg vet at svar som "håper mannen finner seg en annen" og "stakkars mannen din" vil dukke opp som svar til mitt innlegg.

Er jeg så alene med disse følelsene eller er vi flere?

Anonymkode: 52617...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det helt med ro, sånn er det her også :) ...og vi har bare et barn ;) 

Når barnet var 3år sa jeg at nå er det like før vi ryker, samme kveld kom han hjem med tlf nr til samlivsterapaut. Det er det lureste vi har gjort. 
Han forsto etterhvert hva sammarbeid hjemme var for noe, og at hvis han vil ha noe i nærheten av intimitet og sex så trenger jeg søvn, ro, egentid og kroppen min for meg selv littegran ;) 
-Nå fungerer vi supert. Og snakket om det senest i går faktisk om at det er ting viktigere en sex akkurat nå. Vi to som par, og team, først og fremst. Og vi har det kjempe gøy sammen, og finner på mye gøy, det er ikke det som er galt. 
Så kjører jeg på med litt pliktsex innimellom da, mens jeg venter på at energien og overskuddet skal komme tilbake. 
....Og det kan lett gå et par mnd mellom hver gang altså.

Så nei, du er ikke alene. Nei, mangel på sex er ikke det samme som at nå går alt til helvedte i forholdet (men husk å snakke litt sammen). Nei, alle menn er ikke utro fordet. Ja, det blir bedre etterhvert. 

Anonymkode: e0ef2...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta det helt med ro, sånn er det her også :) ...og vi har bare et barn ;) 

Når barnet var 3år sa jeg at nå er det like før vi ryker, samme kveld kom han hjem med tlf nr til samlivsterapaut. Det er det lureste vi har gjort. 
Han forsto etterhvert hva sammarbeid hjemme var for noe, og at hvis han vil ha noe i nærheten av intimitet og sex så trenger jeg søvn, ro, egentid og kroppen min for meg selv littegran ;) 
-Nå fungerer vi supert. Og snakket om det senest i går faktisk om at det er ting viktigere en sex akkurat nå. Vi to som par, og team, først og fremst. Og vi har det kjempe gøy sammen, og finner på mye gøy, det er ikke det som er galt. 
Så kjører jeg på med litt pliktsex innimellom da, mens jeg venter på at energien og overskuddet skal komme tilbake. 
....Og det kan lett gå et par mnd mellom hver gang altså.

Så nei, du er ikke alene. Nei, mangel på sex er ikke det samme som at nå går alt til helvedte i forholdet (men husk å snakke litt sammen). Nei, alle menn er ikke utro fordet. Ja, det blir bedre etterhvert. 

Anonymkode: e0ef2...94d

Jeg sitter på motsatt side og joda,  total mangel på sex over lang tid er drepen for forholdet. Har mistet følelser for mannen,  føler meg lite attraktiv,  dårlig i senga og stygg. Så her kommer vi til å ryke ganske snart. Noe mannen ikke forstår.

Anonymkode: de4ed...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sitter på motsatt side og joda,  total mangel på sex over lang tid er drepen for forholdet. Har mistet følelser for mannen,  føler meg lite attraktiv,  dårlig i senga og stygg. Så her kommer vi til å ryke ganske snart. Noe mannen ikke forstår.

Anonymkode: de4ed...30d

For noen er det sikkert det, men jeg vil si til hi at det ikke MÅ være det. 

Hørte så mange si det samme, men det er ikke sånn for alle. Et forhold uten sex vil så klart kreve noe mere jobb på de andre arenaene, som feks bekreftelser til hverandre. Og vi koser , kysser, klemmer og beundrer hverandres kropper (og sier det). Selv om vi ikke har sex i mnd vis. Man må rett og slett være bevisst sitt kjærlighetsspråk.(som de sier så fint i parterapi ;) ) Også tror jeg det er viktig at vi snakker om situasjonen og er åpne med hverandre.

-Også vet vi at det er situasjonsbetinget. Ikke fordi vi ikke liker hverandre lenger. Vi har vært sammen i 10år nå, og har snart 2barn, så vi har så mange flere "plan" i forholdet en bare sex.

 

Anonymkode: e0ef2...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sextørke i mange år da barna var små. Gikk så fint atte! Nå er den perioden over og vi er tilbake til normalen. 

 

Anonymkode: b139f...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme som deg i Hi. Med lite eller ingen hjelp fra mannen og ta barn under to år så vier jeg min tid og energi til barna. Har jeg egentid (skjer omtrent aldri) så trener jeg eller sover. Er så utslitt og nedkjørt at sex ikke er aktuelt engang. Vi skal snart i terapi for jeg har fått nok. 

Anonymkode: 8da16...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For noen er det sikkert det, men jeg vil si til hi at det ikke MÅ være det. 

Hørte så mange si det samme, men det er ikke sånn for alle. Et forhold uten sex vil så klart kreve noe mere jobb på de andre arenaene, som feks bekreftelser til hverandre. Og vi koser , kysser, klemmer og beundrer hverandres kropper (og sier det). Selv om vi ikke har sex i mnd vis. Man må rett og slett være bevisst sitt kjærlighetsspråk.(som de sier så fint i parterapi ;) ) Også tror jeg det er viktig at vi snakker om situasjonen og er åpne med hverandre.

-Også vet vi at det er situasjonsbetinget. Ikke fordi vi ikke liker hverandre lenger. Vi har vært sammen i 10år nå, og har snart 2barn, så vi har så mange flere "plan" i forholdet en bare sex.

 

Anonymkode: e0ef2...94d

Neida, det er jo mange aseksuelle mennesker som ikke har behov for sex i måneder og år. For de fleste med normal sexlyst vil langvarig tørke være dealbreaker.

Anonymkode: de4ed...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som deg HI.

Babyen her er 10 mnd og mannen har villet ha sex 2 ganger etter fødsel...

Vi krangler, er irriterte på hverandre, så og si null sex osv. Vi verken kysser, klemmer eller kjærtegner hverandre. Han har ikke sagt "elsker deg" siden babyen ble født (selv om han påstår at han har gjort det) så den siste måneden har jeg også stoppet opp med det. Hele greia er helt tragisk egentlig. Han sutrer når det er vanskelige ting med babyen (som f.eks mating) eller om huset ikke er helt i orden. Jeg er lei av sutringa rett og slett og har gitt han beskjed om hvor ille det faktisk er. Han har enormt med pms (hvis menn kunne hatt virkelig pms), og han oppfører seg mer som en dame enn en mann med den sutringa. han tror forøvrig ikke på psykologer og terapeuter så vi er nok et steg nærmere samlivsbrudd enn mange andre småbarnsforeldre :/ Jeg har vært åpen og ærlig om hva som er galt, men det skjer jo ingen endringer- han blir bare furten. Nå skal han i perm og jeg skal tilbake på jobb. Blir godt å se andre voksne, men jeg kommer til å være bekymret for babyen og mat.

Jaja, kommer vi gjennom dette kommer vi vel gjennom det meste.

Anonymkode: cdbe1...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sitter på motsatt side og joda,  total mangel på sex over lang tid er drepen for forholdet. Har mistet følelser for mannen,  føler meg lite attraktiv,  dårlig i senga og stygg. Så her kommer vi til å ryke ganske snart. Noe mannen ikke forstår.

Anonymkode: de4ed...30d

Så begynn å ha sex igjen, kjærligheten blomstrer nå 😍

Anonymkode: 65f9d...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...