Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Jeg er gravid, 15 uker på vei nå. Bf vil ikke ha noe med barnet å gjøre har han sagt, han truet med å ta abort, ble kontrollerende og pga religionen hans ble han veldig vanskelig. Sa masse stygt til meg og om at barnet aldri ville eksistere som hans. Jeg fikk en epost der han sa barnet e født vil han ta DNA og hvis barnet er hans så vil han stå på papirene, det var alt han sa. Jeg føler ikke for å ha noe med han å gjøre. Hva hadde dere gjort / svart han da? Anonymkode: 8d803...99b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Jeg ville tatt dna-test og hatt han på papiret Barnet har krav på å vite hvor det kommer fra, hvem som er far, kunne søke opp familien sin på farssiden, sjekke om det er arvelige sykdommer på farssiden osv. Ikke minst har barnet krav på økonomisk støtte fra far, bidrag og arv Anonymkode: c506c...6ed
Rose9 Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 For barnets skyld er det nok gøy at han står som far. Når det kommer til arving når barnet er voksen. Men du trenger ikke gi han foreldre ansvar Lykke til
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 hva jeg (og du) føler for emotionelt er egentlig helt uvesentlig i denne sammenhengen fordi dette har han rett til å kreve (ref Barnelova). Om du nekter så vil han kunne reise sak i tingretten, og få farskapstest. Derfor tenker jeg at du gjør lurt i å kontakte familievernkontoret så tidlig som mulig egentlig, for å legge til rette for et godt samarbeid dere imellom -det kan jo være ditt krav til han også. Da vil du vise modenhet. Og om så er at han skaper "vanskligheter" for deg senere så er det godt å ha familievernkontoret i ryggen. Anonymkode: db4f4...fb3
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #6 Skrevet 31. juli 2017 Ok, ja jeg tenker vil han ta DNA test etter barnet er født får han det, han vet ikke engang når barnet skal bli født eller har ikke spurt om en eneste ting om svangeskapet, synes det er litt rart at han ber om DNA test i det hele tatt Anonymkode: 8d803...99b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 Hvor lenge har dere vært sammen og har ikke familien hans noe de mener? Virker jo rart at hvis dere har vært sammen/samboere over tid så plutselig stikker han når dere blir gravide? Har han da mistanke om at du var utro i forholdet? Jeg ville snakket med han og godtatt DNA prøve. Da er det avklart at han er far og kanskje han da roer seg ned nok til å ta farsrollen. Anonymkode: 4f8e6...c40
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 Er du den samme med type som ville du skulle ta abort før dere skulle reise til hans hjemland, som påstod han ville gifte seg om du tok abort, så kunne dere få barn senere...? Uansett, mener det samme som en over sa. Kontakt familievernkontoret så fort det er hensiktsmessig, kom ham i forkjøpet, da vil du virke mer moden og ansvarlig enn han trolig kommer til å være fremover. Som samme over her skrev, det kan være godt for deg å ha fvk i ryggen den dagen han ev. begynner å trøble. Og er du den jeg tror, ta kontakt med moren til hans første barn og opprett en kontakt med henne. Jeg tror det kan hjelpe deg, hun kan sikkert fortelle deg en del om hva han kommer til å si og gjøre, da kan du være litt mer forberedt og dermed også ha bedre forutsetninger for å respondere riktigere overfor ham. Anonymkode: 8dfbe...aaa
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 Du kan ikke nekte han DNA test, det kan han kreve med loven i hånd Anonymkode: c506c...6ed
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 Bare overse han til barnet blir født. Oppgi hm som far, vil hm ha dna test så er det fort gjort:) Anonymkode: 15fa8...75e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå