Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Ja driver å handler inn litt nå, ungen er 1.5årog starter om 3 uker. Han er varm av seg så bruker mest langermet body + bukse og sokker. Det har vi nok av nå tror jeg Men har noen få collegegensere også. Vi bor på Vestlandet og har mye regn (og med mindre det har vært sol mange dager på rad - altså en gang hvert skuddår - er det somregel fuktig i bakken. Bhg har fint uteområde med skog og masse artig, men også endel gjørme ), så godt regntøy er kjempeviktig. Vi har ett sett hjemme med kun 8000mm vannsøyle. Tenker kjøpe nytt han skal ha i bhg, samt nye støvler. Kan jeg da be bhg om å ikke bruke regntøyet hjemmefra (som han har på seg når han blir levert og som dermed blir værende i bhg til henting)? I tillegg har jeg notert regnvotter, softshelldress/tynn parkdress, noen par tynne ullsokker, overgangssko, og et par høstluer. Må vi ha ekstra joggesko også i bhg? Jeg har tenkt at de dagene det er joggeskovær blir han levert med sko hjemmefra og kan bruke de? Og de dagene som starter med støvlevær, kan han heller bruke overgangsskoene hvis det er "for tørt" til støvler? Og mens vi er inne på støvler... Når man ser på størrelsetabeller - er det da allerede plusset på 1.5cm ekstra utfra fotens størrelse (slik at man kan følge tabellen) eller skal man gå opp en str? Anonymkode: c7aeb...5a9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Og hovedspørsmålet glemte jeg selvsagt: er det noe mer vi bør ha til de første mndene? Har softshelljakke (til de passelig fine dagene) og innetøfler fra før btw.. Anonymkode: c7aeb...5a9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 Man pleier å få tilsendt liste fra bhg om hva barna trenger å ha liggende der ved start. Anonymkode: ef3f2...640
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 Hva som er lurt å ha liggende i barnehagen varier utifra hvor flinke dere som henter og leverer er til å få med alt og tenke på hvor skiftende været kan være. Jeg hadde ett sett med joggesko stående i hylla i barnehagen. Jeg fant ett billig og ok par som jeg satte der, for joggeskoa hadde ungene på seg som oftes når det var vær til det. Men de gangene været skiftet veldig var det greit å ha ett par. Ikke like lett for de små å gå i støvler eller større sko. Ble ungen våt på joggeskoene (selv med sol og flott vær er unger flinke til å finne de få dråpene som er på bakken eller bli våte på andre måter) kunne de bare bytte. hos var det ikke noe problem iforhold til at ungene hadde ett sett regntøy i barnehagen og ett hjemme. Det vi hadde hjemme hang vi ikke ved regntøyet så barnehagen tok det som hang der regntøyet hang. Prøblemet var bare å huske å få med regntøyet hjemmenifra hjem, ikke like lett når en leverer og en henter. Fort at beskjeder og ting blir glemt. For oss var ikke det noe problem siden barnehagen var så nære. Anonymkode: 9d61a...6cf
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #5 Skrevet 31. juli 2017 Bruk de regnklærne, støvlene osv dere har og så kjøpet dere heller ting etterhvert som dere ser det trengs. Ingen vits å ta av, unger vokser fort så det blir nok p kjøpe som det gjør. Anonymkode: 79fa7...682
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 31. juli 2017 #6 Skrevet 31. juli 2017 Skifttøy Matboks Termos Tøfler eller sandaler Sekk Votter ( flere par, de blir alltid borte) Fleece tøy Bleier Cerrox
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 Cherrox skal vi absolutt ha, de skoene er jo geniale Men nettopp sånne ting som Cherrox, votter, ullundertøy etc, er det sånt som vi bør ha allerede nå? Vi bruker ikke feks ull eller votter hjemme før oktober++, siden det ikke blir så kaldt her (forrige vinter kom minusgradene uti januar.. var rundt 10 grader på høsten helt til november kår det sank til 5-6), men i bhg er de gjerne mye lengre ute, også på småbarnsavdelingene.. Anonymkode: c7aeb...5a9
klg,2 boys now:) Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 Dropp cherrox og heler kjøpt Dock boots.cherrox er håpløs tunge og klumpete
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Cherrox skal vi absolutt ha, de skoene er jo geniale Men nettopp sånne ting som Cherrox, votter, ullundertøy etc, er det sånt som vi bør ha allerede nå? Vi bruker ikke feks ull eller votter hjemme før oktober++, siden det ikke blir så kaldt her (forrige vinter kom minusgradene uti januar.. var rundt 10 grader på høsten helt til november kår det sank til 5-6), men i bhg er de gjerne mye lengre ute, også på småbarnsavdelingene.. Anonymkode: c7aeb...5a9 Disse har vi brukt mye i barnehagen høst og vår, når de blir litt kalde, men det ikke et polvottvær enda http://m.hm.com/no/product/73176?article=73176-B Anonymkode: 3e2c5...7de
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 Jeg ville ikke ha latt regntøyet eller noe annet være igjen i barnehagen hvis det ikke kan brukes. Plutselig så er det vikarer eller andre omrokkeringer i personalet som gjør at sånne beskjeder blir glemt. Nå vet ikke jeg helt hvordan været er på Vestlandet, så dette er det jegnå ville anbefalt i barnehagen jeg jobber i, som er på Sørlandet : - drikkeflaske - superviktig hos oss - caps/solhatt - joggesko (gjerne gore-tex når det er så mye vått som det er hos dere hi) og støvler i barnehagen hver dag - 2 dodelt uforet regntøy med seler, regnvotter og sydvest - vindtett jakke - hvis han sover, så må dere ha ting til soving (hva det er kommer nok litt an på barnehagen) Hva slags sko mener du når du snakker om overgangssko? Av erfaring så er det veldig forskjellig hva folk tenker på Ting som drikkeflaske, matboks, tursekk, innesko, bleier og annet til bleieskift kan være forskjellig fra barnehage til barnehage om det er nødvendig eller ei. Så det ville jeg ikke kjøpt før jeg hadde visst ommdet var nødvendig. Husk å merk absolutt alt Anonymkode: 36f0d...f65
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #11 Skrevet 31. juli 2017 Tusen takk for svar dere Med overgangssko er det slike jeg har sett på og mener: https://www.reima.com/no/Høstens-nyheter/Reimatec®-sko-Patter-Wash/p/569344-6740 Drikkeflaske trenger de ikke i bhg (barna får egne kopper fra bhg på plassene sine) men har kjøpt det likevel.. småbarnsavdelingene er ikke på så mye turer utenfor bhg (bortsett fra småturer der de ikke har med mat/drikke) men tenker det er greit å ha. Har ikke tenkt å ta heeelt av med shopping altså, men han må uansett ha mye nytt da vi har lite fra før av som han ikke har vokst ut av allerede av yttertøy har vi bare 1 regnsett (som sagt egentlig litt for lav vannsøyle til å tåle vestlandsværet), 1 par støvler som snart er for små, softshelljakke, sandaler og joggesko, 2 solhatter og et par tynne luer. Anonymkode: c7aeb...5a9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #12 Skrevet 31. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med overgangssko er det slike jeg har sett på og mener: https://www.reima.com/no/Høstens-nyheter/Reimatec®-sko-Patter-Wash/p/569344-6740 Da ville jeg absolutt hatt goretex joggesko i tillegg Anonymkode: 36f0d...f65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå