Gå til innhold

Når begynne med gravidbelte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her inne står det på uke til uke i uke 7 at nå må du skaffe deg gravidbelte for bil. Jeg har dette liggende i kottet, men hadde overhodet ikke tenkt å finne det frem før vi begynner å fortelle om graviditeten i uke 12+

Hvor tidlig er det egentlig nødvendig å begynne å bruke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke nødvendig i det hele tatt. Legg det vanlige beltet under/nederst på maven.

Det er ikke noe sikrere med gravidbelte.

Anonymkode: 472e5...b73

Skrevet

Selv bruker jeg det etter uke 12-16 (når livmor er over bekkenkanten) for komfort, men også for å sikre meg at beltet ikke sklir opp. -Ellers også er de aller fleste ikke flinke til å legge beltet innenfor jakken, godt ned på hoftene og stramme godt til.
(jeg har sett endel trafikkulykkeofre oppigjennom, og veldig mange har blåmerke over magen istedenfor oftene) 

-Derfor ville jeg anbefalt det til de som spør meg. Men det går jo fint an å kjøpe brukt på finn.no feks, til alt fra 50-200kr , så trenger ikke kjøpe nytt og dyrt. 

Selv har jeg en annen variant en besafe, som fysisk holder beltet (festes) mellom bena i puten jeg sitter på, da jeg er så liten at besafe egentlig ikke holder beltet noe lenger ned en hva jeg får til selv. 

Anonymkode: 1e14f...355

Skrevet

Takk. Jeg har, så blir nok å bruke det, lurte bare på når man bør begynne med det.

Skrevet

Det er bare evt for komfortens del, det har ikke noe å si for sikkerheten. Hvis det hadde endret måten beltet fungerer på i en ulykke, hadde det vært ulovlig å bruke. Sagt på en annen måte: gravidbelte er kun lovlig fordi det ikke funker.

Anonymkode: 1ee8f...d7a

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare evt for komfortens del, det har ikke noe å si for sikkerheten. Hvis det hadde endret måten beltet fungerer på i en ulykke, hadde det vært ulovlig å bruke. Sagt på en annen måte: gravidbelte er kun lovlig fordi det ikke funker.

Anonymkode: 1ee8f...d7a

Enig. Jeg ville ikke brukt tid og energi på å bruke gravidbelte. Det er unødvendig, og gjør uansett ikke noe til eller fra.

Anonymkode: 79fe1...8ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...