Gå til innhold

Noen som har tatt generell studiekompetanse på nett her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at det er 6 fag jeg skal ta? (2 x matematikk da). 

# norsk, studieforberedende
# Engelsk, studieforberedende
# samfunnsfag
# historie, studieforberedende vg 2 og vg
# naturfag, studieforberedende
#matematikk 1p, studieforberedende
#matematikk 2p studieforberedende

Jeg har fagbrev fra Før av og TROR (skulle ikke være mulig, men jeg er usikker) jeg har fullført engelsk og naturfag, så da sitter jeg igjen med fire fag og det syns jeg hørtes så veldig lite ut??? 

Håper noen kan svare 😊👌

Anonymkode: 364da...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke du har fullført naturfag, det er bare to timer på yrkesfag, så du mangler tre. Dvs at du må ta naturfag,  men ikke hele studiespes.  Duhar antagelig også matematikk 1PY, så du mangler 2PY. Engelsk og samfunnsfag har du nok. Historie tror jeg du kan ta påbygg. 

Dette gjelder hvis du har gått yrkesfag sånn nokså nylig, da. Vet ikke hvordan det blir om du har papirer som er eldre, men dette kan en vgs som har påbygg svare deg på.

Men ja, det er bare disse fagene som trengs hvis du er over 23 og har jobbet/gått på skole/ hatt omsorg for barn i 5 år.

Anonymkode: 557c3...394

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror nok ikke du har fullført naturfag, det er bare to timer på yrkesfag, så du mangler tre. Dvs at du må ta naturfag,  men ikke hele studiespes.  Duhar antagelig også matematikk 1PY, så du mangler 2PY. Engelsk og samfunnsfag har du nok. Historie tror jeg du kan ta påbygg. 

Dette gjelder hvis du har gått yrkesfag sånn nokså nylig, da. Vet ikke hvordan det blir om du har papirer som er eldre, men dette kan en vgs som har påbygg svare deg på.

Men ja, det er bare disse fagene som trengs hvis du er over 23 og har jobbet/gått på skole/ hatt omsorg for barn i 5 år.

Anonymkode: 557c3...394

Takk for svar! Jeg var litt uklar på første innlegg, for jeg gikk allmenn det 1.året mitt, men fullførte kun Engelsk og naturfag fordi de var avsluttende. Derfor jeg tror jeg kanskje ikke trenger å ta de på nytt. 

Men er det bare å sende en mail til en skole som har påbygg? Hvor det står hva jeg har og et spørsmål på hva mer jeg trenger?

Takker igjen  for svar! Er helt grønn på dette!🙈

Anonymkode: 364da...d6f

Skrevet

Jeg sendte mail til eksamenskontoret og forklarte kort hva jeg hadde gått, og fikk svar på hvilke fag jeg mangler til generell studiekompetanse, inkludert fagkodene. Da er det enkelt å melde seg opp via privatistweb. Om du går inn på privatistweb.no, legger inn hvilket fylke du er fra, så kan du i menyen under "kontakt" finne både mailadresse og nettside med informasjon i ditt fylke :)

Anonymkode: 1898a...8e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...