Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Er i en barnefordelingssak med en pappa som har personlige problemer. Sønnen vår er 5 år. Jeg flyttet ut da han var 6 måneder, noe pappaen aldri har akseptert... Nå har det kommet fram at pappaen stadig vekk viser gutten bilder av meg, han og gutten sammen, fra da vi bodde der... det er jo ikke noe han husker siden han var så liten... Sønnen vår har grått noen ganger og spurt om vi ikke kan flytte sammen igjen. Jeg syns det blir forvirrende for gutten og at pappaen bruker han for å prøve å få oss sammen igjen. Syns ikke det er greit i det heletatt... overreagerer jeg? Anonymkode: 1407f...bbf
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Du overreagerer ikke, og bør snarest fortelle om dette til de på fvk. Hvor mye er gutten hos faren nå? Hva krever far, og hva ønsker du? Anonymkode: 96694...14e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 du overreagere veldig Anonymkode: e03cc...128
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 Du overreagerer ikke, han manipulerer jo gutten. Gutten reagerer jo tydelig på dette når han blir lei seg. Fvk asap. Anonymkode: f7f9c...970
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 Takk for svar! Han har begrenset samvær pga problemene sine... skal ta det opp på neste fvk-møte :/ Vil ikke lage storm i et vannglass, men er opptatt av at sønnen vår skal ha det bra... Om flere har synspunkter tar jeg gjerne imot! Hi Anonymkode: 1407f...bbf
Gjest Antarctica Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Dette er manipulering. Han har tatt barnets emosjonelle utvikling som gissel. I stedet for å hjelpe barnet å håndtere en hverdag med to hjem, drysser han salt i såret - eller, han lager såret selv, og deretter strør han salt i!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, Pashla skrev: Dette er manipulering. Han har tatt barnets emosjonelle utvikling som gissel. I stedet for å hjelpe barnet å håndtere en hverdag med to hjem, drysser han salt i såret - eller, han lager såret selv, og deretter strør han salt i! Takk! Nå fikk du satt ord på hvordan jeg oppfatter det! Veldig godt å få flere innspill for å vite mer om hvordan apparatet rundt vil vurdere dette... Hi Anonymkode: 1407f...bbf
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #8 Skrevet 30. juli 2017 9 minutter siden, Pashla skrev: Dette er manipulering. Han har tatt barnets emosjonelle utvikling som gissel. I stedet for å hjelpe barnet å håndtere en hverdag med to hjem, drysser han salt i såret - eller, han lager såret selv, og deretter strør han salt i! Støtter dette! Det far gjør er å skape trøbbel og usikkerhet for barnet. Det er faktisk svikt i omsorgen det far påfører barnet Anonymkode: 32481...e36
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 Veldig enig i det Pashla skrev! Mannen bruker nå sønnen som gissel for å manipulere han nok til å indirekte manipulere deg til å bli sammen med ham igjen. Alternativt at han ønsker å få sønnen over på "sin side" slik at du skal fremstå som den stygge som ikke vil ta vare på familien, og dermed også sønnen. Uansett så viser dette at far ikke er stabil nok. Han nekter å forholde seg til virkeligheten - at det ble slutt mellom dere for 4,5-5 år siden, at det ikke lenger er noe du-og-ham. Han nekter å innse realitetene, han forsøker å bruke sønnen som gissel for å manipulere både sønnen og deg til å skape den virkeligheten han selv ønsker seg. Det viser en umoden og kontrollerende mann, og mulig en syk mann, etter min mening. Han har i hvert fall ingen god omsorgsevne for sin sønn slik han holder på! Å vise bilder er greit, men ikke når han gjør det for å forsøke å få deg tilbake, gjøre deg til syndebukk, og samtidig skaper et behov hos gutten som han i utgangspunktet ikke har. Gutten kjenner ingen annen virkelighet enn at mamma og pappa har to ulike hjem. At far forsøker å få gutten til å ønske dette viser en ganske hensynsløs side hos mannen. Anonymkode: 2ad46...8d8
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 Takknemlig for alle svar ❤ Tar gjerne imot flere.. 😊 Anonymkode: 1407f...bbf
Superdolly Skrevet 31. juli 2017 #11 Skrevet 31. juli 2017 Dokumenter alt du kan dokumentere. Lag deg en dagbok, skriv så nøytralt du kan. Styr unna diverse adjektiver og frustrasjoner. Når sønnen din gråtende forteller hva far har sagt, skriv det opp så ordrett du kan. Hvis du får sms eller mail fra faren, ta utskrift og sett inn i dagboka. Da har du bevis hvis han skulle bestemme seg for å bli veldig vanskelig og for eksempel går til rettssak mot deg.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #12 Skrevet 31. juli 2017 Tusen takk for alle innspill! Takknemlig for alle synspunkter og råd! Hi Anonymkode: 1407f...bbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå