Gå til innhold

Samboer vs mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne situasjonen egentlig. Min mor har mast litt om diverse ting som vi står midt oppi akkurat nå ( har dere ringt, har dere søkt, har dere sendt Mail, har dere vært innom der og der - type spm) og det er spørsmål hun da har stilt hver gang vi har sett hverandre/ snakket på tlf i snart 2 uker. Samboer får nok og sier "herregud, det var da faen til mas da, vi er voksne og kan passe på oss selv". Hun blir super fornærmet som vanlig og kan ikke komme seg fort nok ut døra og hjem til seg selv. Var han slem? Overdramatiserer hun?

Anonymkode: 82fc7...649

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han måtte trå til når du ikke sa fra til moren din at det nå er nok mas og at dere sier fra om det er noe hun bør vite.

Anonymkode: 9f946...cb7

Skrevet

Hun maser og må slutte med det. Har en sånn mor selv. Du må bare finne en replikk som kan parkere henne. F eks "takk som spør, men jeg holder rede på de tingene selv." Og ikke vik fra den! Si KUN den ene setningen på alle spørsmål - også oppfølgingsspørsmål eller utdypinger. "Jeg holder rede på de tingene selv." Med et punktum til slutt.

Anonymkode: b72c3...8f4

Skrevet

Av og til må man sette ned foten, så jeg synes det er innafor. Har selv reagert på samme måte til svigers som fullstendig mangler takt og tone og min samboer har også måtte sette min mor på plass (DET ble livlig det..😅). Mammaen din må børste det av seg og innse at hun gikk for langt.

Skrevet

Hvorfor klarer ikke du si ifra selv?

Det samboeren din gjorde var helt innafor, at han orker er sånn svigermor er et under. 

Anonymkode: 6dbbb...440

Skrevet

du er feig som ikke gjør dette selv , HURRA for samboeren din

Anonymkode: 4c37d...5f8

Skrevet

Når jeg tar opp noe med henne som ikke er positivt så blir det alltid et helvete. Så når jeg skal ta opp noe med mamma så veier jeg alltid orda for å si det sånn. Feigt, som dere sier. Men det er fordi jeg ikke orker. Det blir endeløs klaging fra hennes side og sutring om hvor slem han var til andre i familien. Slitsomt. 

Hi

Anonymkode: 82fc7...649

Skrevet

Kan det tenkes at dere er litt "trege"? Og hun mener dere trenger et spark bak? 

Set er skjeldent det lønner seg å ikke presse på. 

Anonymkode: 9627f...b90

Skrevet

Jeg har en mor som gjerne ville planlagt livene våre ned til minste detalj. Jeg har vekslet mellom å ta det humoristisk, si at det finner vi (samboer og jeg) ut av, og sette foten litt kraftigere ned.

Nå går det bedre, selv om hun har enkelte tilbakefall. For eksempel ga hun meg nylig to alternativer til hvor jeg kunne henge opp noen bilder, som for øvrig ikke var de bildene hun ville valgt. Vel, siden jeg ikke hadde spurt, sa jeg ingenting, gjorde som det passet meg og moret meg over at hun fikk kaffen i vrangen da hun så at bildene hang akkurat der hun hadde sagt det ikke gikk an å ha dem.

Men ja, hadde jeg latt henne slippe unna med den slags utspill flere ganger i uka, ser jeg ikke bort fra at samboeren min hadde klikket litt, han også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...