Gå til innhold

Hvordan er det med husleie om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man er innlagt på sykehus over flere måneder? Kan man få støtte? Eller? Man får jo ikke brukt det man betaler for.

Anonymkode: 60792...a11

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må jo betale uansett tingene dine står jo i leiligheten, huset etc.

Du må betale strøm og.

Du får vell sykepenger, eventuelt annen støtte fra nav som vanlig?

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Dette er jo noe du kan snakke med huseier om. huseier har jo mindre kostnader/slitasje på deg når du ikke er der, om huseier er grei, så kan du kanskje slippe unna med noen tusenlapper pr mnd.

Anonymkode: 55253...091

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo noe du kan snakke med huseier om. huseier har jo mindre kostnader/slitasje på deg når du ikke er der, om huseier er grei, så kan du kanskje slippe unna med noen tusenlapper pr mnd.

Jeg regner med du tuller

Anonymkode: 28a9b...d81

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man er innlagt på sykehus over flere måneder? Kan man få støtte? Eller? Man får jo ikke brukt det man betaler for.

Med den logikk kan vel arbeidsgiveren din si det samme: du er ikke på jobb så derfor trenger jeg ikke betale deg så mye som vanlig

Anonymkode: a0cac...91c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med den logikk kan vel arbeidsgiveren din si det samme: du er ikke på jobb så derfor trenger jeg ikke betale deg så mye som vanlig

Anonymkode: a0cac...91c

Det er ikke arbeidsgiver som betaler, det er nav.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du det? Du er ikke HI

Anonymkode: 28a9b...d81

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke i arbeidsgiverperioden nei, som er de første 16 dagene. Dette som hovedregel.

Anonymkode: 3bf60...7cd

Skrevet

Man må (selvfølgelig) betale husleie som vanlig. Når en er innlagt på sykehus har en jo uansett samme inntekt (sykepenger). Du sparer penger på mat da, dette får du jo gratis på sykehuset. 

Anonymkode: 9c9ee...29e

Skrevet

Selvsagt må du fortsatt betale husleie. Du disponerer du husværet og da må du betale. Om du er på ferie, på sykehus eller på månen så må du betale.

Jeg lurer faktisk litt på om dette er seriøst eller om du troller litt her?

Anonymkode: 63ac8...0eb

Skrevet

Selvfølgelig må du betale full husleie. 

Anonymkode: ee76b...a99

Skrevet

Tenkte man måtte betale men samboeren til moren min mente noe annet, så ble nysgjerrig på hva som stemte :-)

Skrevet

He,he. Det er ikke utleiers problem at du blir innlagt på sykehus. Så lenge du leier må du selvsagt betale husleie,det sier seg jo selv. Om det er snakk om å ligge på sykehus i mndsvis så er jo alternativet å si opp leiligheten eller snakke med huseier å høre om det er mulig å la noen andre flytte inn og betale leige mens du ligger på sykehuset.

Skrevet

Nei, og det vet jeg. Og disse to månedene har jeg betalt full husleie men kan ikke noe for om jeg blir nysgjerrig når det blir sagt at man kan bli fritatt husleie. ;)

Skrevet

Ja, så må betale husleie selv om du er på sykehus. Du må til og med betale husleie om dør.

Anonymkode: 1ff8d...5f1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, og det vet jeg. Og disse to månedene har jeg betalt full husleie men kan ikke noe for om jeg blir nysgjerrig når det blir sagt at man kan bli fritatt husleie. ;)

Men hvem tenkte dere skulle dekke husleien da? Utleier har jo utgifter til lån, strøm, renovasjon etc uavhengig av deg og din sykdom. 

Skrevet

Som utleier hadde jeg ikke gitt avslag på leia pga innleggelse på sykehus. Du disponerer leiligheten, ergo du betaler.

Anonymkode: a5274...904

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig gir huseier avslag. For når leieboer er på sykehus trenger ikke banken betaling for lånet. Regning for lånet kommer kun når den som bor i leiligheten er frisk.

Anonymkode: 0680d...abd

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tuller du? Huseiere driver ikke med veldedighet og selvfølgelig må man betale for seg

Anonymkode: 4e1bf...941

Skrevet

Vi pleier la være å betale lån og husleie når vi er på ferie. Skulle jo bare mangle, vi bruker jo ikke huset da... *klask*

Anonymkode: 1f4da...437

Skrevet
15 hours ago, pifi med tre nurk said:

Men hvem tenkte dere skulle dekke husleien da? Utleier har jo utgifter til lån, strøm, renovasjon etc uavhengig av deg og din sykdom. 

Hvem er "dere" ? Han mente det. Jeg ble nysgjerrig. Har ikke ment eller tenkt noen ting, jeg.

Skrevet

Hehehe, dette må være noe av det latterligste jeg har lest på en stund...

Så du mener huseier skal klare seg uten inntekt fra leiligheten fordi du er på sykehus? Huseier skal be om utsettelse på lånet og senke sitt forbruk fordi du er syk?

Din husleie er en del av huseier sin inntekt, han skal da vel ikke gå ned i inntekt fordi du er syk.

Anonymkode: f50bd...1fb

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er "dere" ? Han mente det. Jeg ble nysgjerrig. Har ikke ment eller tenkt noen ting, jeg.

Han som fortalte deg det? Og hva var det som fikk deg til å tenke at det kunne vært noe i det? 

Det er så utrolig mange logiske brister i en slik påstand at jeg klarer rett og slett ikke å forstå at noen i det hele tatt kunne tenke tanken. Hvor skulle pengene til husleie dukket opp fra om ikke fra leietaker? 

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skrevet

Men din tankegang kan jo jeg som utleier tenke: Hm, ingen som bruker leiligheten, da leier jeg den ut til noen andre som er der! Nå blir leieboer glad når hun kommer hjem fra ferie tenker jeg :-)

Anonymkode: d4e0c...5b0

Skrevet

Ja, tenk om alle med sånne spørsmål eller tanker ikke hadde spurt, så hadde ikke dere hatt noe å klage på ;-) Må være lov å spørre for å få vite. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...