Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Veldig slem.. hvordan takler du henne? Her skal vi kutte kontakten, nesten, bare ha kontakt ved bursdager og til jul og sånn. Helt platonisk forhold. Jeg og mannen har bestemt det sammen siden svigermor og jeg ikke går sammen (les: hun takler meg ikke, og er frekk og ekkel mot meg). Vil skåne barna for det også. Men hva er trikset? Hva hvis hun begynner å innta martyrrollen og late som hun ikke forstår hvorfor vi er så utrolig slemme mot henne? Hva hvis hun begynner med manipuleringen igjen? Ignorere eller kjefte og be henne slutte? Det er et verkende sår, det der, mest for mannen... Men også for meg. Han "har jo ingen mor", stakkars. Jeg synes uendelig synd på ham, men tror han vil få det mye bedre nå med et minimum av kontakt med henne. Det er hans egne ord og.. Men hun er så jævlig manipulativ! Anonymkode: 303d4...d0b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Jeg har ikke en sånn svigermor, men en av mine nærmeste har en sånn mor. Hun skaffet seg en bok som heter "How to handle emotional blackmail", og brukte alle tipsene i den. Nå har de et mye greiere forhold, og så lenge de kun er sammen i f eks en helg, så går det bra. Anonymkode: 9dad7...6e0
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 Har ikke en sånn svigermor, men mor. Å kommunisere med henne er bare ikke mulig, så jeg ut satt grenser og overser henne. Hun leker offer, det kan jeg ikke gjøre noe med... har det så mye bedre uten henne:) akkurat prosessen med å kutte henne ut var vanskelig da! Anonymkode: a3f77...227
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke en sånn svigermor, men en av mine nærmeste har en sånn mor. Hun skaffet seg en bok som heter "How to handle emotional blackmail", og brukte alle tipsene i den. Nå har de et mye greiere forhold, og så lenge de kun er sammen i f eks en helg, så går det bra. Anonymkode: 9dad7...6e0 Ok Har du hørt noe om hva tipsene var da, eller hva hun gjorde mot sin mor når hun manipulerte? Anonymkode: 303d4...d0b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 Har en slik svigermor, hun drar med seg store deler av svigerfamilien .. Jeg er på flyttefot med ungene for å komme oss vekk fra henne. Men trenger også råd til hvordan å forholde seg til henne når jeg må! Anonymkode: 7ff2d...98b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har en slik svigermor, hun drar med seg store deler av svigerfamilien .. Jeg er på flyttefot med ungene for å komme oss vekk fra henne. Men trenger også råd til hvordan å forholde seg til henne når jeg må! Anonymkode: 7ff2d...98b Får håpe vi får noen gode råd, da.. Hva gjør din svigermor? Skjønner ikke hvorfor noen skal være så slemme egentlig. Anonymkode: 303d4...d0b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok Har du hørt noe om hva tipsene var da, eller hva hun gjorde mot sin mor når hun manipulerte? Anonymkode: 303d4...d0b Ja, jeg leste boka også. Den handler vel mest om at man i stedet for å gjøre som hun sier, svarer på en måte som avgrenset hennes makt. Typ "jeg skal gjerne hjelpe deg med å slå plenen i blant hvis du ber meg om det, for jeg er ikke imot å gjøre noen en tjeneste. Men jeg misliker at du får det til å høres ut som min plikt, for det er det ikke, og jeg misliker dine forsøk på å presse meg de gangene det ikke passer." Du må nesten lese den. Jeg kan ikke sitere en hel bok etter minnet. Anonymkode: 9dad7...6e0
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #8 Skrevet 30. juli 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg leste boka også. Den handler vel mest om at man i stedet for å gjøre som hun sier, svarer på en måte som avgrenset hennes makt. Typ "jeg skal gjerne hjelpe deg med å slå plenen i blant hvis du ber meg om det, for jeg er ikke imot å gjøre noen en tjeneste. Men jeg misliker at du får det til å høres ut som min plikt, for det er det ikke, og jeg misliker dine forsøk på å presse meg de gangene det ikke passer." Du må nesten lese den. Jeg kan ikke sitere en hel bok etter minnet. Anonymkode: 9dad7...6e0 Nei.. blir vel litt vanskelig. Men hun biter ikke på sånt, for uansett hva man sier er det et angrep mot henne. Anonymkode: 303d4...d0b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei.. blir vel litt vanskelig. Men hun biter ikke på sånt, for uansett hva man sier er det et angrep mot henne. Anonymkode: 303d4...d0b Du må nesten lese boka. Det er 100 ulike eksempler. Anonymkode: 9dad7...6e0
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #10 Skrevet 30. juli 2017 Tror det er bedre å holde avstand. Anonymkode: 303d4...d0b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #11 Skrevet 30. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Får håpe vi får noen gode råd, da.. Hva gjør din svigermor? Skjønner ikke hvorfor noen skal være så slemme egentlig. Anonymkode: 303d4...d0b Min svigermor manipulere alle rundt seg, straffer alle som ikke lar henne være universets sentrum. Lar gjerne slikt gå utover vedkommendes barn. Misshandlet min mann og godkjennt at stefar mishandlet grovt, samt grov mobbing i gata og på skolen. Jeg har fått så mange konsekvenser av hennes valg at jeg er utbrent. Flytter tvers over landet til min familie for å komme meg unna. Enkelt oppsummert Anonymkode: 7ff2d...98b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå