Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Jeg er så lei, har «alltid» vondt der! Jeg fikk blodpropp i lungene for noen år siden, og var innlagt på sykehus mange ganger. Hadde til slutt blodpropper «overalt». Da jeg fikk blodproppene i lungene, så hadde jeg store smerter, like ille som en fødsel nesten. Jeg fikk ikke puste på grunn av smertene, gråt av smerte, og brukte én time på å klare å bevege meg fra sofaen til sengen min. Det er ikke så veldig mange meter… Fikk jo da betennelse i lungene i tillegg, men jeg har helt siden den gang hatt så jævlig vondt samme stedet den største proppen satt. Tilnærmet hver eneste dag kjenner jeg smerter derfra. Som om noe er ødelagt. Lungekapasiteten min (?) er bra, men jeg har bare smerter, og det gjør meg trist. Noen ganger våkner jeg opp etter en natts søvn (eller en dupp) og har veldig, veldig vondt akkurat der. På baksiden av ryggen, akkurat der jeg hadde vondt og det er den samme smerten. Hva kan dette komme av? Det er ikke nye blodpropper, det er noe annet.. men hva? Jeg er så lei av å ha vondt, har hatt vondt i 4 år.. Anonymkode: 2fc51...d54
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Du har diskutert dette med legene som behandlet deg? Jeg tenker umiddelbart at når du hadde så store smerter da du hadde blodproppen så er det naturlig at du i en periode pustet veldig overfladisk og med lite bevegelse i brystkassen/ribbene. Hvis du deretter fikk lungebetennelse fikk du trolig hoste etterpå? I så fall er det ikke utenkelig at du har fått låsninger i thorakalryggen (brystryggen) og/eller ribbenene i samme område og at du i tillegg har fått veldige muskelsspenninger. Jeg ville snakket med legen din, fått henvisning til fysioterapeut, men også tatt en tur til en kiropraktor for å sjekke det leddmessige i rygg/ribber. Anonymkode: 6b109...478
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er så lei, har «alltid» vondt der! Jeg fikk blodpropp i lungene for noen år siden, og var innlagt på sykehus mange ganger. Hadde til slutt blodpropper «overalt». Da jeg fikk blodproppene i lungene, så hadde jeg store smerter, like ille som en fødsel nesten. Jeg fikk ikke puste på grunn av smertene, gråt av smerte, og brukte én time på å klare å bevege meg fra sofaen til sengen min. Det er ikke så veldig mange meter… Fikk jo da betennelse i lungene i tillegg, men jeg har helt siden den gang hatt så jævlig vondt samme stedet den største proppen satt. Tilnærmet hver eneste dag kjenner jeg smerter derfra. Som om noe er ødelagt. Lungekapasiteten min (?) er bra, men jeg har bare smerter, og det gjør meg trist. Noen ganger våkner jeg opp etter en natts søvn (eller en dupp) og har veldig, veldig vondt akkurat der. På baksiden av ryggen, akkurat der jeg hadde vondt og det er den samme smerten. Hva kan dette komme av? Det er ikke nye blodpropper, det er noe annet.. men hva? Jeg er så lei av å ha vondt, har hatt vondt i 4 år.. Anonymkode: 2fc51...d54 Snakk med legen din om det. Men en teori kan være at, når en blodpropp fester seg (hvor som helst) så hindrer det blodstrømmen til vevet bortenfor. Dette fører til vevsdød, og ofte smerten man kjenner (ved feks hjerteinfarkt eller lungermboli). Om du fikk endel vevsskader så kan det forklare smerten din. Anonymkode: b53c9...0c2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har diskutert dette med legene som behandlet deg? Jeg tenker umiddelbart at når du hadde så store smerter da du hadde blodproppen så er det naturlig at du i en periode pustet veldig overfladisk og med lite bevegelse i brystkassen/ribbene. Hvis du deretter fikk lungebetennelse fikk du trolig hoste etterpå? I så fall er det ikke utenkelig at du har fått låsninger i thorakalryggen (brystryggen) og/eller ribbenene i samme område og at du i tillegg har fått veldige muskelsspenninger. Jeg ville snakket med legen din, fått henvisning til fysioterapeut, men også tatt en tur til en kiropraktor for å sjekke det leddmessige i rygg/ribber. Anonymkode: 6b109...478 Tror jeg må ta det opp med legen etter hvert, ja.. Jeg hadde noe hoste, ja. Fikk AB intravenøst. 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakk med legen din om det. Men en teori kan være at, når en blodpropp fester seg (hvor som helst) så hindrer det blodstrømmen til vevet bortenfor. Dette fører til vevsdød, og ofte smerten man kjenner (ved feks hjerteinfarkt eller lungermboli). Om du fikk endel vevsskader så kan det forklare smerten din. Anonymkode: b53c9...0c2 Det var ekstreme smerter, så det kan ha hendt ja. Men hvordan sjekker man det, da? Må jeg ta mr av vevet for å se etter arr? Smertene pr idag er som om noen kjører en kniv inn der. Legen kuttet meg nylig opp med kniv av en årsak jeg ikke ønsker å utdype, uten bedøvelse, det minnet litt om det. Og det kommer som oftest når det ikke passer. Anonymkode: 2fc51...d54
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 Undersøkte de indre organer, som lever og nyrer etterpå? Anonymkode: 7ebee...4c8
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Det hørtes rart ut. Jeg har også hatt blodpropp, i ene beinet og mange i begge lungene. Har ikke hatt noe nevneverdig med smerter i etterkant, litt i beinet som har gitt seg nå, men ingenting i lungene. Du må nok ta det opp med legen din. Anonymkode: e2ea0...830
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå