Gå til innhold

Hva ville du gjort? Trenger råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et sterkt ønske om å besøke familien min i Sør Amerika. Noe som innebærer at jeg vil være borte i 1 mnd sammen med min 9 mnd gammel sønn. Jeg har ikke noe familie her bortsett fra mine foreldre og en bror. Min samboer vil ikke (nekter) meg å reise vekk for så lenge sammen med sønnen vår. Tidvis så har han blitt sint når jeg har mast mye om det og sakt at jeg bare skal reise. Men så etter en stund sier han at jeg ikke har tillatelse å reise vekk. Hva ville dere gjort? 😔

Anonymkode: 8bfcd...cbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis mannen din ikke får se pappaen sin på 1 mnd synes jeg ikke du skal reise. Han kommer til å glemme pappaen sin på den tiden. Kan du ikke reise sammen med samboeren din, alle tre?

Anonymkode: 8146f...2e0

Skrevet

Jeg hadde reist.

Skrevet

Jeg synes svaret gir seg selv. Hva hadde du følt hvis mannen din insisterte på å ta sønnen deres med bort fra deg i en mnd? For meg hadde det i alle fall vært grusomt når han er så liten.

Om det ikke er mulig å reise for en kortere periode, som mannen kan leve med, så får du bare vente.

Anonymkode: c16a2...4a2

Skrevet

Må du være borte i 1 mnd, går det ikke an å begrense til 2-3 uker? Jeg ville reist.

Men sønnen din får vel ikke pass hvis pappaen ikke skriver under.

Anonymkode: 53b23...965

Skrevet

Kan han bli med? 

Anonymkode: aff01...a49

Skrevet

Det er veldig dyrt å reise ned der. Så hadde ikke brukt 10tusn kr på en reise på 2 uker da det tar nesten et døgn å reise ned der.  Lillegutt har allerede pass da vi skal reise til Spania i september. Jeg skjønner at 4 uker høres mye ut men jeg vil ikke ha den muligheten igjen. Han er redd for å ikke bli gjenkjent når vi er tilbake. Og det forstår jeg. For jeg hadde ikke likt det.  Vi kan reise sammen neste sommer men da er det vinter der. Og tidvis så er det kaldere der enn vinteren her. Da husene er veldig dårlig isolert. Og i med at han ikke kan spansk så vil ikke han reise dit. Og jeg syns det er veldig egoistisk av han. Da han har hele familien sin her😡

Skrevet

Er de i sør amerika så gamle at de ikke vil leve flere år? Da skjønner jeg deg. 

Men denne sjansen kan du få hvert eneste år. De aller fleste har 5 uker ferie i Norge og da kan du ta 4 uker i sør amerika når som helst. 

Ville heller ventet til sønnen din blir større så han og får noe utbytte av det. Eventuelt latt sønnen blitt hjemme med faren sin og så kunne du reist. 

Skrevet

Jeg hadde ikke likt om mannen reiste med babyen vår og ble borte i 1 måned. Han hadde heller ikke likt om jeg gjorde det. Så nei, jeg hadde ikke reist

Anonymkode: 6a72e...a24

Skrevet
9 minutter siden, holahopp skrev:

Er de i sør amerika så gamle at de ikke vil leve flere år? Da skjønner jeg deg. 

Men denne sjansen kan du få hvert eneste år. De aller fleste har 5 uker ferie i Norge og da kan du ta 4 uker i sør amerika når som helst. 

Ville heller ventet til sønnen din blir større så han og får noe utbytte av det. Eventuelt latt sønnen blitt hjemme med faren sin og så kunne du reist. 

Ja. Eller av besteforeldrene mine så har jeg bare mormor igjen som er 89 år og veldig er syk. Poenget er jo faen å reise med ungen så FAMILIEN min og får sett han!! 

Skrevet

Det er du som har valgt å flytte langt fra familien. Helt greit å ta kortere turer men jeg hadde også nektet mannen å ta med babyen min en måned bort. Så jeg skjønner  han godt. 

Anonymkode: 8da81...6c9

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er du som har valgt å flytte langt fra familien. Helt greit å ta kortere turer men jeg hadde også nektet mannen å ta med babyen min en måned bort. Så jeg skjønner  han godt. 

Anonymkode: 8da81...6c9

Ikke valgt det. Født her. 

Er helt utrolig hvor arrogante norske folk er. Hadde likt å sett deg i min situasjon.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Eller av besteforeldrene mine så har jeg bare mormor igjen som er 89 år og veldig er syk. Poenget er jo faen å reise med ungen så FAMILIEN min og får sett han!! 

Hvorfor er du så agressiv? Jeg trodde poenget var å forsøke å finne en løsning?

Min bror har også kone fra sør-Amerika så jeg kjenner denne problemstillingen godt. Jeg mener barnets tilknytning til mor og far går foran ønsket om å vise fram babyen til besteforeldre og oldeforeldre. 

Jeg forstår ikke hvorfor dere ikke klarer å bli enige om en løsning? Reise 2 uker i juleferien alle tre! Det er sånn min bror gjør det. Her må begge være løsningsorienterte. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så aggressiv du er! Jeg forstår at du savner familien din, men 4 uker borte fra pappaen er ikke bra for sønnen deres. Forstår det er dyrt, men det er alle langdistansebilletter. Gjør det som er best for *barnet*, og det er ikke å ta ham med bort fra pappaen og hjemmet i 4 uker når han er så liten.

Dessuten er du også norsk, hvis du er født her? Ref. kommentaren over. Jeg tror du blir sint fordi du begynner å innse at mannen din har mest rett i denne diskusjonen. 

Anonymkode: 8e4a5...44a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er helt utrolig hvor arrogante norske folk er. Hadde likt å sett deg i min situasjon.

Du har valgt å gifte deg med en norsk mann og få barn med han, regner med det var frivillig. 

Arrogant å være uenig med deg...? Tja, hva skal man si...

Skrevet

Vi er ikke arrogante, men vi har nå en god generasjon med fedre som virkelig engasjerer seg i sine barn og er med i hverdagen. Du får si til mannen din at han kan ta med seg sønnen bort i en måned han også da, så får du kjenne på hvordan det føles. Det er ikke DIN unge. Dere er begge barnet sine. Skjønner at du ønsker at foreldrene dine skal treffe barnet, men du skyter deg selv i foten med å insistere på at du ikke kan dra når mannen evt kan bli med. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du har frivillig valgt å få baby med en mann som er bosatt i Norge og som ikke ønsker å være borte fra babyen i 1 måned. Det må du ta hensyn til.

Anonymkode: 6a72e...a24

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du så agressiv? Jeg trodde poenget var å forsøke å finne en løsning?

Min bror har også kone fra sør-Amerika så jeg kjenner denne problemstillingen godt. Jeg mener barnets tilknytning til mor og far går foran ønsket om å vise fram babyen til besteforeldre og oldeforeldre. 

Jeg forstår ikke hvorfor dere ikke klarer å bli enige om en løsning? Reise 2 uker i juleferien alle tre! Det er sånn min bror gjør det. Her må begge være løsningsorienterte. 

Er ikke aggresiv. Verken meg eller han får fri i julen. Og han vil ikke reise ned der. Løsningen hans er at jeg ikke skal reise  ikke nå ikke om en mnd eller to eller om et år.. altså aldri 

Skrevet
3 minutter siden, Fugit skrev:

Vi er ikke arrogante, men vi har nå en god generasjon med fedre som virkelig engasjerer seg i sine barn og er med i hverdagen. Du får si til mannen din at han kan ta med seg sønnen bort i en måned han også da, så får du kjenne på hvordan det føles. Det er ikke DIN unge. Dere er begge barnet sine. Skjønner at du ønsker at foreldrene dine skal treffe barnet, men du skyter deg selv i foten med å insistere på at du ikke kan dra når mannen evt kan bli med. 

Han vil ikke bli med. Og er ikke mye han ser ungen til vanlig 

Skrevet

Har han sagt direkte "jeg vil aldri dra dit!"? Eller er dette en tolkning og antagelse? 

Skrevet

Jeg er sammen med en fra ett annet land. Klart jeg hadde latt han dra med barnet. Nå hadde jeg heller aldri nektet å bli med selv om jeg ikke kan språket. 

Anonymkode: 49943...c61

Skrevet
5 minutter siden, Fugit skrev:

Har han sagt direkte "jeg vil aldri dra dit!"? Eller er dette en tolkning og antagelse? 

Han har sakt det. Og han vil ikke lære seg spansk heller.  Og han jobber i nordsjøen så han er mye vekke. Burde vell kanskje ha skrevet det fra starten av. 

Skrevet

Men hvorfor er du sammen med gam og har barn med ham dersom det er uaktuelt å dra for å møte familien din? Såpass må han bli med på! Samtidig som jeg fremdeles forstår at han ikke vil at barnet skal dra bort i 1 måned.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har sakt det. Og han vil ikke lære seg spansk heller.  Og han jobber i nordsjøen så han er mye vekke. Burde vell kanskje ha skrevet det fra starten av. 

Hvis han er norsk, og du er norsk (født i Norge), og dere bor i Norge, og skal fortsette å bo i Norge, og ikke har råd til å reise til Sør-Amerika særlig ofte uansett, så forstår jeg at han ikke har tenkt å lære seg spansk. Snakker slektningene dine i Sør-Amerika engelsk?

Foreldrene dine bor vel her i Norge, da, siden du ble født her?

Hvis mannen din jobber i Nordsjøen så har han vel lange friperioder? Kan ikke du søke om fri i alle friperiodene hans og se hva du får fra jobben din? Så kan dere reise ned sammen. 2 uker er nok mer enn nok i første omgang, både for babyen og for mannen din, hvis han ikke har vært der før?

Anonymkode: 8e4a5...44a

Skrevet

Det er noe tragikomisk i å skrive i overskriften at du ønsker råd, og så å banne og svare med store bokstaver når du får råd som ikke passer deg. Hvis dere løser konflikter og enigheter på samme måte som du møter motargumenter her, så skjønner jeg at det er vanskelig å komme til enighet. Å løse uenigheter handler ofte om å inngå kompromisser, samt å se problemet fra flere sider. Tror du ikke at hvis du jenker deg på tidsrammen, så vil det være lettere for ham å godta at dere reiser? Hvis du drar noen få dager før han reiser til Nordsjøen, og kommer tilbake omtrent samtidig som hans arbeidsperiode er over, så vil han ikke merke mye til at dere er borte. Alternativt kan du sponse noen av slektningene slik at de får råd til å komme til dere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...