Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Han fikk beskjeden på fredag. Er ikke snakk om sluttpakke. Han har sitter hele helga for å finne en ny jobb, skrevet og sendt på søknader. Det vil jo uansett ta noe tid før han får en ny jobb. Bor på Vestlandet, og selv om arbeidsledigheten er synkende, vokser ikke jobbene på trær akkurat! Det jeg lurer på er hvordan en går frem i forhold til andre praktiske ting. Han må melde seg arbeidsledig på nav, hvor mye vil han få der? Jeg tenker vi må sette opp et budsjett, i forhold til hva vi får inn. Jeg jobber fullt, så tenker at vi kanskje greier å betale renter og avdrag på huset viss vi tar det over flere år enn vi har i dag. Det bør vel løse seg? Andre som har gode råd og tips? Anonymkode: 19cff...7a7
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 I forhold til nav er det lite å gjøre før en faktisk er arbeidsledig. Først da setter en i gang med papirarbeidet. Alt kan gjøres på nett. Be banken om å få betale rentene på lånet og ta det på flere år er en god ide. Si opp alle abonnement dere ikke trenger og gå gjennom telefon,TV, Internett ol for å sjekke om dere kan få ned prisen. Kan dere si opp/gå ned i prosent på SFO og/eller bhg? han vil få utbetalt 66% av inntekt (med mindre han tjener over en viss sum. (Husker ikke hvor mye) min mann mister jobben sin i oljekrisa. Det var vanskelig, men det gikk egentlig fint. Vi gikk gjennom økonomien og tok de grepene jeg har ramset opp. Det var egentlig godt å få ryddet opp i økonomien. Vi ble veldig bevisste på hva vi brukte penger på og om det var nødvendig. Fikk mye mer kontroll over matinnkjøpene. Fulgte handlelister og handlet billig. Han var ledig i 6mnd før han fikk jobb igjen. Anonymkode: eddb0...238
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 Hva han får kommer an på hva han tjener, nav betaler ut 66% av lønna i dagpenger men tjener han mer enn 6G tror jeg det er får han bare 66% av det. Da mannen min ble arbeidsledig meldte han seg hos alle bemanningsbyråer og vikarbyraåer, han var ikke mye uten jobb for han fikk diverse oppdrag og engasjement gjennom dem. Det ene engasjementet var på 6 mnd og der ble han tilbudt fast jobb etterpå. De korte periodene han gikk helt ledig tok han småjobber. Du kan tjene opptid 6.000 kr fra hver oppdragsgiver når du tar småjobber, og det er mye å velge i. Sjekk f.eks småjobber på Finn, alt fra å male hus til å kjøre flyttelass, hjelpe å bære et piano ned en trapp eller lufte en hund, det er masse oppdrag der. Lediggang er ikke bra, og min mann tjente mellomlegget mellom dagpenger og jobb på småjobber han. Han polerte båter, malte garasjen til naboen osv. Anonymkode: d1e57...dc0
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 Min mistet jobben i vår. Oljekrisen. Han tjente bra før og med grensen på dagpenger gikk han ned ca 22.000,- i måneden. Vi greier oss fint men håper han får jobb snart. Ikke bare bare å finne ny jobb når man er 40+. Jeg jobber 60% og kan øke dersom krise. Ikke der enda heldigvis. Anonymkode: fa1cc...538
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 Dagpenger er 62,,4% av inntekt opp til 6G. Anonymkode: d15ad...5e4
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Kutt ut Spotify, Netflix, HBO, treningssenter o.l. Ta lånet over lengre tid mens han er ledig. Han bør melde seg hos alt av vikarbyråer, og som hun over skriver, sjekke småjobber på Finn o.l. Lag middagsplan og handleliste og kjøp mat en gang i uken. Se om det er noe på loft eller kjeller dere kan selge, antakeligvis kan dere få inn mye via Finn. Sett opp budsjett. Dette ordner seg! De fleste har litt slingringsmonn og jeg håper dere har en bufferkonto? Anonymkode: 6f0d3...e1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå