Gå til innhold

Barn som ikke spiser??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 4 år som plutselig ikke spiser noe mat omtrent. Han kan sitte og spise brødskive og plutselig brekker han seg og må spytte ut maten. Dette gjelder alt av mat omtrent.. Kan det være noe galt i halsen eller er det bare alderen?? Kan ikke huske eldste mann var sånn.. 

Anonymkode: 2ff2c...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker ikke faser har vel de fleste barn, har skjønt at det er et behov for kontroll og løsrivelse fra at mamma bestemmer alt som utløser det, og det går gjerne over igjen. 

Men at barnet plutselig brekker seg når det spiser mat det egentlig liker har jeg aldri vært borti, det ville jeg tatt opp med lege 

Anonymkode: e80d7...7fa

Skrevet

Jeg ville ha tatt han med til legen? Kan være store mandler eller betennelse/refluks. Jeg har en sønn som sluttet å spise når han var 3 år (5 år i dag), han hadde refluks i halsen. Det fikk han etter en gastro sjekk av halsen. Har fått sonde (peg) på magen som vi gir han mat og medisin igjennom. Drikker med munn og spiser litt der. Han ble mye bedre etter vi fikk satt inn PEG. 

Mvh mamma til 1

Anonymkode: da914...56f

Skrevet

Ta en tur til legen for å se om alt er som det skal. Er alt som det skal har nok dette blitt måten han slipper unna med. Det er utrolig hva unger finner ut de kan gjøre om det er noe de ikke vil. Er det mye press rundt mat i huset blir det ikke noe bedre. 

Selv tok jeg runden hos legen da min datter ikke spiste. Når det ikke var noe galt med henne måtte vi finne en måte å få i henne noe mat på hjemme. Hun kunne spise en halv brødskive på fjorten dager, så hun fikk ikke i seg noe. At hun var i topp form var meg og legen ett stort under, hun var nemlig frisk og rask som unger skal være i den alderen. Hos oss ble fuglemating løsningen. Mormor sendte henne for å mate måkene med gammelt brød, men hun spiste mer enn hva hun ga til fuglene. Så da ble det obligatoriske turer for å mate fuglene hver dag. At hun bare spiste tørt brød gjorde ingenting, for da fikk hun hvertfall i seg noe. Etterrhvert fikk vi henne til å spise mer, men hun spiste ikke med middagsbordet. Tokk vi med frokost, lunsj og kveldsmat andre steder enn inni huset spiste hun. Frokost ble ofte inntatt på trappa for å se på bilene kjøre forbi, hun måtte gjøre noe annet enn å spise virket det som. Middag måtte hun sitte ved middagsbordet, hun satt der helt rolig og pratet med oss en mat ville hun ikke ha inn i munnen. Etterhvert tok hun med seg kjelen med kokte grønnsaker for å spise mens hun så barnetv, så da måtte jeg begynne å lage mye slik at hun fikk sitte med kjelen på fanget forran tv. Det tok litt tid, men hun ble en matglad unge. Ikke storspist, men hun nyter mat og syns det er gøy å prøve nye ting. 

Anonymkode: 7e38a...8eb

Skrevet

Jeg tipper store mandler, det var akkurat slik med eldste datteren min også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...