Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Noen av dere som har bestemt dere for å gå ned i vekt/trene og spise sunt ila svangerskapet? Jeg venter min tredje og veier 85+/- Med første veide jeg 82,5 når jeg var HØYGRAVID. Målet mitt nå er derfor å holde meg på den vekten jeg er nå i løpet av svangerskapet. Noen som har prøvd dette før og gjennomført det Har time med treningssenteret mitt i morgen for en veiledningstime. Anonymkode: efd22...507
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Nå skal du jo ikke aktivt prøve å gå ned... men hvis du spiser sunn mat, jevnt over dagen (hver 4t feks), og holder deg helt unna sukker/godteri/bakevarer/brus etc, mens du holder deg i bevegelse så trenger du ikke å gå opp mer en du må. Hør med jordmor og få en god plan tilpasset deg. Anonymkode: aba37...f96
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå skal du jo ikke aktivt prøve å gå ned... men hvis du spiser sunn mat, jevnt over dagen (hver 4t feks), og holder deg helt unna sukker/godteri/bakevarer/brus etc, mens du holder deg i bevegelse så trenger du ikke å gå opp mer en du må. Hør med jordmor og få en god plan tilpasset deg. Anonymkode: aba37...f96 Jeg kommer ikke til å ta helt av. Jeg spiser ikke noe særlig sunt, er veldig glad i alt som er søtt og godt <3 Men merker at alderen tar meg igjen og tenkter at det vil bli lettere å fortsette treningen etter fødselen også om jeg holder det litt ved like underveis. Snakke med jordmor var lurt Takk for tips HI Anonymkode: efd22...507
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kommer ikke til å ta helt av. Jeg spiser ikke noe særlig sunt, er veldig glad i alt som er søtt og godt <3 Men merker at alderen tar meg igjen og tenkter at det vil bli lettere å fortsette treningen etter fødselen også om jeg holder det litt ved like underveis. Snakke med jordmor var lurt Takk for tips HI Anonymkode: efd22...507 Du skal ikke gå ned i vekt når du er gravid da 😑 Anonymkode: 4070f...5a5
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 Enig med hun som ber deg spise sunt, trene og høre med jordmord. Første svangerskap var jeg 77kg. Bestemte meg for å ikke spise noe godis/kaker for babyen skulle bare få sunn mat. Jeg begynte å gå turer hver dag. Første tiden gikk jeg derfor ned til 72. Kroppen var vel ikke vant til de mindre kcal som ikke kom gjennom ekstra glass juice, usunn mat osv. Rundt uke 20 begynte vekten å gå opp. Endte på 82. Da jeg kom hjem fra sykehuset tre dager etterpå var vekten 72 og etter fire uker 68. Man må opprettholde dette med å fortsatt kutte ut alt usunt og røre seg. Men nå gjør jeg det for å holde meg selv og kroppen i form både fysisk og psykisk. Anonymkode: c5e5b...cdd
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Da jeg ble gravid veide jeg 85. Gikk tilfeldig ned 7 kg uten å trene eller være spesielt aktiv. Men har en aktiv jobb da jeg er sykepleier. Spiste lite og ofte for å unngå å legge mye på meg. Men også for å unngå svangerskapsdiabetes. Spiste relativt sundt. Ikke brus. Kaker eller snop. Holdt vekten stabilt helt til uke 30. Da økte t matlysten og la på 5 kg. Fødte i uke 35. Etter 2 uker så hadde jeg gått ned 12 kg til sammen😊. Anonymkode: a3a52...213
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 Er det ikke slin at fosteret får mat fra den maten mor spiser? Ikke fra fettlagrene til mor? Dersom det stemmer er det vel ingen god ide å spise slik at du selv tærer av fettlagrene? Dette er en generell fundering fra meg altså. Trodde det bare hang sammen slik side ALLE sier at man ikke skal ned i vekt i svangerskapet. Anonymkode: de49a...daa
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #8 Skrevet 30. juli 2017 Vi lagrer en del tungmetaller o.l. i fettlagrene våre. Derfor skal man IKKE slanke seg verken mens man er gravid eller mens man ammer. Men hvis man er overvektig i utgangspunktet, kan man (i samråd med jordmor!) begrense vektoppgangen til et minimum. F.eks. 9 kg hvis man er overvektig, og 5 kg hvis man har fedme. Snakk med jordmor eller fastlegen, hi! Anonymkode: e8f66...4b5
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen av dere som har bestemt dere for å gå ned i vekt/trene og spise sunt ila svangerskapet? Jeg venter min tredje og veier 85+/- Med første veide jeg 82,5 når jeg var HØYGRAVID. Målet mitt nå er derfor å holde meg på den vekten jeg er nå i løpet av svangerskapet. Noen som har prøvd dette før og gjennomført det Har time med treningssenteret mitt i morgen for en veiledningstime. Anonymkode: efd22...507 Helt utrolig, lurte nesten på om det var jeg som hadde skrevet dette😂 akkurat gravid med nr3, og er når 83/84, noe som var maks vekt med begge mine to først. Gikk da opp 6 og 9 kg, og raste ned etter fødsel (spesielt med første, var da nede i 62 lenge før nr 2 og et sinnsykt matbehov når jeg amma). Tenker at om man holder seg til sunt kosthold og mosjon vil man kunne holde vekta stabil ganske lenge? Hvor langt på vei er du? Anonymkode: e9042...2ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå