Gå til innhold

Noen som har en trille å anbefalle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise til Syden for første gang med en baby. Han vil være 5.5 mnd og må derfor ha med en trille som går an å legge ned ryggen på. Men har også lyst på en liten trille som man mulig får ta med gjennom sikkerhetskontrollen. Da han er tung å bære på. Noen som har fått lov til det? Er det stress å reise med så små barn? Kjenner jeg gruer meg. Spesielt om babyen får grine anfall pga trykk i ørene 😓. Noen anbefalinger?

Anonymkode: 208fb...729

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste flyplassene har vogner man kan låne. Oslo har også bilseter i sikkerhetskontrollen hvor baby kan sitte imens man styrer med håndbagasjen. 

Babyzen yoya blir så liten at den kan gå som håndbagasje. Men den har små hjul og liten kalesje.

Vi har heller investert i en trille med god comfort for barnet og god trillecomfort. På flyplassen bruker vi bæresele og lånetriller. 

Anonymkode: bc2f4...5cc

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste flyplassene har vogner man kan låne. Oslo har også bilseter i sikkerhetskontrollen hvor baby kan sitte imens man styrer med håndbagasjen. 

Babyzen yoya blir så liten at den kan gå som håndbagasje. Men den har små hjul og liten kalesje.

Vi har heller investert i en trille med god comfort for barnet og god trillecomfort. På flyplassen bruker vi bæresele og lånetriller. 

Er det ikke bra med en trille med små hjul? Har tenkt på det med bæresele.  Men hvordan  blir det i forhold til sikkerheteskontrollen? BæreSelen må vel igjennom der? Hva merke har du? 😊  Har bare hørt om babyzen yoyo trillen som skal være så bra 

Skrevet

Sjekk McLaren xt techno

babyzen yoyo 

city mini (gt) 

Det er ikke det største behovet nødvendigvis å ha egen trille på flyplassen. Bæresele og/eller lånetrille er bra nok. Baby må uansett ut av trillen når dere skal gjennom metalldetektoren. Vi har reist myyye fra barna var bittesmå, og bæresele er nødvendig slik at du har armene fri. I andre land får man også ha med trilla til gaten (uansett hvor stor den er. De sender den avgårde når dere boarder flyet) Så det er ikke et must å gå for en miniversjon kun med flyplass i tankene.

Vi har McLaren xt techno, elsker den. 

Anonymkode: a0956...40e

Skrevet

Babyjogger City Tour går også som håndbagasje. Men jeg anbefaler heller bæresele, eller lånetrille, på flyplassen.

Anonymkode: a38c1...22d

Skrevet

Små hjul fungerer på slett asfalt eller kjøpesenter. 

Brostein, grus og sand er sjangseløst. Babyjogger city mini gt er bra. Ikke den minste vogna, men likevel nett og lett og kan legges sammen med en hånd. 

Kalesje som dekker hele barnet og nesten full liggestilling. Helt håndtak istedet for to "pinner" som f ex MacLaren har. 

Luftfylte gode hjul. 

Tenk på at barnet skal skjermes fra sol, vær og inntrykk. Viktig med god kalesje. Babyzen har ikke det. 

Også viktig at baby sover godt, og ikke ligger og rister nedi vogna. 

Skrevet

Vet faktisk ikke om jeg hadde tatt med trille til en såpass liten baby. 

De sover ikke like godt og trygt i trille på den alderen. De færreste triller har full liggestilling feks. Og som mange over sier, de skal skjermes godt fra sol og inntrykk.

Hvorfor ikke ta med vogna di?

Anonymkode: 0da6c...92e

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for svar dere. Jeg har en stor vogn(emmaljunga city cross) og babyen vil være  ca 5.5 mnd når vi reiser. Og han har dermed snart vokst ut av bag delen på emmaljungaen da han er veldig lang for aldren. Derfor er vi på jakt etter en reisevogn, Som ikke tar så stor plass men må være godt egnet for barnet. Har sett på diverse vogner. Men veldig usikker på hva som er best å kjøpe. . . 

Skrevet

Hvis babyen ikke kan sitte selv då anbefales det ikke triller hvor ryggen ikke kan legges helt ned ! Du burde ha bag vogn. 

Anonymkode: ba317...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...