Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #1 Skrevet 29. juli 2017 Jeg er ikke norsk. I mitt land så er det som er vanlig å begynne bitte litt å dra tilbake forhuden allerede etter fødselen. Min mor har alltid plaget meg med dette og kommer med de verste katastrofe tankene hos min nå 8 år gamle sønn. Jeg har aldri gjort dette med han. Nå var jeg på en mamma gruppe på fb der dette ble diskutert. Det var mange hundre svar hvor alle sa de begynnte med dette fra baby var inntil tre måneder ellers blir den "grodd" fast. Mange som måtte til legen hvor legen "røsket" den ned med makt og forklarte at det var alt for sent. Jeg er fra ett stort sentral europeisk land (ikke noe u land😂) Så ble jeg mitt usikker for sjekket tissen til bitte lille (2 måneder) og han har omtrent ikke noe hull der en gang. Det er helt umulig å få hullet til å bli større og jeg forstår ikke hvordan tissen kommer ut derifra en gang😒Så nå ble jeg litt stresset. Hvorfor gjøres ikke dette i Norge? Og har dette noen konsekvenser i eldre alder med betennelser og for trang forhud? Anonymkode: cefbf...3b5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #2 Skrevet 29. juli 2017 Forhuden trenger ikke dras tilbake, heller tvert imot. Skulle forhuden være for trang er det ikke noe galt en har gjort, det er bare slik barnet er skapt og vil etterhvert ved behov trenge omskjæring. Men det er altfor tidlig å fastslå ved 2 mnd. Så la sønnen din utvikle seg og ikke bekymre deg. Vask det du ser, la forhuden og penishodet være, de fikser seg selv. Anonymkode: a9390...f8c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 Man skal ikke dra ned forhuden før de klarer å gjøre det selv Anonymkode: eae0a...11a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 Jeg har to gutter på 13 og 16 år og har fulgt anbefalingene her. Forhuden skal ikke dras tilbake før de klarer det selv. Så når de ble 3-4-5 år gamle har jeg fortalt de at for voksne menn er det viktig å dra huden tilbake for å skylle/vaske under der når de dusjer, men at det ikke får an å gjøre det på små barn. De visste derfor at når tissefanten ble litt større var det meningen "lua" skulle av og at de måtte prøve litt forsiktig selv på det når de dusjet så de fikk skylt under. Eldste var nok skolegutt før han gjorde det, mens yngste stolt viste meg hva han fikk til når "tissen ble til en heisekran og sto rett opp" når han var rundt 5 år. Det vanlige er at den kan dras tilbake et sted mellom 5 og 8 år, gjør du det før det kan du jo skade ungen og det gjør veldig vondt. Begge guttene mine fungerer som de skal, forhuden kan virkelig ikke gro fast altså. Anonymkode: 6e81e...52a
litekreativtbrukernavn Skrevet 29. juli 2017 #5 Skrevet 29. juli 2017 (endret) Slenger meg på, nei du skal ikke røre den -Naturen ordner opp selv! Det du opplevde på din på 2mnd er helt normalt i den alderen! http://www.lommelegen.no/artikkel/trang-forhud-hos-gutter-og-menn Endret 29. juli 2017 av litekreativtbrukernavn
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #6 Skrevet 29. juli 2017 Her har én av fire gutter hatt trang forhud. Vi har ikke dratt tilbake på noen av dem. Fikk tips om å prøve å tøye forhuden på gutten som hadde for trang, men det hjalp ikke, og endte i operasjon (full omskjæring). Min mann er omskåret av samme årsak, så her er det nok genetisk. Ingen av de tre andre har hatt problemer. Anonymkode: 87e6d...50f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #7 Skrevet 29. juli 2017 Grunnen til at det gjøres er for å unngå eventuel omskjæring. Jeg tror faktisk ikke gutten på 8 har trekt den tilbake heller. Min mann fortalte meg at han begynnte å trekke den tilbake selv når han var rundt 12 og at han husker at det gjorde veldig vondt før det ble godt. Anonymkode: cefbf...3b5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #8 Skrevet 29. juli 2017 Den skal ikke trekkes tilbake. Jeg har to gutter. Jeg har ikke rørt underlivet deres siden de begynte å dusje alene og vaske selv da de var ca 5 år (kan være noe +\- på årene. Detre finner ungene ut av selv. Anonymkode: 24d71...7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå