Gå til innhold

Charlie Gard er død

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holdt nesten på å si : endelig ! Uff. Det er helt forferdelig. Men stakkars lille fikk endelig slippe ❤

Anonymkode: 3e5df...5b0

Skrevet

Uendeleg trist 😓 men godt den vesle kroppen fekk slippe no

Anonymkode: 2d42c...6f7

Skrevet

Det er veldig lett for oss å sitte utenfor å mene og dømme. Men, hvordan jeg selv hadde gjort det hvis dette gjaldt mitt barn vet jeg ikke. Spesielt ikke hvis noen fortalte meg at det var håp.

Folk bruker på tusenvis av kroner på healing, preparater uten dokumentert effekter og eksperimentell behandling av voksne pasienter som legene ikke har mer behandling å tilby. I tillegg gir vi hunder rullestol, amputerer bakbeina på katten, opererer hamsteren for kreft osv. Så jeg skjønner på en måte at enkelte da klamrer seg til de aller minste håpene når det gjelder barnet sitt. Det hadde nok jeg også gjort er jeg redd...

Anonymkode: 92d85...b82

Skrevet

Skjønner at de vil prøve alt, men når barnet er døv, blind, kan og hjerneskader er det ikke forenlig med noe bra liv. Han ville bare ligget slik for alltid.

Var godt for han å få slippe. Hvis jeg havner i samme tilstand som Charlie håper jeg at jeg også får slippe raskt.

Anonymkode: 451cd...94a

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er veldig lett for oss å sitte utenfor å mene og dømme. Men, hvordan jeg selv hadde gjort det hvis dette gjaldt mitt barn vet jeg ikke. Spesielt ikke hvis noen fortalte meg at det var håp.

Folk bruker på tusenvis av kroner på healing, preparater uten dokumentert effekter og eksperimentell behandling av voksne pasienter som legene ikke har mer behandling å tilby. I tillegg gir vi hunder rullestol, amputerer bakbeina på katten, opererer hamsteren for kreft osv. Så jeg skjønner på en måte at enkelte da klamrer seg til de aller minste håpene når det gjelder barnet sitt. Det hadde nok jeg også gjort er jeg redd...

Anonymkode: 92d85...b82

Det er derfor avgjørelsene skal taes av leger, ikke av foreldre. De greier ikke å se klart.

Anonymkode: 9dd00...622

Skrevet

Jeg synes at slike bestemmelser skal gjøres av dommere. 

Anonymkode: 357ad...9af

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor? Er det de som har best innsikt? Hvordan skal det foregå? Hvor lenge vil man da dra ut lidelse? Hvor sinnsykt mye penger og ressurser ville ikke da gått med?

Anonymkode: 424be...413

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor? Legene er de som er best skikket til å vurdere dette. 

Anonymkode: f10cb...5e0

Skrevet

utrolig trist,men er glad for han slapp og lide mer..

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor? Legene er de som er best skikket til å vurdere dette. 

Legene var vel ikke helt enige. Da bør foreldrene få bestemme! 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legene til Charlie var helt enige.

Anonymkode: 4e579...8a8

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, foreldre bør selvsagt ikke få bestemme dette. De vil være følelsesstyrt, og i de aller fleste tilfeller ikke ha kompetanse til å skulle ta en avgjørelse. Å holde noen kunstig i live koster enorme summer og beslaglegger viktig medisinsk utstyr. I ytterste konsekvens kan det å holde noen det ikke er håp for kunstig i live føre til at et menneske som kan reddes ikke får det hjelpen det trenger. 

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Legene til Charlie var helt enige.

De fremste ekspertene på sykdommen i USA, hadde vel hatt mer positive erfaringer og ville ta på seg behandlingen av gutten? Dette skulle foreldrene finansiere selv? 

Så legene var ikke enige! 

Jeg vet om barn som har fått dødsdom på et sykehus, som er blitt reddet på er annet. Dødsdommen kom på 6 mnd., og barnet er nå 8 år, etter vellykkede operasjoner. 

Om alle legene hadde vært enig, og det ikke fantes leger som ønsket å behandle hadde det ikke vært en problemstilling i denne saken heller. 

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fremste ekspertene på sykdommen i USA, hadde vel hatt mer positive erfaringer og ville ta på seg behandlingen av gutten? Dette skulle foreldrene finansiere selv? 

Jeg vet om barn som har fått dødsdom på et sykehus, som er blitt reddet på er annet. Dødsdommen kom på 6 mnd., og barnet er nå 8 år, etter vellykkede operasjoner. 

Om alle legene hadde vært enig, og det ikke fantes leger som ønsket å behandle hadde det ikke vært en problemstilling i denne saken heller. 

Den eneste legen som ønsket å behandle videre hadde egne økonomiske interesser i behandlingen han foreslo! De fantastisk flinke legene ved Great Ormond Street Hospital var enige om at videre behandling ikke var til det beste for lille Charlie. Som forelder klamrer man seg selvfølgelig til alt håp, men det er svært uetisk å gi falsk håp og forsøke å tjene penger på det, som denne legen gjorde.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser du virkelig for deg at et så sykt og skadet lite barn ville ha maktet reisen til USA...? 

Anonymkode: 9dd00...622

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...