Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Jeg har en god bekjent som har en sønn som er like gammel som min. Disse guttene har vært veldig gode venner i alle år. Når de begynte på ungdomsskolen i fjor begynte min sønns venn å utelate min sønn.... ble ikke bedt på spillkvelder, bursdag, snur seg når min gutt kommer bort til han på skolen. Denne gutten ble veldig populær blandt jentene... en pen og flott gutt, og har dermed fått litt status... Dette ønsker han tydeligvis ikke å dele med min sønn. Vel gutten min har blitt mer og mer innesluttet, er stort sett hjemme. Har et par kompiser han er litt med. Jeg hadde en lang samtale med min bekjent om dette, her om dagen og hvor leit jeg synes det er for min gutt som har blitt så ensom... Og i dag sender hun meg en snap hvor hennes sønn er omringet av venner og jenter og har det veldig så koselig. Jeg har ikke fått snapp på flere uker... så hvorfor i dag liksom? Kjente den svei litt.... er jo ikke noe å henge seg opp i, men så er det den mammafølelsen da.. Anonymkode: 1fa55...405
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 "Takk for at du salter såret. Du har virkelig ikke fått med deg noe av det jeg sa?" Anonymkode: 99ada...818
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Det var lite snik av henne. Tydelig ingen empati eller evnt lyst til å snakke med gutten for å høre hva som skjer. Går de i samme klasse? Eller kan dere heve dere over de og gi F? Hadde ikke ønsket kontakt med slike med sånn oppførsel. Anonymkode: 0beb7...13b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det var lite snik av henne. Tydelig ingen empati eller evnt lyst til å snakke med gutten for å høre hva som skjer. Går de i samme klasse? Eller kan dere heve dere over de og gi F? Hadde ikke ønsket kontakt med slike med sånn oppførsel. Anonymkode: 0beb7...13b *ikke snilt Anonymkode: 0beb7...13b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 De går ikke i samme klasse nå,men i parallelt som har mye med hverandre å gjøre... pluss at de går på to fritidsaktiviteter sammen. Jeg ser jo veldig tydelig der hvordan min gutt blir utelatt. Heldigvis elsker han den ene aktiviteten,og er super god på det... så han er ikke der pga venner.. Kjente den snapen svei... men vet jeg egentlig bare må gi f.... Gutten min er en snill og god gutt, som bare ikke er så opptatt av å være kul. .. Hi Anonymkode: 1fa55...405
Evablaum Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 Wow! Nå ser jeg hvor sønnen din får sin ubrukelige oppførsel fra!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 Barn vokser fra hverandre, slikt skjer. Tipper hun bare vil markere at det ikke er hennes sønn sin oppgave å dra rundt på din i settinger der han uansett nok vil føle seg utenfor. Saken er at dere ikke kan tvinge dem til å være sammen, det vil nok gå ut over din sønn. Det den populære gutten har gjort er et klassisk "dick move", men samtidig er det ikke lett å vite hvordan en skal "slå opp" med en venn i den alderen. Anonymkode: 6d04f...4c2
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #8 Skrevet 28. juli 2017 Atte hæææ? Hvordan kan du vite at min sønn har en ubrukelig oppførsel? Jeg har flere barn, som alle har forskjellig oppførsel.... men denne gutten har langt ifra ubrukelig oppførsel... Hi Anonymkode: 1fa55...405
kruttgutta4 Skrevet 28. juli 2017 #9 Skrevet 28. juli 2017 Ja,jeg er klar over at de vokser forskjell. Men jeg synes virkelig ikke det er en unnskyldning for å oppføre seg stygt. Det å snu seg å gå når noen kommer bort til en er stygt. Det å ikke inkludere når de er på en aktivitet som egentlig krever inkludering er stygt... Jeg har heller ikke krevd av denne gutten at han skal drasse rundt på min sønn... det har han jo heller ikke gjort. Jeg snakket bare med hans mor om dette nå,etter at det har vært slik i et år. Jeg nevnte heller ikke navnet til hennes sønn,men det forstod hun jo selv. Jeg syntes bare den snapen var lei... Dette var jo en reaksjon på henne,ikke sønnen hennes. Jeg regner ikke med at han har bedt henne sende den snapen til meg..
Evablaum Skrevet 28. juli 2017 #10 Skrevet 28. juli 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Atte hæææ? Hvordan kan du vite at min sønn har en ubrukelig oppførsel? Jeg har flere barn, som alle har forskjellig oppførsel.... men denne gutten har langt ifra ubrukelig oppførsel... Hi Anonymkode: 1fa55...405 (Den tenkte jeg at du kunne sende til den ubrukelige moren som gnir inn sin sønns nye liv i ansiktet ditt)
MerraSomGår Skrevet 28. juli 2017 #11 Skrevet 28. juli 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Atte hæææ? Hvordan kan du vite at min sønn har en ubrukelig oppførsel? Jeg har flere barn, som alle har forskjellig oppførsel.... men denne gutten har langt ifra ubrukelig oppførsel... Hi Anonymkode: 1fa55...405 Hun mente nok at du skulle sende den meldingen som svar på snap. det er forferdelig å se på at barna sine blir holdt utenfor. Håper det ordner seg snart ❤️
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #12 Skrevet 28. juli 2017 Ja, fikk det forklart nå. 😉 Litt sent, og litt I forsvarsmodus. 😉 Ja kunne nok sendt en slik mld, men velger å la vær. Orker ikke drama rett og slett. Hi. Anonymkode: 1fa55...405
Evablaum Skrevet 28. juli 2017 #13 Skrevet 28. juli 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, fikk det forklart nå. 😉 Litt sent, og litt I forsvarsmodus. 😉 Ja kunne nok sendt en slik mld, men velger å la vær. Orker ikke drama rett og slett. Hi. Anonymkode: 1fa55...405 Det er nok det beste, men i kampens hete så tviler jeg på at jeg hadde klart å la være.. Ikke at det hadde vært så mye til hjelp da...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #14 Skrevet 29. juli 2017 9 timer siden, Evablaum skrev: Wow! Nå ser jeg hvor sønnen din får sin ubrukelige oppførsel fra! Hva i huleste snakker du om ? Anonymkode: 5810f...8b8
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #15 Skrevet 29. juli 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva i huleste snakker du om ? Anonymkode: 5810f...8b8 Hehe unnskyld Evablaum ⚘ Anonymkode: 5810f...8b8
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #16 Skrevet 29. juli 2017 Min datter hadde ei venninne som gjorde akkurat det samme med min datter når de begynte på ungdomsskolen. Hun var en typisk husvenn, som spiste hos oss flere ganger i uka, var med på turer etc. Full dolking i ryggen da de begynte på ungdomsskolen. Som du forteller, snudde ryggen til når min datter kom etc. Her ble det også baktaling etterhvert. Hun her jenta fikk også masse nye venner på ungdomsskolen, og hadde tydeligvis ingen interesse av å dele dem med min datter. De to var de eneste fra barneskolen som kom i klasse sammen, og min datter forandret seg på få uker fra å være en sprudlende og inkluderende jente som alle ville være sammen med, til innesluttet og ensom.. Hjerteskjærende. Jeg prøvde også å snakke med moren, som virker som en forsåvidt real dame, men det var lite tak i henne. Masse pusesnakk om at hun skulle prøve å prate med henne, men hun hadde jo også sine utfordringer og man kunne jo ikke tvinge noen til å være venner etc etc. Som om det er naturlig å slutte å være venner på få dager, og greit å begynne med utfrysing og baktaling! Jeg ga fort opp både jenta og mora, og begynte å jobbe for å la datteren min skifte klasse. Det var faktisk en liten kamp å få til, masse babbel om at min datter måtte prøve å stå i det og at hun sikkert kom til å dra med seg "nissen på lasset" (selv om jeg sa hun hadde forandret seg fra utadvendt til innesluttet på under en uke) Da hun kom i ny klasse ble hun trygg, fant noen venninner og fikk det greit. Men enda, tre år senere, ser jeg ikke mer til den sprudlende jenta hun var før dette skjedde... Mitt råd er å kutte all fokus på den familien, og snu fokuset til å få nye venner i den klassen han har nå. Se fremover, flott at de ikke går i samme klasse! Flott også at han har fritidsaktiviteter han er flink i, har han andre han kan spille på av guttene her? Hvis ikke, ville jeg fulgt nøye med hvordan det det utvikler seg, for dårlig selvfølelse kan påvirke på sikt selv om han ikke er så opptatt av det sosiale. Kanskje snakke med treneren, om det er andre han kan kobles med? Jeg har tro på å være på hugget, ikke vente og se. Til slutt, ville vært ærlig mot venninnen din om at det var hennes sønn du snakket om, at at slike snaper er salt i såret. Hvis hun ikke tar til seg dette på en ok måte, ville jeg faktisk minimert kontakten. Lykke til, vet hvor kjipt du har det, det er en vanskelig periode den ungdomsskoleperioden. Velger å tro at de får det bedre oppover når de møter andre miljøer og folk ikke er så opptatt av å være kule. Anonymkode: 795d0...2f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå