Gå til innhold

Hvor er det best å bo i Ski

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle,

Pga jobb og reisevei vurderer vi å flytte til Ski. Jeg er ikke veldig godt kjent der så kanskje noen av dere har tips til meg..

hvor er det best å bo i Ski?

hvilken skole som er best?

og er det bra å bo i Ski? :)

på forhånd takk for svar!

Anonymkode: fe285...1b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i Ski, og det kan absolutt anbefales. Det er flere fine "små steder" i kommunen som det er gode skoler på. Vi bor i Kråkstad med 2000 innbyggere. 

Anonymkode: 21980...d3a

Skrevet

Ski anbefales ja! Jeg anbefaler Skotbu, er stykke utfor Ski sentrum, men det er fantastisk der. Kjempefint miljø, både for barn og voksne. Anbefaler å finne hus i Mørkveien 1-107! du får fantastiske naboer, kort vei til bhg/skole og togstasjonen. Liten skole 1.-4.klasse, 5.-10. går barna på Kråkstad. 

Mer sentrumsnært er Finstad flott. 

Hadde holdt meg unna Langhus, og da spesielt Vevelstadåsen. Siggerud anbefales heller ikke. 

Anonymkode: 3810f...dc5

Skrevet

Vi trives godt på Hebekk. God skole og gangavstand til toget.

Anonymkode: 7cb6b...8ef

Skrevet

Kan anbefale Bøleråsen på Langhus. Populært område med lite fraflytting. Folk flytter gjerne rundt på Bøleråsen ettersom behovet for type bolig endrer seg. Flere barnehager, barneskole og ungdomsskole rett i nærheten. Kort vei til marka med flotte turområder. Har bodd her i over 15 år og stortrives. 

Anonymkode: e9132...a72

Skrevet

Nå har jeg flyttet fra Ski. Men jeg er oppvekst der. Jeg bodde 19 år på Finstad feltet. Helt fantastisk sted å bo. Näre til skole, barnehage og ski centrum. 

Skrevet

Siggerud er det beste stedet for barn å vokse opp. Helt ny skole og masse fine aktiviteter her. Kort vei til skog og mark. 

Anonymkode: 8aa9a...bf6

Skrevet

Anbefaler Finstad, bodd her selv siden 2010.   

Har byttet bolig en gang allerede da vi ble flere og trengte større plass, men det var uaktuelt å flytte bort fra Finstad. Vi trives i hvertfall helt utrolig godt! 

Anonymkode: 6214e...825

Skrevet

Finstad er veldig fint. Og der man krysser grensa til ås mot Solberg skole:) veldig sentrumsnært og fint! 

Skrevet

Ja Ski er en bra plass og Bo. Jeg ville ikke flyttet til Bøleråsen og Vevelstad. Veldig dårlig ungdomsmiljø der. Gekkogjengen lager mye Faenskap og  små skolebarn kan bli anngrepet av den gjengen. 

På Bøleråsen er det et veldig skille på hvor du bor, bor du på "gammle" delene er du ikke bra nok for de som bor på den nyere delen. 

Det er et veldig  merkepress på skolen. 

Ski skole  har fått problemene til en Oslo sentrumsskole. Med mye rart. 

Skal du flytte til ski anbefaler jeg Hebekk eller Finnstad. 

Men  for uten alt dette  er Ski en fin plass og bo på. 

Anonymkode: 5911e...bf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...