Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Er det stor overgang fra to til tre? Og hvordan er overgangen fra tre til fire? Anonymkode: f07d9...aa1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Det tror jeg nesten kommer an på hvor gammel de andre barna er. Jeg har tre barn på 10år, 7år (snart 8) og en baby på 6mnd. Jeg synes overgangen fra en til to var verst. Er bare 2 år og 2 mnd mellom de to eldste. Anonymkode: aed21...85c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Vi har 3,på 6, 7år og 10 måneder. Hvor stor overgang er,er avhengig av avstanden mellom barna. Vi hadde to tette og det var jobb. Tredjemann var drøm i forhold. Jeg kostemeg gjennom svangerskapet og permisjon og er litt trist at.jeg må på jobb. Kusina mi fikk også 3 barn,på 8år,2 år og 3 måneder.det har vært veldig vanskelig,økonomisk også. Anonymkode: c6107...017
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 Har 3 jenter på 9 år, snart 7 år og 10 mnd. Synes det var størst overgang fra 1 til 2. Hadde da to bleieunger på en gang og litt mer å henge fingrene i. Med 3.så var alt en drøm, kunne ikke hatt det bedre og gruer meg til jobbstart om 1 uke. Har lyst på et barn til, men det er vel galskap, eller...? ☺ Anonymkode: c9828...6e6
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 Jeg har tre tette. Anbefaler ikke det. Anonymkode: 49533...e10
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 Største overgangen var fra 0 til en. 21 måneder senere kom nr 2 og da var vi liksom inne i tralten. Da mellomste var 5 år kom lillebror og det ble heller ikke den store forskjellen. Han var liksom bare en natulig del av hverdagen og familie livet fra starten av. Anonymkode: 00be2...89c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har tre tette. Anbefaler ikke det. Anonymkode: 49533...e10 Hvorfor ikke? Anonymkode: f07d9...aa1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #8 Skrevet 28. juli 2017 Hvordan overgangen er kommer an på personligheten til barna, mye mer stress å få en kolikkunge eller high-need baby enn en sovebaby Her kom nr fire når de tre eldste var nesten 2 år, 5 år og nesten 8 år. Den største overgangen var fra en til to. Anonymkode: 0706e...475
Rivjernet Skrevet 28. juli 2017 #9 Skrevet 28. juli 2017 Jeg syns overgangen var helt enorm. Nå skal det sies at nr 3 er en ekstremt krevende gutt, og det er han enda i en alder av 5. Fra 1 til 2 gikk det helt greit .
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #10 Skrevet 28. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Største overgangen var fra 0 til en. 21 måneder senere kom nr 2 og da var vi liksom inne i tralten. Da mellomste var 5 år kom lillebror og det ble heller ikke den store forskjellen. Han var liksom bare en natulig del av hverdagen og familie livet fra starten av. Anonymkode: 00be2...89c Samme her. Fra 0-1 var "verst". 1,5 år senere kom nummer to og snaue 2 år etter der nummer tre. Storkoser oss med hektiske dager Plutselig er de store Anonymkode: 4e5f7...c78
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #11 Skrevet 28. juli 2017 For meg var overgangen fra to til tre enorm. Jeg gikk fra å ha "alt under kontroll" til at alt rakna. Jobber meg gjennom det! Anonymkode: 108d9...1bf
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #12 Skrevet 28. juli 2017 Jeg svarer deg når ferien er over.. 😅 Anonymkode: 38cd5...534
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #13 Skrevet 28. juli 2017 Aner ikke, vi gikk fra en til tre. Det var grusomt de første årene. Anonymkode: 90420...93a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #14 Skrevet 29. juli 2017 2 til 3. Livet er nå mest kjipt, jobber oss gjennom det. De fleste dager angrer jeg på familieforøkelsen. Jeg vet at det går seg til, men er så sliten og lei. Har tre tette. 5år mellom eldste og yngste. Anonymkode: d7a96...e73
Superdolly Skrevet 29. juli 2017 #15 Skrevet 29. juli 2017 Jeg er enig med anonym som skrev at den største overgangen var fra 0 til 1. Det var absolutt verst for oss. Ikke for at nummer en var et krevende barn på noen måte, men all frihet og impulsivitet forsvant. Da nummer to kom, og senere nummer tre, var livet vårt allerede tilpasset livet med barn og det gikk fint. Vi har nokså stor aldersforskjell på barna, og det kan nok også ha bidratt til å det gikk så glatt som det har gjort.
Annanym Skrevet 29. juli 2017 #16 Skrevet 29. juli 2017 Størst overgang fra 0 til 1, her og! Han sov "aldri", men vi trodde jo det skulle være sånn😉. Da andremann kom nøyaktig to år etter, kom hun automatisk inn i tralten. Eldste hadde ikke barnehageplass, så jeg gikk hjemme med begge to. Det var et fantastisk år💙! Tredjemann kom 4,5 år etter eldstemann. Han ble tatt imot med åpne armer av søsknene. Det var travle år til å begynne med, men de har utrolig mye utbytte av hverandre.
It's all about me Skrevet 29. juli 2017 #17 Skrevet 29. juli 2017 Har tre tette og overgangen fra 2 til 3 var minimal. Litt mer klesvask, mangler en hånd eller armkrok innimellom og det er hakket vanskeligere å finne bra brukt campingvogn.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #18 Skrevet 29. juli 2017 Tre stk med tre år mellom hver. Største overgangen var her også fra 0-1 barn. Nå har alle tre sovet hele natta fra de var ca 4 mnd, de har ikke hatt kolikk, allergi eller vært noe særlig syke, så vet jeg har vært heldig! Så lenge man sover om natta kan man klare det meste etter min erfaring! Min bror har et kolikkbarn nå, og selv om de er to, er de mer slitne enn jeg noengang har vært.. Eldste min er tenåring nå, så de begynner å bli store, men jeg må si at hverdagen har vært helt grei hele tiden. Uansett må man være beredt på at egne behov blir satt litt på vent noen år, ellers får man sjokk vil jeg tro. Jeg har vært ca 90% alene med dem siden samlivsbrudd da yngste var et år, og jeg jobber 80% (en fridag i uka). Det som har vært vanskeligst er at mitt eget sosiale liv har vært tilnærmet ikke-eksisterende noen år. Jobber med saken nå da😉 Anonymkode: 7e97b...1f4
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #19 Skrevet 29. juli 2017 bare koselig har 6 de er fra 20-3 Anonymkode: 0e560...048
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #20 Skrevet 29. juli 2017 2 til 3 var verst. Er 6 år mellom 1 og 2, og så er det 3,5 år mellom 2 og 3. Mellomste er et monster (5 år nå), de andre to ikke noe problem Anonymkode: 45dfb...543
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #21 Skrevet 29. juli 2017 Mine 3 er ikke særlig tette, 5 år mellom eldste og yngste. Jeg synes overgangen fra 0 til 1 var verst. Det å liksom brått avtale med noen for å kunne gå på do. Osv osv. De andre har bare tilført større glede til familien vi allerede hadde. Nr 2 skrek hele dagen i 6 mnd, og skrek på nettene i ett år til. Men jeg syntes den ekstremvarianten av kolikk var enklere å takle enn jeg taklet å bli mor. Nr 3 merker jeg knapt noe til. Utenom at jeg mangler en armkrok på nettene når alle innimellom brått vil ha mor. Men da sover én oppå meg, så det går jo det også. 😊 Jeg synes overgangen mellom 2 og 3 var ingenting. Og søskenflokken stortrives sammen (og krangler selvfølgelig) ,😊 Kjør på! Anonymkode: 1d62c...957
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #22 Skrevet 29. juli 2017 De to eldste er 10 og 8, minstemann er 2. Null stress med tredjemann, de to eldste var mye mer strevsomme da de var såpass tette. Anonymkode: fe0b1...022
Mammaaaa? Skrevet 29. juli 2017 #23 Skrevet 29. juli 2017 Tre tette her også. Hektisk innimellom, men flere gode dager nå som yngste er blitt to. Eldste er 4,5, og det skjer mye modning på denne tiden. Sliten ganske ofte, på felgen innimellom, men har det også utrolig bra. 😊 Mitt tips; ikke få flere enn du kan orke på fulltid alene. Man har som kjent aldri garantier for noe i livet.
Tired mama Skrevet 29. juli 2017 #24 Skrevet 29. juli 2017 Jeg fikk tre barn på 5,5 år. Når du ser profilbildet mitt skjønner du at jeg aldri har turt å hive meg på en fjerdemann.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #25 Skrevet 29. juli 2017 Det var MYE mer slitsomt å gå fra 1 til 2 enn fra 2 til 3! Men, som andre har skrevet - det er nok pga aldersforskjell. De to første er det to år og tre mnd mellom, og det var utrolig slitsomt. I perioder sov ingen av dem, yngste hadde spesielle behov, og eldste var veldig krevende. Tredjemann ble født seks år senere, og det er en drøm i forhold. Men klart at overgangen fra null til en var større, ingen tvil. Men det blir jo noe helt annet. Anonymkode: 1dd17...1e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå