Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 En i min nærmeste familie døde for få dager siden. En venninne som jeg har ansett som relativt nære har ikke sagt kondolerer, ikke sendt en eneste melding eller noen ting. Merker jeg faktisk er litt skuffet. At det ikke finnes noe støtte når det trengs. Smålig av meg å bli skuffet, eller burde man kunne regne med å få en liten tanke fra venninner? Anonymkode: 077bc...9cd
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Hvor nær er det avdøde? Er det en onkel, så er det ikke sikkert jeg ville tenkt på det heller. Sikkert fordi jeg ikke har noe nørt forhold til mine onkler og tanter, og glemmer at andre kan ha det. Anonymkode: 85b69...c14
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Aller nærmeste familie, som foreldre og besteforeldre. Anonymkode: 077bc...9cd
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aller nærmeste familie, som foreldre og besteforeldre. Anonymkode: 077bc...9cd Er det foreldre, så hadde jeg blitt KJEMPESKUFFET, er det besteforeldre så er det bob bob her. Er det barn, så er det utilgivelig. Anonymkode: 85b69...c14
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: En i min nærmeste familie døde for få dager siden. En venninne som jeg har ansett som relativt nære har ikke sagt kondolerer, ikke sendt en eneste melding eller noen ting. Merker jeg faktisk er litt skuffet. At det ikke finnes noe støtte når det trengs. Smålig av meg å bli skuffet, eller burde man kunne regne med å få en liten tanke fra venninner? Anonymkode: 077bc...9cd Er du helt sikker på at hun vet om det? Anonymkode: aad6c...19f
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 Hun vet om det ja Anonymkode: 077bc...9cd
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun vet om det ja Anonymkode: 077bc...9cd Da synes jeg det er dårlig. Det er i dårlige tider man ser hvordan de man har rundt seg er Anonymkode: aad6c...19f
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #8 Skrevet 28. juli 2017 I og med at hun vet om det så synes jeg det er veldig dårlig. Enig med hun over som sier at det er i dårlige tider man ser hvem som er virkelige venner/nære. Noen er dessverre også så klumsete sosialt eller umodne at de ikke greier å forholde seg til død eller andres følelser. Det er jo mest trist for dem, selv om de også sårer andre. Ikke heng deg opp i denne venninnen nå, Hi, det kan du forholde deg til når du kommer litt ovenpå igjen. Ta vare på deg selv og de rundt deg <3 Anonymkode: 15581...3bc
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #9 Skrevet 28. juli 2017 Mamma døde i fjor og de som jeg hadde trodd skulle bry seg gjorde det ikke mens mammaen til minstemann sin bestevenninne viste seg å være en uvurderlig støtte fra dag en. Brukte ferien sin på å sende masse meldinger og lytte til meg. Hadde jeg aldri forventa. Mine to "nærmeste venninner" sa ingenting. Har ikke snakket med de siden. Anonymkode: 14c53...902
Fugit Skrevet 28. juli 2017 #10 Skrevet 28. juli 2017 Er du HELT sikker på at hun vet? Det kan ta mange uker før jeg får vite ting jeg egentlig "burde" visst. Kanskje hun ikke vet hva hun skal si? At hun ikke vil "bry deg", men la deg være med andre venner som er nærmere og familie? Skjønner godt du er skuffet, og jeg mener ikke å si at det er greit. Eneste er at det kan hende det ikke er fordi hun ikke bryr seg. Hvor ofte pleier dere å ha kontakt ellers? Bor dere langt fra hverandre? Så leit at du har mistet noen du er glad i ❤
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #11 Skrevet 28. juli 2017 Hvis hun ikke har noe nært forhold til egne besteforeldre og det er en av dine besteforeldre som har dødd kan jeg på sett og vis forstå at hun er ubetenksom. Hvis hun virkelig er en god venninne må du jo kunne si ifra? "Hei. Jeg er så lei meg i dag etter at XX er borte. Kan du møtes for en kaffe, jeg kunne trenge å prate litt?" Anonymkode: ad6e9...f20
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #12 Skrevet 28. juli 2017 Dette er dessverre vanlig. Da min mann ble diagnostisert med uhelbredelig kreft og mottok palliativ behandling så var det flere venner som trakk seg unna og ikke sa en ting. Helt vanlig... Anonymkode: cfc1c...771
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #13 Skrevet 28. juli 2017 For å forsøke å se det fra en annen vinkel: Jeg forsøker å være en god venninne for alle mine nærmeste venninner. Huske bursdager, sykdom, ferier, osv. Sende sms-er og være der for dem. Men det glipper. Det er mye som skjer i mitt liv, også, og ting glipper. Hvis hun ellers er en god venninne, synes jeg du skal sette det på kontoen for glipper – med mindre du finner ut om noen dager/uker at det ikke var en glipp. Anonymkode: 7253d...eb4
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #14 Skrevet 29. juli 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: I og med at hun vet om det så synes jeg det er veldig dårlig. Enig med hun over som sier at det er i dårlige tider man ser hvem som er virkelige venner/nære. Noen er dessverre også så klumsete sosialt eller umodne at de ikke greier å forholde seg til død eller andres følelser. Det er jo mest trist for dem, selv om de også sårer andre. Ikke heng deg opp i denne venninnen nå, Hi, det kan du forholde deg til når du kommer litt ovenpå igjen. Ta vare på deg selv og de rundt deg <3 Anonymkode: 15581...3bc Dette. Og kondolerer! 🌹🌹🌹 Anonymkode: ba137...4f2
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #15 Skrevet 29. juli 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis hun ikke har noe nært forhold til egne besteforeldre og det er en av dine besteforeldre som har dødd kan jeg på sett og vis forstå at hun er ubetenksom. Hvis hun virkelig er en god venninne må du jo kunne si ifra? "Hei. Jeg er så lei meg i dag etter at XX er borte. Kan du møtes for en kaffe, jeg kunne trenge å prate litt?" Anonymkode: ad6e9...f20 Det der er nesten umulig når man er i sorg. Det er de rundt som må være på tilbudssida. Ikke de som har mistet noen. Det er en helt urimelig forventning. Anonymkode: ba137...4f2
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #16 Skrevet 29. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det der er nesten umulig når man er i sorg. Det er de rundt som må være på tilbudssida. Ikke de som har mistet noen. Det er en helt urimelig forventning. Anonymkode: ba137...4f2 Når hi kan sitte her og lure på om hun er urimelig ift at hun er skuffet, så kan hun vel i samme slengen sende en SMS til venninnen? Anonymkode: 85b69...c14
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #17 Skrevet 29. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Når hi kan sitte her og lure på om hun er urimelig ift at hun er skuffet, så kan hun vel i samme slengen sende en SMS til venninnen? Anonymkode: 85b69...c14 Nei, for det er ikke pekefingeren hun har vondt i. Det er sjelen. Anonymkode: ba137...4f2
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #18 Skrevet 29. juli 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, for det er ikke pekefingeren hun har vondt i. Det er sjelen. Anonymkode: ba137...4f2 Ohhh my.. Anonymkode: 85b69...c14
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #19 Skrevet 29. juli 2017 Det er nok mange som kanskje ikke tør å ta kontakt. Vil la deg være i fred. Tenke at du allerede har mange rundt deg. Jeg ville heller sendt en meld for mye enn for lite Anonymkode: 6e1d4...6bd
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #20 Skrevet 29. juli 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ohhh my.. Anonymkode: 85b69...c14 Håper du opplever stor sorg en dag. Anonymkode: ba137...4f2
Iiiiik Skrevet 29. juli 2017 #21 Skrevet 29. juli 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Håper du opplever stor sorg en dag. Anonymkode: ba137...4f2 Hva er det for en ting å si? Alle kommer til å oppleve stor sorg en dag. Sannsynligvis vil den som er raus overfor andres reaksjonsmønstre være det samme når den stor sorgen kommer. Jeg mistet en av mine foreldre for to år siden. Opplevde det samme som deg, HI. Det var noen jeg ikke hørte noe som helst fra, og andre som var helt fantastiske. Sånn er livet - folk behersker ulike ting. Noen overrasket meg, noen ble jeg litt skuffet over, men det har rettet seg nå. En av dem har i ettertid sagt at hun visste ikke hva hun skulle si, og da valgte hun å ikke si noe i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #22 Skrevet 29. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Håper du opplever stor sorg en dag. Anonymkode: ba137...4f2 Hedrregud, hva er det for noe å ønske et anet menneske. Er du ikke riktig vel bevart Anonymkode: aad6c...19f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #23 Skrevet 29. juli 2017 Nei du har ingenting og være sjuffet over Anonymkode: b06da...28d
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #24 Skrevet 30. juli 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Hedrregud, hva er det for noe å ønske et anet menneske. Er du ikke riktig vel bevart Anonymkode: aad6c...19f Den personen kunne trenge det. Hun kunne bli et bedre menneske av det. Sorgen er en gave - for dem som vet å ta godt imot den. Kanskje hun kunne lære at folks følelser ikke bare er så enkle som at "klarer du å skrive på DIB, så klarer du å skrive til din beste venninne, ass. Hvor vanskelig ksn det være lizm, du sitter jo likevel der med mobilen. Ingen forskjell." Anonymkode: ba137...4f2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #25 Skrevet 30. juli 2017 På 29. juli 2017 den 14.55, Iiiiik skrev: Hva er det for en ting å si? Alle kommer til å oppleve stor sorg en dag. Sannsynligvis vil den som er raus overfor andres reaksjonsmønstre være det samme når den stor sorgen kommer. Jeg tolker ikke anonym c14 som en person som er "raus overfor andres reaksjonsmønstre". (Og du tar for øvrig feil hvis du tror det "sannsynligvis" er sånn at folk forblir mer eller mindre lik den de var før. Det er mer vanlig at der kommer store forandringer, og de kan overraske. Den du syntes virket robust og livsglad kan bli bitter, engstelig eller evig deprimert. Den du syntes var trist eller fryktsom i forkant, kan springe ut i blomst og bli en livsnyter. Den som var raus og lettlivet kan bli streng og sint. Den du syntes virket skjør og ynkelig kan bli en klippe.) Anonymkode: ba137...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå