Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Vi bor en plass uten uteområde/hage, men det er en bakgård her som brukes til parkering osv. Vi er to barnefamiler her. Nå har naboen hengt opp en huske i treet her, men ungene her får ikke lov å bruke den. Bare jeg som synes det er litt spesielt og dårlig gjort? Anonymkode: fbc27...ae4
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Vi har også felles uteareal. Det er selvsagt ikke lov å plassere leker ol. her hvis det ikke er til felles bruk. Si at dere kan være med å spleise på huska og at den er felles, ellers må den fjernes. Anonymkode: 4f4c5...5d3
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Ikke bare spesielt og dårlig gjort, men det går vel ikke an heller. Når bakgården er felles må vel alle få bruke det som måtte være av leker. Om de andre er så redde for den, får de ta den ned igjen. Så kan dere henge opp en selv. Anonymkode: 2f3f4...5a3
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 Veldig spesielt. Man tar jo ikke bare andres ting selv om de står på fellesarealet, en sykkel, en vogn eller hva det måtte være blir ikke felleseie selv om det står på fellesareal. Men en huske... Veldig spesielt å ikke ville låne bort en huske. Anonymkode: 2e0c6...51e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 Så hvis naboen glemmer nøklene i bilen, så låner dere den, sålenge den står på fellesarealet? Anonymkode: 77c77...ce0
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 Det er vel litt forskjell på leker brukt av barn og en ordentlig bil? Anonymkode: fbc27...ae4
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 Ungene får ikke lov å ta seg til rette og bruke naboene leker uten å spørre om lov. Verken sparkesykkel, bøtter eller småbiler. Men må si det med huska var litt kjpt. Liten tass på 4 som gjerne å vill huske å. Anonymkode: fbc27...ae4
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #8 Skrevet 28. juli 2017 Om det bare er ett tre der man kan henge opp en huske og de ikke vil dele får de ta med seg dissen når de er ferdige slik at andre beboere også får tilgang på fellestreet. Regner med dere har ett felles styre eller eier dere kan ta dette opp med. Anonymkode: efdb2...4c4
*Miss Marple* Skrevet 28. juli 2017 #9 Skrevet 28. juli 2017 Da får de ta ned husken når de ikke bruker den. Så smålig.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #10 Skrevet 28. juli 2017 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ungene får ikke lov å ta seg til rette og bruke naboene leker uten å spørre om lov. Verken sparkesykkel, bøtter eller småbiler. Men må si det med huska var litt kjpt. Liten tass på 4 som gjerne å vill huske å. Anonymkode: fbc27...ae4 Hvorfor har ikke dere hengt opp huske da!? Anonymkode: 77c77...ce0
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #11 Skrevet 28. juli 2017 Vi har ikke hengt opp rett og slett for at jeg faktisk ikke har tenkt på det. Anonymkode: fbc27...ae4
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #12 Skrevet 29. juli 2017 Det det er jo helt sykt.. enten får de ta med seg husken når de er ferdig, som også er urolig smålig og merkelig eller så må de dele! Det må jo være noe galt med disse foreldrene, ingen normale mennesker tenker slik. Stakkars barn. Anonymkode: c1ad8...f24
Pengetreet Skrevet 29. juli 2017 #13 Skrevet 29. juli 2017 14 timer siden, *Miss Marple* skrev: Da får de ta ned husken når de ikke bruker den. Så smålig. Dette
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #14 Skrevet 29. juli 2017 På 7/28/2017 den 16.44, Anonym bruker skrev: Så hvis naboen glemmer nøklene i bilen, så låner dere den, sålenge den står på fellesarealet? Anonymkode: 77c77...ce0 Idiotisk sammenligning Anonymkode: f4cfd...d6f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #15 Skrevet 29. juli 2017 Jeg ville tatt ned husken selv. Hvis de spurte så ville jeg sagt at barna ville bruke den så jeg måtte ta den ned. Den og familien og han med Tusenfryd-kortet burde treffes og lage klubb Anonymkode: 58ad2...df6
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #16 Skrevet 29. juli 2017 Jeg forundres over hvor kjipe folk kan være. Småligheten lenge leve. Anonymkode: 46e10...808
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #17 Skrevet 29. juli 2017 Felles areal må man lage felles regler for. Lages det lekeplass så deler man selvfølgelig på kostnadene, og ting avtales på forhånd, så blir bruken også felles. De kan ikke bare okkupere en del av fellesområdet og nekte andre å bruke det! Tilby dere å dele kostnadene for husken, og lag ellers et formelt forslag til neste styremøte om at dere må diskutere bruken av fellesareal, om det ev. skal settes opp mer utstyr, hvordan endringer skal godkjennes på forhånd osv. Anonymkode: 09667...f01
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #18 Skrevet 31. juli 2017 Det endte med den tas vekk når naboen ikke bruker den..siden det var ungen sin og ungens bestemmelserett. Disse to barna krangler veldig mye om alt da en gjerne deler med seg og en annen ikke vill dele noe. Så huska ble jo bare litt toppen av alt. Rimelig frustrert her 😲 Anonymkode: fbc27...ae4
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #19 Skrevet 31. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det endte med den tas vekk når naboen ikke bruker den..siden det var ungen sin og ungens bestemmelserett. Disse to barna krangler veldig mye om alt da en gjerne deler med seg og en annen ikke vill dele noe. Så huska ble jo bare litt toppen av alt. Rimelig frustrert her 😲 Anonymkode: fbc27...ae4 Ungens bestemmelsesrett i en felles bakgård Jeg mener at foreldrene bør være dritflaue. Men la de knote med den hver gang de skal bruke den hvis de er så vanskelige. Kanskje dere skal sette opp trampoline eller noe, som selvfølgelig bare er for deres barn? Anonymkode: 30a74...d9d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #20 Skrevet 31. juli 2017 Haha ja jeg har vurdert å være like teit tilbake. Men det ligger ikke i meg å være sånn, og ønsker ikke ungen min sånn. Begge Ungene her er delsome og glad i felleslek. Det de ikke vill dele holder de for seg selv. Men må si dette er slitsomt. Vi har tydelig forskjellig mening på hvordan man burde "leke" sammen og oppføre oss. Anonymkode: fbc27...ae4
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #21 Skrevet 31. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det endte med den tas vekk når naboen ikke bruker den..siden det var ungen sin og ungens bestemmelserett. Disse to barna krangler veldig mye om alt da en gjerne deler med seg og en annen ikke vill dele noe. Så huska ble jo bare litt toppen av alt. Rimelig frustrert her 😲 Anonymkode: fbc27...ae4 Foreldrene vil få som fortjent når de ikke lærer ungene å dele... Og stakkars unger som ikke lærer normale sosiale koder... Anonymkode: 4f4c5...5d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå