Gå til innhold

Søskenkjærlighet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 barn som har begynt å sloss veldig mye den siste tiden. De er 3,6 og 9 år. De slår, kniper, lugger , og kaller hverandre stygge ting.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: c9f6d...b7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst må du tenke HMS. Kanskje greit at den eldste ikke slår den yngste liksom. 

Men  alvorlig talt: du får lekse opp for dem at man SLÅR IKKE!!!!! 

Har dette startet i ferien? Kjeder de seg? Det var sikkert som banken at vi kranglet når vi kjedet oss da vi var små hjemme... 

Har dessverre ingen gode råd. Er bare gravid for dørste gang, men regner med å møte samme utfordring om 7-10 år selv :blink:

Anonymkode: f904c...3bf

Skrevet

Ta med barna ut på en lekeplass. 😊 La de utfolde seg ute. Bruk alenetid med dem en og en hvis du har mulighet til det.

Anonymkode: 05346...50f

Skrevet

Alle søsken har perioder hvor de driver hverandre fra vettet, det er helt normalt 

Men de må lære seg å takle slike følelser også uten å erte, slå osv 

Jeg har fire barn og har helt fra de var små sagt at det er helt greit å ha en dårlig dag, være sur og irritabel, men grunnen til at vi har hvert vårt rom er at da kan vi trekke oss tilbake og holde på med vårt i ro og fred til det dårlige humøret er over 

Jeg sier helt konsekvent når de erter og krangler på hverandre at om de ikke klarer være venner må gå unna hverandre, vi har et stort hus, finn hvert deres rom. 

Det fungerer ganske bra det, de begynner fort å kjede seg alene og oppsøker hverandre for lek igjen. 

Det er også viktig å finne på noe med dem, la de dele gode opplevelser, det knytter bånd. 

Jeg inviterer gjerne små venner hit også, bare det å få en ekstra unge i hus gjør stemningen mer harmonisk 

Anonymkode: 06359...979

Skrevet

Jeg har god erfaring med å la ungene være tett sammen med hverandre uten tilgang på andre barn å leke med og uten for mye voksenstyring. Etter en uke eller to p hytta der de bare har hverandre er de så samkjørt at det nesten er skummelt.

Anonymkode: 50a31...824

Skrevet

Jeg har god erfaring med å la ungene være tett sammen med hverandre uten tilgang på andre barn å leke med og uten for mye voksenstyring. Etter en uke eller to p hytta der de bare har hverandre er de så samkjørt at det nesten er skummelt.

Anonymkode: 50a31...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...