Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Når det gjelder oss voksne, så er det greit å bruke masse penger. På tv, konserter, turer, kjøper øl ukritisk, god mat... Så skal vi ha ferie med barna og han vil ikke engang kjøpe en økonomipakke med favorittisen deres, for den koster 3 kr mer pr is enn kroneis som er på tilbud. Jordbær, bringebær, is ute på tur, kafè etc er alt for dyrt synes han. Han vil ikke engang gi dem noen sommerpenger. Så når vi besøker parker, byen og lignende, så kan barna hans aldri kjøpe noe derfra fordi dem ikke har penger. Men hvordan skal de få penger når ingen gir dem noe...? Det er selvsagt dyrt, for til sammen har vi "mange" barn. Men likevel. Vi har ingen store planer denne sommeren, da bør vi i det minste kose oss og bruke litt ekstra penger her hjemme. Jeg synes det er så sært at så snart vi er med barna så skal alt være av billigste sort og helst skal vi ikke kjøpe noe til dem. Helst ikke bruke en krone på dem. Helst dra på stranda, men ikke være der så lenge at vi trenger mat eller is der. Jeg blir litt sprø av dette kan man si. Det er virkelig en turn off. Godteri eller annet snop har dem ikke fått hele uka for "det er jo ikke helg". Nei, men det er ferie? "Vi har popcorn hjemme". Joda, men... Andre med gjerrige menn? Eller kanskje noen som har kurert gjerrige menn? Anonymkode: a7364...631
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Wow, så utrolig usjarmerende. Har du snakket med ham om det? Anonymkode: f179a...587
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Jeg har en mann som er under opplæring hehe. Jeg kjøper dyr is og leker når vi er på tur. Han får være kjip alene. Anonymkode: e3528...efb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 Og en ting til.. Hvorfor skal han bestemme ? Kjøp mat til dem på stranda, så får han sitte der. Anonymkode: e3528...efb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 En mann mer stor M er generøs!! En gnien mann er virkelig det mest usjarmerende jeg vet, skikkelig usexy. Min erfaring er at menn som er generøse er det på alle plan, de er hjelpsomme, omtenksomme, deler villig vekk alt fra gode ord til hjelp og penger, gniene menn derimot..... Anonymkode: 30757...99d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: En mann mer stor M er generøs!! En gnien mann er virkelig det mest usjarmerende jeg vet, skikkelig usexy. Min erfaring er at menn som er generøse er det på alle plan, de er hjelpsomme, omtenksomme, deler villig vekk alt fra gode ord til hjelp og penger, gniene menn derimot..... Anonymkode: 30757...99d Jeg er ikke helt enig. Mannen min er fantastisk på alle andre plan. Han er bare veldig god med økonomi. Godt han ikke er som meg, da hadde vi blitt ruinert haha. Han har klart å spare veldig mye penger. Men når man kan kjøpe en bil til over 500 000, har man råd til å kjøpe is liksom. Så da er jeg raus for oss begge. Anonymkode: e3528...efb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 Jeg synes mange av disse stedene "flår" turister og er enig i å ikke handle der. Vi har også mange barn og det blir kjempedyrt. Vi pleier derfor å ta med mat og stikke hjemmefra når hele familien er på tur. Så supplerer vi med å kjøpe en is til alle etterpå. Det handler om økonomisk sans. Anonymkode: ac79e...a14
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #8 Skrevet 28. juli 2017 Jeg synes det høres ut som om du sløser kraftig med pengene i ferien. Man trenger ikke handle nare for å handle og det er mye mer økonomisk å ta med mat enn å spise på cafee ok. I disse situasjonene holder jeg med mannen, men det bør jo ikke gjelde helt andre regler for hans eget forbruk. Anonymkode: 10e8b...014
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #9 Skrevet 28. juli 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det høres ut som om du sløser kraftig med pengene i ferien. Man trenger ikke handle nare for å handle og det er mye mer økonomisk å ta med mat enn å spise på cafee ok. I disse situasjonene holder jeg med mannen, men det bør jo ikke gjelde helt andre regler for hans eget forbruk. Anonymkode: 10e8b...014 Vi er økonomiske begge to, vil jeg si. Vi har med matpakke også, for å holde oss til å kjøpe ett måltid ute feks. Og vi har vært i èn park i år, den billigste vi fant 🤣 Jeg synes ikke det er sløsing at barna kunne fått 2-300 kr hver i sommerpenger og at de kunne fått opptil fem is ute på tur disse ukene og litt "ekstra god"/ valgfri ispakker her hjemme. Når vi ikke har noen planer for barna i sommer, så synes jeg ikke det for galt å gi dem litt ekstra kos hjemme eller på de små utfluktene vi er. Jeg mener selvsagt ikke å bruke 1000 kr på mat på en strand hver dag, men vi har vært på èn strandtur i sommer, sånn for å vise hvor lite litt ekstra disse få dagene hadde kostet oss. Eller i det minste la dem få litt snop eller litt spesielle ting her hjemme i ferien. Men sånn i hovedsak reagerer jeg aller mest på at den rause fyren jeg forelsket meg i, bare er raus mot meg og ikke mot sine/mine barn. Vi skal kunne gjøre akkurat hva vi vil og ønsker, mens de bare skal få smuler. De er liksom ikke verdt å bruke noen tusen kroner på, mens vi selv var på ferie og tenkte ikke ett sekund over hva vi brukte pengene på da. Mens med èn gang barna er med, da skal vi ikke kjøpe noe. Som i virkelig ingenting. Jeg synes det er forferdelig stusselig og det er himmelvid forskjell mellom hva jeg ønsker å bruke penger på i sommer og sløsing. Anonymkode: a7364...631
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #10 Skrevet 28. juli 2017 Det høres trist ut for barna. Jeg er motsatt. Det er barna som får mest og vi koser oss i parker og ellers på ferie uten å sløse. Anonymkode: 5ada4...dc3
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #11 Skrevet 28. juli 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er økonomiske begge to, vil jeg si. Vi har med matpakke også, for å holde oss til å kjøpe ett måltid ute feks. Og vi har vært i èn park i år, den billigste vi fant 🤣 Jeg synes ikke det er sløsing at barna kunne fått 2-300 kr hver i sommerpenger og at de kunne fått opptil fem is ute på tur disse ukene og litt "ekstra god"/ valgfri ispakker her hjemme. Når vi ikke har noen planer for barna i sommer, så synes jeg ikke det for galt å gi dem litt ekstra kos hjemme eller på de små utfluktene vi er. Jeg mener selvsagt ikke å bruke 1000 kr på mat på en strand hver dag, men vi har vært på èn strandtur i sommer, sånn for å vise hvor lite litt ekstra disse få dagene hadde kostet oss. Eller i det minste la dem få litt snop eller litt spesielle ting her hjemme i ferien. Men sånn i hovedsak reagerer jeg aller mest på at den rause fyren jeg forelsket meg i, bare er raus mot meg og ikke mot sine/mine barn. Vi skal kunne gjøre akkurat hva vi vil og ønsker, mens de bare skal få smuler. De er liksom ikke verdt å bruke noen tusen kroner på, mens vi selv var på ferie og tenkte ikke ett sekund over hva vi brukte pengene på da. Mens med èn gang barna er med, da skal vi ikke kjøpe noe. Som i virkelig ingenting. Jeg synes det er forferdelig stusselig og det er himmelvid forskjell mellom hva jeg ønsker å bruke penger på i sommer og sløsing. Anonymkode: a7364...631 Jeg tror jeg ville spurt ham rett ut, for det er jo tydelig ikke at dere har for dårlig råd når han gjerne bruker tusenvis av kroner på materielle ting til dere voksne og til turer kun for dere to. Jeg ville spurt ham hvor den rause mannen du forelsket deg i er blitt av, og hvorfor rausheten hans ikke inkluderer hverken hans eller dine barn? Anonymkode: 5b89f...56b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #12 Skrevet 28. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes mange av disse stedene "flår" turister og er enig i å ikke handle der. Vi har også mange barn og det blir kjempedyrt. Vi pleier derfor å ta med mat og stikke hjemmefra når hele familien er på tur. Så supplerer vi med å kjøpe en is til alle etterpå. Det handler om økonomisk sans. Anonymkode: ac79e...a14 Man kan vel kose seg med kjøpemat i ferien, for en gangsskyld. Stas. Anonymkode: e3528...efb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #13 Skrevet 28. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man kan vel kose seg med kjøpemat i ferien, for en gangsskyld. Stas. Anonymkode: e3528...efb Det er ikke kjøpemat som gjør ungene mine lykkelige om sommeren altså... Anonymkode: ac79e...a14
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #14 Skrevet 28. juli 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke kjøpemat som gjør ungene mine lykkelige om sommeren altså... Anonymkode: ac79e...a14 Ikke meg du svarte. Jeg er enig i at det ikke nødvendigvis er kjøpemat som gjør unger lykkelige. Men det er da ikke kjøpematen som er det egentlige problemet til Hi. Hi ser at mannen gjerne bruker tusenvis av kroner på ting han selv vil ha og på ting til ham selv og henne, mens han nærmest er Mr. Scrooge overfor både egne og hennes barn. Hi har jo gjort det helt tydelig at det ikke er snakk om at hun ønsker å sløse rundt hver dag, det var snakk om å unne ungene litt bedre is én dag, men også det er visst mer enn han unner ungene deres. Synes du det er greit med en far som lever med luksus selv, men ikke unner ungene normale sommeraktiviteter i en ellers billig ferie hjemme? For meg hadde dette vært helt turnoff. Hi, som jeg skrev over her - spør ham rett ut hvor det er blitt av den rause mannen du ble kjent med en gang og hvorfor han ikke unner ungene noe mens han tydeligvis synes det er greit å sløse med penger selv når dere ikke har ungene. Anonymkode: 5b89f...56b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #15 Skrevet 28. juli 2017 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er økonomiske begge to, vil jeg si. Vi har med matpakke også, for å holde oss til å kjøpe ett måltid ute feks. Og vi har vært i èn park i år, den billigste vi fant 🤣 Jeg synes ikke det er sløsing at barna kunne fått 2-300 kr hver i sommerpenger og at de kunne fått opptil fem is ute på tur disse ukene og litt "ekstra god"/ valgfri ispakker her hjemme. Når vi ikke har noen planer for barna i sommer, så synes jeg ikke det for galt å gi dem litt ekstra kos hjemme eller på de små utfluktene vi er. Jeg mener selvsagt ikke å bruke 1000 kr på mat på en strand hver dag, men vi har vært på èn strandtur i sommer, sånn for å vise hvor lite litt ekstra disse få dagene hadde kostet oss. Eller i det minste la dem få litt snop eller litt spesielle ting her hjemme i ferien. Men sånn i hovedsak reagerer jeg aller mest på at den rause fyren jeg forelsket meg i, bare er raus mot meg og ikke mot sine/mine barn. Vi skal kunne gjøre akkurat hva vi vil og ønsker, mens de bare skal få smuler. De er liksom ikke verdt å bruke noen tusen kroner på, mens vi selv var på ferie og tenkte ikke ett sekund over hva vi brukte pengene på da. Mens med èn gang barna er med, da skal vi ikke kjøpe noe. Som i virkelig ingenting. Jeg synes det er forferdelig stusselig og det er himmelvid forskjell mellom hva jeg ønsker å bruke penger på i sommer og sløsing. Anonymkode: a7364...631 Enig med deg i at dette er rart. Er det så vanskelig å unne andre noe, tenker jeg da. Anonymkode: a7093...da8
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #16 Skrevet 28. juli 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Wow, så utrolig usjarmerende. Har du snakket med ham om det? Anonymkode: f179a...587 Jeg har vel mest nevnt det i en irritert tone når vi først er i situasjonen dessverre. Eller kikket litt oppgitt på ham mens jeg sier at jeg selvsagt synes de skal få is etc. Men jeg bør nok ta det opp med ham. Anonymkode: a7364...631
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #17 Skrevet 28. juli 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Wow, så utrolig usjarmerende. Har du snakket med ham om det? Anonymkode: f179a...587 Jeg har vel mest nevnt det i en irritert tone når vi først er i situasjonen dessverre. Eller kikket litt oppgitt på ham mens jeg sier at jeg selvsagt synes de skal få is etc. Men jeg bør nok ta det opp med ham. Anonymkode: a7364...631
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #18 Skrevet 28. juli 2017 Her er det jeg som er sparsommelig, men motsatt... Gnien som søren på ting til meg selv, og nøye på priser på mat til husholdningen, men sånn at jeg kan spare OG ikke tenke på om en is koster 3kr mer eller ikke til barna -Lærer jo barna måtehold og økonomi, men å dra den så langt som i HI blir vel drøyt (og veldig urettferdig, hva lærer man barna av det?!) syntes jeg Anonymkode: bdc55...5de
klg,2 boys now:) Skrevet 28. juli 2017 #19 Skrevet 28. juli 2017 Vokst opp med en far som var sånn.veldig utrivelig.sitter i enda på den måten at jeg "fortjener " ikke noe.'mannen blir så oppgitt for jeg kjøper aldri noe til meg selv.til ungene kjøper jeg dessverre litt for mye🙈Mannen min er heldigvis lik meg.hadde aldri blitt sammen en gnien mann
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #20 Skrevet 28. juli 2017 Han betaler vel bidrag og syns det er nok? Mange menn som er sånn både med tid og penger, de forstår rett og slett ikke at det koster med barn og at de har ansvar for å både ta seg av og betaler for sine barn når de egentlig vil noe annet. Anonymkode: 8d565...71b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå