Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Kjenner jeg blir irritert. Jeg har hatt permisjon i snart 1 år. Jeg har alene tatt så og si 100% av morgningene med baby og ofte kommer nr to ned også,mannen står opp 9-10. Noen ganger før altså, men som regel sover han til Vertfall 9!! Jeg står opp 6-7. Helg eller ikke!! I helgene er han ute med venner og tar seg øl enten fredag eller lørdag,hver helg!! Jeg var dårlig hele svangerskapet og har bakt inn ferien min i permisjonen. Ikke disse helgene jeg hadde ferie stod han opp før heller. Jeg kan telle på en hånd når han har stått opp med begge barna og jeg har fått sove ut. Jeg har vært ute og drukket vin og sovet på eget rom, en eneste natt. Jeg kjenner jeg er sliten for tiden pga ferie på eldste og mye reising og styr. Jeg spurte om han vær så snill kunne ta morgenen i dag pga jeg kjenner jeg må hente meg inn. Svaret jeg får er"ja kan vel det, men det er egentlig ikke helt rett, jeg har jo ferie"! Han har altså ferie og vil sove lenge, pga HAN har ferie. Jeg svarte bare at han skulle drite i det også jeg endte med å stå opp i dag også. Jeg er så sliten! Når han skal ha perm er det Vertfall slutt på at han skal drikke øl hver helg og være sent ute! Jeg skal nyte lange morgener i hele 10 uker, uten unntak! Kjenner jeg er så fortvilt 😥😬😠 hvordan hjelper deres menn med natt/ morgenene i helger og ferier?? Når jeg sier venninner sine menn hjelper til, vet dere hva han sier da? "De har ikke like fysisk krevende jobb som meg, jeg springer og sliter hele dagen på jobb".... siden han har travel jobb er han derfor fritatt. Anonymkode: a5a45...dc3
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Men du må jo stille krav og ikke gi deg, når det ender med at du lar han sove uansett så lærer han jo ingenting. Det er helt uaktuelt hos oss, min mann er litt som din men ikke pokker om han slipper unna. Jeg står opp oftere pga arbeidstiden hans, men når vi har fri på morgenen er det annenhver dag å stå opp. Når barn nr 2 kommer i vinter skal vi begge opp hver dag til rutiner er på plass med minste. Anonymkode: 7abf2...91f
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Han sto opp med ungene lørdager jeg søndager. Enkelt og greit. Hadde ikke godtatt noe annet heller. Du godtar at han lever livet, så selvfølgelig gjør han det. Fortell han om di ferie og permisjon og informer han om hvordan hans da blir. For ellers kan jeg garantere deg at han fortsetter å sove lenge i permen også fordi det er så slitsomt å ha barna hele dagen. Anonymkode: 64cfa...2ba
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 Men for faen da! Er det dine eller deres unger?!?!? Jeg hadde rett og slett pakket snippesken og sagt "nå drar jeg bort en uke, regner med du har god trening i å passe barna, så lykke til!". Deretter dratt til mamma og sovet!!! Helt seriøst. Hadde mistet respekten for denne "mannen". Og sakte men sikkert ville kjærligheten forsvunnet. Han må ta seg i sammen og slutte å tro at han er en 17åring som skal slippe alt ansvar annet enn å tjene penger. Makan til slask! Anonymkode: cbefc...11e
Lolitalolita Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 Min mann prøvde seg også med 'men jeg har så slitsom jobb' da vi fikk førstemann. Ærlig talt, som om det ikke er slitsomt å være på vakt 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Vi sto opp hver vår dag i helgene og har gjort det med de to vi har. I ferier annenhver dag. Husarbeid har vi fordelt slik det passer. Etter vi fikk andremann har han i tillegg vært student og fått kjenne på at det er også slitsomt, og nå har han kontorjobb - og jammen er det slitsomt også! Så å ha en slitsom jobb er ikke en issue - alle har det slitsomt med jobb, familie, aktiviteter osv. Derfor må også alle bidra ☺
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 Herregud! Han mannen din trenger en realitetsorientering! Min mann har hatt minste siden jul, nesten hver natt og morgen. Selv om jeg er i permisjon. Når det passer sånn, bytter vi på å stå opp. Han er bonde, så jeg tviler på at din manns jobb er noe mer krevende enn hans fysisk. Du må sette krav, ikke la det bli sånn fordi du ikke orker krangling eller sur mann. Din mann er en idiot. Vi deler 50/50 på husarbeid. Anonymkode: adb40...429
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 Du tillater jo å bli behandlet så respektløst. Hvorfor fikk han slippe når han klagde? Man kan ikke bare gjøre det man har lyst til når man har barn. Krev at dere står opp annenhver dag i ferie og helger. Noe annet er ikke godt nok. Om dere fortsetter på denne måten kan du bare glemme å sove frempå når han har permisjon, da blir han nok så sliten av å ha barna hele dagen at da må han i hvert fall sove frempå. Ta tak og stå opp for deg selv. Anonymkode: 3168a...2d6
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #9 Skrevet 28. juli 2017 4 minutter siden, sug lut skrev: Er ingen av dere i jobb? Hva med å lese innlegget ordentlig? Hun skriver at hun er i permisjon og mannen jobber. Anonymkode: 801af...b28
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #10 Skrevet 28. juli 2017 Mannen min prøver seg rett som det er . Men jeg tillater det ikke ! Niks ! Jeg gjør fortsatt mest når det Gjelder barna fordi jeg vil, men han får jaggu bidra. Jeg ble så sint da han bare satt å glana mens begge barna trengte hjelp. Regner med at jeg skal ordne alt. Da sa jeg : Nå må du slutte å bare være tilskuer ! Barna merker det,og kanskje kommer De til å hate deg senere ! Var litt stygt sagt, men det funket som rakkern 😊 Anonymkode: e5855...181
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #11 Skrevet 28. juli 2017 Jøssenavn 🙄 Hva så og ser du i denne skapningen? Anonymkode: 0fe24...4ac
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #12 Skrevet 28. juli 2017 I helger og ferier er det hver sin dag å sove lenge, hvis en av oss ikke er i form eller ekstra trøtt så bytter vi på. Anonymkode: c97e0...d1f
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #13 Skrevet 28. juli 2017 Du er jo skyld i dette sjøl da, for du aksepterer det jo!!! Du foreslår, du ber, du forteller om venninner. Men hvilke krav har du satt? Ingen krav? Nei beklager men du har deg sjøl å takke. Hvis du vil endre dette må du få litt bein i nesa. Kreve at dere står opp annenhver dag i helga. Legg deg på eget rom og lås døra den dagen det er din tur til å sove. Hvordan klarer du å leve livet som så underkuet? Anonymkode: 4a737...dff
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #14 Skrevet 28. juli 2017 Det er så enkelt at når man har barn så spiller det ingen rolle om man har ferie, er på jobb eller er I permisjon. Dere er begge foreldre, og dere må sammen finne en måte som gjør at dere begge stiller opp for barna og ikke minst at dere avlaster hverandre. Du kan jo også informere han om at det finnes nok av parforhold som har blitt ødelagt pga en av partene har meldt seg helt ut, og hvis det ikke er ønskelig for han så må han komme med en permanent forbedring. Min eksmann var en av dem som aldri hjalp til etter at vi giftet oss og fikk barn (jeg fant ut etter at vi ble gift at hans tankemåte var at nå var han gift og da trengte han ikke å gjøre en innsats lenger), og etter å ha tatt ett oppgjør med han flere ganger (forbedringen var alltid midlertidig) så valgte jeg rett og slett å avslutte ekteskapet da hans latskap og utmelding av familien gjorde at alt av følelser fra min side ble ødelagt. Jeg var utrolig lettet når jeg var alenemor på ordentlig og kunne legge opp dagen min uten å ha noen som helst forventning om hjelp ol fra en partner, og min eksmann er nå helgepappa og angrer bitter for sine valg når han var gift. Anonymkode: 8476a...3d8
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #15 Skrevet 28. juli 2017 Han høres ut som en bortskjemt drittunge på 17 år! Hadde ikke vært min mann, for da hadde vi ikke bodd sammen. Min mann har forståelse for meg. Selv når jeg er syk i svangerskapet nå og er sykemeldt, kommer han hjem fra jobbreise og er veldig sliten, men står opp med 2åringen hver morgen, han lager mat, vasker hus og klær og gjør i grunn alt. Ingen spørsmål. Du må få mannen til å ta ansvar! Han har valgt deg, valgt å få kjæreste, valgt å få barn - ja da må han stå for det å ta konsekvensene av det også! Kjenner jeg lar meg provosere av slike drittunger av menn som ikke tenker på andre enn seg selv!! Det er noe som heter å både GI og TA. Det er vær sin gang det. Anonymkode: 24cf8...317
1-2-3 <3 Skrevet 28. juli 2017 #16 Skrevet 28. juli 2017 Jeg tror mange menn er vokst opp med en mamma som gjør ALT hjemme og derfor forventer at det skal være slik! Det er bare til å stå opp for deg selv og fortelle hvordan DU vil ha det! Hos oss har vi det som resten over her at vi tar annenhver dag i helger og fridager. Vi er mest mulig behjelpelig med hverandre. Det er jo viktig å tenke på hverandre oppi alt også, hvis man har planer om å fortsette forholdet i noen år.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #17 Skrevet 28. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg blir irritert. Jeg har hatt permisjon i snart 1 år. Jeg har alene tatt så og si 100% av morgningene med baby og ofte kommer nr to ned også,mannen står opp 9-10. Noen ganger før altså, men som regel sover han til Vertfall 9!! Jeg står opp 6-7. Helg eller ikke!! I helgene er han ute med venner og tar seg øl enten fredag eller lørdag,hver helg!! Jeg var dårlig hele svangerskapet og har bakt inn ferien min i permisjonen. Ikke disse helgene jeg hadde ferie stod han opp før heller. Jeg kan telle på en hånd når han har stått opp med begge barna og jeg har fått sove ut. Jeg har vært ute og drukket vin og sovet på eget rom, en eneste natt. Jeg kjenner jeg er sliten for tiden pga ferie på eldste og mye reising og styr. Jeg spurte om han vær så snill kunne ta morgenen i dag pga jeg kjenner jeg må hente meg inn. Svaret jeg får er"ja kan vel det, men det er egentlig ikke helt rett, jeg har jo ferie"! Han har altså ferie og vil sove lenge, pga HAN har ferie. Jeg svarte bare at han skulle drite i det også jeg endte med å stå opp i dag også. Jeg er så sliten! Når han skal ha perm er det Vertfall slutt på at han skal drikke øl hver helg og være sent ute! Jeg skal nyte lange morgener i hele 10 uker, uten unntak! Kjenner jeg er så fortvilt 😥😬😠 hvordan hjelper deres menn med natt/ morgenene i helger og ferier?? Når jeg sier venninner sine menn hjelper til, vet dere hva han sier da? "De har ikke like fysisk krevende jobb som meg, jeg springer og sliter hele dagen på jobb".... siden han har travel jobb er han derfor fritatt. Anonymkode: a5a45...dc3 Nei! Hallo!! Din jobb er hjemme med baby i permisjonen, hans jobb er på jobb. Når han er hjemme skal dere selvfølgelig dele resten. Mener han virkelig at du skal være "på jobb" 24 timer i døgnet uten helg og ferie?? Sånne holdninger får meg til å spy! Det er krevende nok å ha baby, så mener han virkelig at du skal være hushjelpen hans 24/7? Fy f... Han må skjerpe seg!😡😡😡 Anonymkode: aedc9...9f3
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #18 Skrevet 28. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva med å lese innlegget ordentlig? Hun skriver at hun er i permisjon og mannen jobber. Anonymkode: 801af...b28 Hvis han sover til etter kl 9, så tar jobben neppe så mange timene? Anonymkode: 96228...e2a
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #19 Skrevet 28. juli 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg blir irritert. Jeg har hatt permisjon i snart 1 år. Jeg har alene tatt så og si 100% av morgningene med baby og ofte kommer nr to ned også,mannen står opp 9-10. Noen ganger før altså, men som regel sover han til Vertfall 9!! Jeg står opp 6-7. Helg eller ikke!! I helgene er han ute med venner og tar seg øl enten fredag eller lørdag,hver helg!! Jeg var dårlig hele svangerskapet og har bakt inn ferien min i permisjonen. Ikke disse helgene jeg hadde ferie stod han opp før heller. Jeg kan telle på en hånd når han har stått opp med begge barna og jeg har fått sove ut. Jeg har vært ute og drukket vin og sovet på eget rom, en eneste natt. Jeg kjenner jeg er sliten for tiden pga ferie på eldste og mye reising og styr. Jeg spurte om han vær så snill kunne ta morgenen i dag pga jeg kjenner jeg må hente meg inn. Svaret jeg får er"ja kan vel det, men det er egentlig ikke helt rett, jeg har jo ferie"! Han har altså ferie og vil sove lenge, pga HAN har ferie. Jeg svarte bare at han skulle drite i det også jeg endte med å stå opp i dag også. Jeg er så sliten! Når han skal ha perm er det Vertfall slutt på at han skal drikke øl hver helg og være sent ute! Jeg skal nyte lange morgener i hele 10 uker, uten unntak! Kjenner jeg er så fortvilt 😥😬😠 hvordan hjelper deres menn med natt/ morgenene i helger og ferier?? Når jeg sier venninner sine menn hjelper til, vet dere hva han sier da? "De har ikke like fysisk krevende jobb som meg, jeg springer og sliter hele dagen på jobb".... siden han har travel jobb er han derfor fritatt. Anonymkode: a5a45...dc3 Hvordan tenker han det skal gjøres i fremtiden, når dere begge har ferie samtidig da? Skal barna stå opp aleine, for mor og far har jo ferie? Man han jo ferie NETTOPP for å være sammen med familien. Det gjelder også på tidspunkter som man kanskje ikke har lyst til å være våken. Velkommen til livet med barn! Anonymkode: 96228...e2a
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #20 Skrevet 28. juli 2017 Sånn gjorde min mann også. Etter 6 måneder med eldste så ga jeg beskjed om at han enten kunne pakke tingene sine eller bidra hjemme. Han valgte bli. Anonymkode: 3280d...ac7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #21 Skrevet 28. juli 2017 Selvfølgelig holder han på slik for du har jo akseptert det! Du skulle jo ha gitt beskjed fra starten av, at slik går det ikke an å holde på! Jeg er i permisjon med 3. barnet vårt på 6 mnd og min mann jobber i Nordsjøen og er vekke 2 uker om gangen. Når han er hjemme deler vi på å stå opp med babyen om natten. Jeg fullpumper så da er det lett for far å gi melk om natten. Han står opp med skolebarna og lager frokost og matpakke og får de av gårde. Han lager middag nesten hver dag(mest fordi han elsker å lage middag og er mye flinkere enn meg😂) Jeg tar av meg klesvasken når han er hjemme og han støvsuger/vasker. Siden jeg pumper meg så går det mye tid på det, ca 4 timer hver dag. Jeg hadde aldri funnet meg i det, men siden din mann snart skal ut i permisjon så hadde jeg holdt kjeft og gjort akkurat det samme som han gjør nå når han skal ha permisjon. Anonymkode: 64c9a...c5e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #22 Skrevet 28. juli 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva med å lese innlegget ordentlig? Hun skriver at hun er i permisjon og mannen jobber. Anonymkode: 801af...b28 Hun skal jo tydeligvis være hjemme også under fedrekvoten.. Anonymkode: 4135e...d58
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #23 Skrevet 28. juli 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis han sover til etter kl 9, så tar jobben neppe så mange timene? Anonymkode: 96228...e2a Han har ferie nå 😃😃😃😃😃😃 Anonymkode: 9a7e7...30e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #24 Skrevet 28. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun skal jo tydeligvis være hjemme også under fedrekvoten.. Anonymkode: 4135e...d58 Nei hun mener at hun skal sove lenge i helger å få ut å kose seg med vin og venner i helgene Anonymkode: 9a7e7...30e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #25 Skrevet 28. juli 2017 Herregud! Istedenfor å si at jeg han bare skulle drite i det så burde du jo spurt om ikke du også hadde ferie! Også må du virkelig få deg litt bein i nesa! Vi står opp annenhver dag i helger og ferier, skulle bare mangle. Anonymkode: dc71b...7b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå