Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 Har 75G i bh-størrelse. Er så sliten i nakken og skuldrene. Verker hele tiden. Tar smertestillende daglig, men har også fått sår under brystene, går derfor mest med myk bh. Stroppene gnager seg inn i skuldrene på de andre samme hvor brede de er. Hater det! Vurderer å få time til fastlege og be om henvisning til reduksjon, men er redd han bare sier jeg må slanke meg? Er 162 og 72 kg. Gått opp 10 kg siste år pga en depresjon. Hva tror dere? Anonymkode: 80b1c...4cb
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 At resultatet blir penest hvis du slanker deg først. Anonymkode: e37bc...977
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #3 Skrevet 27. juli 2017 Jeg gikk fra 85K til 75E når jeg gikk ned 30 kg, så kan være en mulighet. Hvor kjøper du BH. Har aldri hatt problemer med sår under på grunn an BH'en, kan hande den du har ikke er riktig for puppene dine. De pleier å være veldig behjelpelige i undertøysbutikker med å finne den som er riktig for dine Anonymkode: 8dd05...03e
Evablaum Skrevet 27. juli 2017 #4 Skrevet 27. juli 2017 Du må jo slanke deg. Vet du hva en brystreduksjon koster?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #5 Skrevet 27. juli 2017 Ja, jeg tenkte reduksjon om jeg får det dekket. Er begynt å slanke meg da, men pga stoffskifte går det veldig tregt. HI Anonymkode: 80b1c...4cb
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #6 Skrevet 27. juli 2017 Hvis du trenger operasjon så vil resultatet helt klart bli best om du slanker deg først. Og om du går litt ned så er det ikke sikkert at du trenger operasjon heller. Ellers enig i spørsmålet om hvilke bh du bruker. Det er veldig (!) stor forskjell på komfort på bh'er. Noen kan gi sår og være smertefulle. En riktig tilpasset bh skal sitte godt, det meste av vekten skal holdes rundt ryggen, ikke på skuldrene. Når jeg har vært hos Change og de har målt meg har jeg fått ca. samme størrelse som jeg har fått i bedre butikker, men bh'ene til Change er helt håpløse til meg. Jeg får omtrent gnagsår under brystene, eller rundt livet også. Change sine bh'er passer rett og slett ikke min kropp. En venninne av meg som har en litt annen kroppsfasong synes de er kjempegode komfortmessig. Så det er individuelt. Hvis du bor i nærheten av Oslo eller skal innom der, anbefaler jeg deg å gå innom Det lille Under på Paleet øverst på Karl Johan. Jeg fikk et nytt liv etter at jeg oppdaget den butikken, omsider fikk riktig tilpassede bh'er og merker som passer min kropp. Til og med der er det bare to merker som passer min kropp og den komforten jeg krever. Når jeg har tatt på bh'en min vil jeg ikke tenke på den før jeg skal ta den av om kvelden - og slike får jeg der. Før var det en evig plage, bh'er som skled opp i ryggen eller var så stramme at jeg ikke fikk puste, som skar seg inn i skuldrene, som jeg fikk dobbelpupp i, eller som puppene falt ut av - hadde komplekser pga. puppene mine fordi de konstant ga meg ubehag og begrenset bevegelsene mine (springe etter bussen, eller bare det å bøye meg ned og frem gikk jo ikke uten at jeg holdt på puppene). Nå tar jeg på bh'en om morgenen, og tar den av på kvelden, sitter uten ubehag, jeg slipper å tenke på det. Nytt liv En av de beste jeg har vært borti er modellen Satin fra Primadonna, genial hverdags-bh! Så en ordentlig god bh'butikk er egentlig det aller første du bør komme deg til! Uansett om du velger slanking eller operasjon eller begge deler så skal du ha det greit fremover. Så ville jeg f.eks. satt meg en frist - nyttår eller neste sommer, legg om livsstilen din, spis sunt, vær mer aktiv, vær ute i dagslys og frisk luft. Se så etter et halvt til ett år hvor mye du har gått ned i vekt og hvordan det har påvirket brystene dine. Bestill deg en legetime og diskuter problemet med lege, og si også at du vil gå ned noen kilo, og be om oppfølging fremover, det kan være godt mtp. at du har slitt med depresjon. Om brystene ikke går særlig ned når du går ned i vekt, da bør du nok opereres, for det er veldig tungt å gå slik du gjør nå. Om og hvor mye man går ned i brystene ved vektnedgang er individuelt, noen går nesten ikke ned noe, andre går ned mye i brystene bare på noen få kilo. Ordentlig bh-butikk + legetime + legg om kosthold og aktivitetsnivå. Lykke til Anonymkode: 687c0...fad
Evablaum Skrevet 27. juli 2017 #7 Skrevet 27. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg tenkte reduksjon om jeg får det dekket. Er begynt å slanke meg da, men pga stoffskifte går det veldig tregt. HI Anonymkode: 80b1c...4cb Selvfølgelig skal du ha det dekket.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #8 Skrevet 27. juli 2017 En venninne av meg søkte, hun hadde 75G mener jeg. Hun fikk ikke innvilget pga hun hadde for høy bmi. Det var ikke mye over det som regnes for normal bmi, men hun fikk beskjed om å slanke seg for så å komme tilbake for ny vurdering. Hennes "høye" bmi skyldtes mye muskler, så virker som de er veldig strenge her...hun endte med å betale for operasjonen selv faktisk da hun ikke orket å vente pga samme problemer som deg. Hun fikk et nytt liv etterpå uten smerter😊 Men, det skader ikke høre med legen din da...lykke til😊 Anonymkode: 107f5...dc3
👀tante Sofie 👒 Skrevet 27. juli 2017 #9 Skrevet 27. juli 2017 Jeg tok brystreduksjon i 2000, og har ikke angret en dag!! Eneste jeg angrer er at jeg ikke gjorde det tidligere :-) Jeg var ikke syltynn når jeg opererte, og har gått både opp og ned etterpå. Jeg har tilogmed fått ett barn etterpå. Nå er jeg straksens 50 år , og er stolt over brystene mine,og skuldre og rygg er så mye bedre. Jeg fikk operasjonen dekt. Så mitt råd til deg er å dra til fastlegen , så henviser h*n deg nok videre .
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #10 Skrevet 27. juli 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har 75G i bh-størrelse. Er så sliten i nakken og skuldrene. Verker hele tiden. Tar smertestillende daglig, men har også fått sår under brystene, går derfor mest med myk bh. Stroppene gnager seg inn i skuldrene på de andre samme hvor brede de er. Hater det! Vurderer å få time til fastlege og be om henvisning til reduksjon, men er redd han bare sier jeg må slanke meg? Er 162 og 72 kg. Gått opp 10 kg siste år pga en depresjon. Hva tror dere? Anonymkode: 80b1c...4cb Få henvisning og så får du ordentlig svar fra en kirurg og ikke hvermansen. Anonymkode: f7dce...fc5
Elisun Skrevet 27. juli 2017 #11 Skrevet 27. juli 2017 Men du sier du har gått opp i det siste pga sykdom. 'Men har alltid puppene vært store? Eller har de blitt merkbart større av vektoppgang? For i såfall er jo biffen grei 😊 Men ja, ta av en 5-6 kg og så gå å få seg en konultasjon!😊
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #12 Skrevet 27. juli 2017 Du har dessverre for høy BMI til at en kirurg vil vurdere brystreduksjon. (Hvert fall på UNN). Det er altså ikke vits å be om henvisning før du slanker deg litt. Lykke til! Anonymkode: 062f6...3f0
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #13 Skrevet 27. juli 2017 Du må forresten dessuten være røyk- og snusfri. Mener det var i minst 6 mnd. Anonymkode: 062f6...3f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå