Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Skrevet 26. juli 2017 Så morsomt! Var på er badeland på Vestlandet. Overskyet og behagelige 22 grader. En pappa var der med sin ca treåring. Til tross for at solen var gjemt godt bak tykke skyer var lilleprinsen god beskyttet med uv-drakt OG uv-hatt. Han hadde på armringer OG sånn flytebelte med flyteelement på ryggen. Det var en aktiv liten krabat så han spratt opp og ned av div barnebasseng på lette ben med pappa halsende hakk i hel. Det ble faktisk så komisk at jeg såg flere av de som satt rundt hadde problemer med å holde seg alvorlig. Pappa'n var en røslig kar som var ganske høyrød i ansiktet når 'økten' var ferdig. Stakkars mann, skjønner godt om han ikke orker å gå i bassenget flere ganger, han hadde en skikkelig treningsøkt. Hvordan klarer sånne foreldre seg i hverdagen tro? Å fotfølge barna hver centimeter må jo være utmattende? Anonymkode: 56d90...1d1
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Skrevet 26. juli 2017 Hvor på Vestlandet er det utendørs badeland? *vildit* Akkurat på badeland fotfølger jeg forsåvidt min 4-åring også, skal ikke så mye til før en ulykke skjer. Men antrekket var jo festlig. 👍🏻😊 Anonymkode: 7552b...fec
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Skrevet 26. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så morsomt! Var på er badeland på Vestlandet. Overskyet og behagelige 22 grader. En pappa var der med sin ca treåring. Til tross for at solen var gjemt godt bak tykke skyer var lilleprinsen god beskyttet med uv-drakt OG uv-hatt. Han hadde på armringer OG sånn flytebelte med flyteelement på ryggen. Det var en aktiv liten krabat så han spratt opp og ned av div barnebasseng på lette ben med pappa halsende hakk i hel. Det ble faktisk så komisk at jeg såg flere av de som satt rundt hadde problemer med å holde seg alvorlig. Pappa'n var en røslig kar som var ganske høyrød i ansiktet når 'økten' var ferdig. Stakkars mann, skjønner godt om han ikke orker å gå i bassenget flere ganger, han hadde en skikkelig treningsøkt. Hvordan klarer sånne foreldre seg i hverdagen tro? Å fotfølge barna hver centimeter må jo være utmattende? Anonymkode: 56d90...1d1 Mener du at han skulle latt 3-åringen bade alene da? Anonymkode: d1000...b59
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #4 Skrevet 26. juli 2017 Det der høres mer ut som en far som ikke er vandt til å være alene med ungen. Anonymkode: cba2c...72f
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #5 Skrevet 26. juli 2017 Følger ikke du med på barna? Anonymkode: 2de6f...c97
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #6 Skrevet 26. juli 2017 😳 Man følger da med på barna i et badeland!! Anonymkode: 3c0fb...fd9
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #7 Skrevet 26. juli 2017 Du har misforstått begrepet curlingforeldre. Curlingforeldre er dem som fikser og ordner alt for barna sine så de slipper å møte motstand. Denne pappaen var klønete og overbeskyttende. Kanskje ikke vant til å være med ungen? Skilsmissefar? Jeg tenker forresten det er greit å fotfølge en treåring på badeland, det hadde jeg også gjort. At du gjør narr av vekten og kondisen hans sier jo litt om deg da. Mye som er verre enn å være overbeskyttende... Anonymkode: 7c0b2...1d1
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #8 Skrevet 26. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du har misforstått begrepet curlingforeldre. Curlingforeldre er dem som fikser og ordner alt for barna sine så de slipper å møte motstand. Denne pappaen var klønete og overbeskyttende. Kanskje ikke vant til å være med ungen? Skilsmissefar? Jeg tenker forresten det er greit å fotfølge en treåring på badeland, det hadde jeg også gjort. At du gjør narr av vekten og kondisen hans sier jo litt om deg da. Mye som er verre enn å være overbeskyttende... Anonymkode: 7c0b2...1d1 Så enig 👍 Anonymkode: 0c333...167
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #9 Skrevet 26. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: At du gjør narr av vekten og kondisen hans sier jo litt om deg da. Mye som er verre enn å være overbeskyttende... Er det rart at folk er redde for å kle av seg selv om det er sommer Anonymkode: d1000...b59
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #10 Skrevet 26. juli 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har misforstått begrepet curlingforeldre. Curlingforeldre er dem som fikser og ordner alt for barna sine så de slipper å møte motstand. Denne pappaen var klønete og overbeskyttende. Kanskje ikke vant til å være med ungen? Skilsmissefar? Jeg tenker forresten det er greit å fotfølge en treåring på badeland, det hadde jeg også gjort. At du gjør narr av vekten og kondisen hans sier jo litt om deg da. Mye som er verre enn å være overbeskyttende... Anonymkode: 7c0b2...1d1 Enig 👍 Anonymkode: c4205...a66
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #11 Skrevet 26. juli 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor på Vestlandet er det utendørs badeland? *vildit* Akkurat på badeland fotfølger jeg forsåvidt min 4-åring også, skal ikke så mye til før en ulykke skjer. Men antrekket var jo festlig. 👍🏻😊 Anonymkode: 7552b...fec Sauda Anonymkode: 0c333...167
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #12 Skrevet 26. juli 2017 Du er tragisk, hi. Dette handler da ikke om curlingforeldre. Dette handler da om en pappa som sikkert ikke har vært på badeland alene med barnet, men gjør så godt han kan. Ungen hadde det sikkert topp. At pappaen er overvektig...hva har det med saken å gjøre? Uansett, man forfølger små barn ved basseng og strand. Og vet du hva? Man holder godt øye med barn i alle aldre ved vann også. Anonymkode: 157dc...9cf
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #13 Skrevet 26. juli 2017 Eh, sånn følger jeg også etter ungene mine i nærheten av vann! Man skal ha respekt for vannet og en på 3 år er virkelig ikke svømmedyktig. På tross av flytehjelp kan det fort gå galt dersom man snur seg bort noen sekunder! Anonymkode: bcd43...074
Øyne som ser!! Skrevet 26. juli 2017 #14 Skrevet 26. juli 2017 Så du forfølger ikke ungen sin på badeland? 3år,da må de forfølges overalt, jeg må til og med fotfølge min 6åring og han er svømmedygtig i svømmehallen.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #15 Skrevet 26. juli 2017 😂 Vi er ofte i badeland, da vi har sesongkort. Kan ikke si jeg har lagt merke til at de fleste foreldre til 3-åringer fotfølger ungen på den måten. Ut i fra svarene her skulle man tro at det er normalt 😂 Altså, man følger med på 3-åringen hele tiden, men det er ikke det samme som å konstant løpe 3 cm bak. Anonymkode: c94a6...8cf
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #16 Skrevet 26. juli 2017 Tror du har har blandet begrepet "curlingforeldre" og "beskyttende", hi. Kanskje lese deg opp litt før du skal prøve å drite ut noen?! Dessuten er "bodyshameing" så 2015 🙄😏 http://www.klikk.no/foreldre/barn/barneoppdragelse/curlingforeldre-2355609 Anonymkode: c4205...a66
Gjest Darwinia:-) Skrevet 26. juli 2017 #17 Skrevet 26. juli 2017 1) Man følger godt med en 3åring på badeland 2) Man kan bli solbrent selv om det er overskyet 3) 15-20 % av barn har atopisk eksem, mange av dem opplever at eksemet blir verre ved bruk av solkrem. Uv-drakt er da et godt alternativ. Dette har ingenting med curling å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #18 Skrevet 26. juli 2017 17 minutter siden, Darwinia:-) skrev: 1) Man følger godt med en 3åring på badeland 2) Man kan bli solbrent selv om det er overskyet 3) 15-20 % av barn har atopisk eksem, mange av dem opplever at eksemet blir verre ved bruk av solkrem. Uv-drakt er da et godt alternativ. Dette har ingenting med curling å gjøre. Enig. Det kan også være at 3-åringen bruker medisiner som gjør ham ekstra solømfindtlig slik at eneste måte å være ute på er å beskytte seg så mye. Hi, en 3-åring kan fint drukne i et basseng med flytebelte og armringer og folk rundt overalt, om man ikke følger med. Det er fort gjort. Også lurt å minne om tørrdrukning. Om pappaen var litt dryg i kroppen så var det jo supert at han likevel velger å være fysisk aktiv med poden, og at poden er så aktiv at han også trener pappa litt Anonymkode: facf5...01e
Evablaum Skrevet 26. juli 2017 #19 Skrevet 26. juli 2017 Hi, hva legger du i begrepet "curlingsforeldre"?
Ronaa Skrevet 26. juli 2017 #20 Skrevet 26. juli 2017 Høres egentlig bare ut som en pappa som gjør så godt han kan.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #21 Skrevet 26. juli 2017 Høres ut som en rimelig hysterisk pappa ja. Anonymkode: fc7f2...a97
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #22 Skrevet 26. juli 2017 Jeg er på besøk med min egen familie hvor minste er 2 år, så jeg var jo på bena hele tiden selv. Derfor fikk jeg med meg hans fortvilte forsøk på å følge med sin aktive krabat. Selvsagt følger man med så små barn, men man sliter seg jo helt ut om man skal opp og ned, att og frem og rundtomkring i samme tempo som en treåring. Han var heller ikke tykk (hvor fikk dere det fra?) men en stor mann som ikke spratt like lett opp av bassenget som sønnen. Curlingforelder var sikkert gal betegnelse, jeg ber så mye om årsak for det, men overbeskyttende var han uansett. Jeg vekslet mellom å synes synd på han og å trekke på smilebåndet. Det var unektelig komisk der de sprang etter hverandre rundt bassenget. Tilogmed tiåringen min bemerket det (uten at eg hadde sagt noe). "Han har det travelt, mor" Så rart det er med dere som tar dette så personlig? Traff jeg en nerve er sted? Hi Anonymkode: 56d90...1d1
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #23 Skrevet 26. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er på besøk med min egen familie hvor minste er 2 år, så jeg var jo på bena hele tiden selv. Derfor fikk jeg med meg hans fortvilte forsøk på å følge med sin aktive krabat. Selvsagt følger man med så små barn, men man sliter seg jo helt ut om man skal opp og ned, att og frem og rundtomkring i samme tempo som en treåring. Han var heller ikke tykk (hvor fikk dere det fra?) men en stor mann som ikke spratt like lett opp av bassenget som sønnen. Curlingforelder var sikkert gal betegnelse, jeg ber så mye om årsak for det, men overbeskyttende var han uansett. Jeg vekslet mellom å synes synd på han og å trekke på smilebåndet. Det var unektelig komisk der de sprang etter hverandre rundt bassenget. Tilogmed tiåringen min bemerket det (uten at eg hadde sagt noe). "Han har det travelt, mor" Så rart det er med dere som tar dette så personlig? Traff jeg en nerve er sted? Hi Anonymkode: 56d90...1d1 Nei, ikke på annen måte en at jeg irriterer meg grenseløst over mennesker som er ute etter å slarve om andre. Første innlegg ga absolutt inntrykk av "kom å le med meg av denne faren a". Lavmål Anonymkode: c4205...a66
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #24 Skrevet 26. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, ikke på annen måte en at jeg irriterer meg grenseløst over mennesker som er ute etter å slarve om andre. Første innlegg ga absolutt inntrykk av "kom å le med meg av denne faren a". Lavmål Anonymkode: c4205...a66 Ja, Gud forby å ha litt humor! La oss sitte og være korrekte og seriøse i alle settinger. Og pass på så du ikke smiler, man får rynker av det, veit du. Anonymkode: 56d90...1d1
Superdolly Skrevet 26. juli 2017 #25 Skrevet 26. juli 2017 Regner du med at all motbør du får er fordi folk tar det personlig? Det finnes ingen andre grunner til å motsi deg? Jeg føler meg overhodet ikke truffet, bare så det er sagt. Mine barn har ikke gått med uv-drakt, armringer og flytebelte med meg halsende etter. Men det var noe veldig nedlatende i beskrivelsen din i hi, og kanskje det er det som får folk til å reagere? Jeg reagerte på den temmelig hånlige tonen din, og igjen: det er ikke fordi jeg personlig følte meg truffet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå