Gå til innhold

Var dette en litt merkelig kommentar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen mistet mor/svigermor. 

Jeg kjøpte en fin blomst i rosa og hvitt. 

Ringte på og leverte den. Da sier nabokona "Jeg liker ikke rosa, men denne var helt grei"- ( det var hennes svigermor som var gått bort), syntes det var en litt merkelig kommentar. Jeg kjenner de godt, men ikke slik at vi omgås privat. Ikke er de veldig interiør intersserte heller.

Da jeg mistet min far, satte jeg uendelig stor pris påalle blomster jeg fikk uansett størrelse og farger, omtanken som varmer. 

Anonymkode: 4cc3e...e9c

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Noen får enhver situasjon til å handle om seg selv. Så også denne naboen...

Skrevet

Det var noe spesielt, ja! Jeg tenker man burde takke for omtanken, uansett hva man får. Noen har jo tenkt på deg i en lei situasjon.

Anonymkode: bdeb3...5a4

Skrevet

Ja, det synes jeg var en merkelig kommentar, egentlig ganske frekk og utakknemlig. Men jeg hadde nok satt det på kontoen for at hodet hennes kanskje ikke er helt med om dagen pga dødsfall.

Anonymkode: e7974...e54

Skrevet

Noen reagerer litt utenom det vanlige i slike situasjoner. 

Da pappa døde var jeg samlet og oppførte meg normalt, mens da mamma døde var jeg helt rar og reagerte snodig på ellers ikke-problemer.  Jeg var liksom full uten å ha drikket. Heldigvis varte det bare den første dagen etter dødsfallet.

Skrevet

Ja, jeg var også helt rar etter min fars dødsfall, gikk rundt i en boble. 

Men, skulle aldri finne på å si noe sånt. Jeg satte bare pris på alle som tenkte på meg i situasjonen jeg var i.

HI 

Skrevet

Svigermor/mor er død, vær nå litt raus... 

#IkkeTidenForÅselvFøleSegKrenket:lete:

Skrevet

Ja, det var en rar ting å si. Men hun har akkurat opplevd et dødsfall, så jeg hadde nok ikke valgt å gå og gruble så mye på det.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg var også helt rar etter min fars dødsfall, gikk rundt i en boble. 

Men, skulle aldri finne på å si noe sånt. Jeg satte bare pris på alle som tenkte på meg i situasjonen jeg var i.

HI 

Men da burde du ha forståelse for at hun og oppfører seg litt rart, selv om hun sier noe du aldri ville ha sagt

Skrevet (endret)

Iblant ordlegger folk seg klønete. Jeg tolket utsagnet som at egentlig dama ikke liker rosa, men denne buketten var faktisk ikke så verst. Det oser kanskje ikke av takknemlighet, men det ER mulig at det ikke var vondt ment. Dessuten er dødsfall slitsomme. Alle følelsene og "greiene" som skal ordnes innad i familien/med begravelsen, og i tillegg er det alle de andre som møter opp og legger stolthet og ære i å ha "vært der". Kanskje hun var lei, gikk litt på sparepluss etter å ha trøstet mannen og barna sine? Du sier selv at dere ikke er nære, er det da så innmari viktig om hun evt hatet blomstene og hadde pælmet dem etter deg? 

Endret av Fugit
Leste litt feil
Skrevet
10 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Svigermor/mor er død, vær nå litt raus... 

#IkkeTidenForÅselvFøleSegKrenket:lete:

Jeg følte meg ikke krenket, tenkte mer at det var trist jeg hadde kjøpt en blomst hun egentlig ikke likte. Mannen (som hadde mistet sin mor) ga meg en klem og takket for omtanken, så det var hyggelig. 

Skrevet
5 minutter siden, Fugit skrev:

Iblant ordlegger folk seg klønete. Jeg tolket utsagnet som at egentlig dama ikke liker rosa, men denne buketten var faktisk ikke så verst. Det oser kanskje ikke av takknemlighet, men det ER mulig at det ikke var vondt ment. Dessuten er dødsfall slitsomme. Alle følelsene og "greiene" som skal ordnes innad i familien/med begravelsen, og i tillegg er det alle de andre som møter opp og legger stolthet og ære i å ha "vært der". Kanskje hun var lei, gikk litt på sparepluss etter å ha trøstet mannen og barna sine? Du sier selv at dere ikke er nære, er det da så innmari viktig om hun evt hatet blomstene og hadde pælmet dem etter deg? 

Jada, jeg vet alt om det, har vært gjennom det med min egen far.

HI 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da burde du ha forståelse for at hun og oppfører seg litt rart, selv om hun sier noe du aldri ville ha sagt

Ja, det er helt i orden, som jeg sa syntes jeg bare det var en litt merkelig kommentar. 

Jeg bryr meg ikke nevneverdig, bare litt kjedelig jeg kjøpte noe hun egentlig ikke likte. Men, gjort er gjort....mannen som hadde mistet sin mor ga meg en  klem og takket for omtanken.

HI 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jada, jeg vet alt om det, har vært gjennom det med min egen far.

HI 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er helt i orden, som jeg sa syntes jeg bare det var en litt merkelig kommentar. 

Jeg bryr meg ikke nevneverdig, bare litt kjedelig jeg kjøpte noe hun egentlig ikke likte. Men, gjort er gjort....mannen som hadde mistet sin mor ga meg en  klem og takket for omtanken.

HI 

Du bryr deg selvfølgelig mye siden du gidder å lage et innlegg her, for å prøve å få dine egne meninger bekreftet. 
I hovedinnlegget virker det som du trenger en stor takknemlighet og bekreftelse på at du har gjort noe bra. Og at dama hadde en "merkelig kommentar". So fuckings what liksom. Mannen som faktisk hadde mistet noen virket til å være fornøyd. Hvorfor klarer du da ikke å slå deg til ro med det på egenhånd uten å måtte snakke med faren din OG masse damer på et forum som du ikke kjenner?

Anonymkode: f307b...0f7

Skrevet

Generasjon Krenk slår til igjen. Buhu, stakar deg. 

Anonymkode: 2c9d6...6cd

Skrevet

Kan hende naboen sier unnskyld i morgen 🌼

Anonymkode: c4a53...4fc

Skrevet

Høres ut som noe min bestemor kunne sagt. Hun gir negative tilbakemeldinger på alle gaver hun får, men jeg tror ikke hun ser det selv.

Uansett hva nabodama måtte mene med den kommentaren så var det en fin ting å gjøre av deg 😊

Anonymkode: b1abf...439

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på den kommentaren. Hun sier at hun liker ikke rosa (egentlig), men denne var grei (fin) likevel. Litt klumsete sagt, men jeg ville ha tatt det positivt. Litt kred må hun også ha for situasjonen hun er oppe i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...