Gå til innhold

Når man samler på serviser:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Belager dere dere på å kun få til bursdag og jul, eller kjøper dere litt selv innimellom også?:)

Anonymkode: 4572d...d26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper litt selv når jeg finner det på tilbud. 

Anonymkode: 1a2c5...a71

Skrevet

Jeg har kjøpt en og annen gang på tilbud, men syns det er kjekt p ha noe p ønske seg. 

Skrevet

Jeg begynte å samle da jeg var seksten-sytten og fikk til jul og bursdag i flere år. Siden har jeg kjøpt til litt selv, og etter serviset gikk ut av produksjon har jeg trålet bruktbutikker o.l. for å se om jeg skulle slumpe til å finne mer, selv om jeg har det jeg trenger. Sånn har jeg fått fine ekstradeler - mugge, fat, etc - til en billig pengem

Skrevet

Jeg belager meg på å få det meste i gave, litt etter litt. Har ikke hastverk :) Men jeg har kjøpt noen større/dyrere ting selv, når jeg har fått gavekort fra jobb

Anonymkode: 8c28c...6de

Skrevet

Samme for meg, jul og bursdag fra jeg var omtrent 12 fra farmor og farfar. Så har jeg kjøpt litt selv på brukt og antikk og på finn.no, jeg samler på et relativt dyrt servise og liker best det som er 80-90-100 år gammelt, så det blir litt her og der. Det samme gjelder sølvtøy. 

Skrevet

Sug lut og amandine, dere må samle på noen lekre serviser siden dere fortsatt bruker dem!:) Virker som dere har hatt serviset lenge:) kan jeg spør hvilke dere samler på? Nyskjerrig:p 

Jeg synes det går litt tregt å kun få i bursdag og jul, tenk om det blir tatt ut av produksjon og jeg ikke har fått alle delene jeg vil ha😅 tror jeg skal prøve å kjøpe en del hver måned jeg, for det serviset jeg samler på er på tilbud bare et par ganger i året...:)

HI

Skrevet

Jeg samler på musselmalet fra Royal Copenhagen,  stråmønster på norsk 😊. Bruker det til alt, og blander litt med vanlig hvitt riflet fra RC til hverdags. Blander gjerne også med deler av Empire fra Bing og Grøndahl,  har litt ymse blått og hvitt. Jeg vil ha fest til hverdags😊

Skrevet

Fant et servise som vi begge likte veldig godt. Begynte å samle litt, men da vi giftet oss var det kun deler til serviset vi ønsket oss. Var ikke spesielt dyrt, og noe kostet mindre enn annet. Så kunne folk velge selv om de ville kjøpe fra listen eller noe annet. Fikk utrolig mye fra listen, men også mye annet flott. Endte med servise til 12. Er mye mer vi kan kjøpe til og det har vi gjort litt og litt. 

Anonymkode: 99cce...02d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sug lut og amandine, dere må samle på noen lekre serviser siden dere fortsatt bruker dem!:) Virker som dere har hatt serviset lenge:) kan jeg spør hvilke dere samler på? Nyskjerrig:p 

Jeg synes det går litt tregt å kun få i bursdag og jul, tenk om det blir tatt ut av produksjon og jeg ikke har fått alle delene jeg vil ha😅 tror jeg skal prøve å kjøpe en del hver måned jeg, for det serviset jeg samler på er på tilbud bare et par ganger i året...:)

HI

Jeg har Villeroy & Boch sitt Amapola, og er veldig glad i det. Hva med deg, HI?

Det kan være lurt å skaffe litt selv, om du samler på noe som ikke er de helt store, gamle klassikerne, for plutselig er det slutt, ja.

Skrevet
14 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg har Villeroy & Boch sitt Amapola, og er veldig glad i det. Hva med deg, HI?

Det kan være lurt å skaffe litt selv, om du samler på noe som ikke er de helt store, gamle klassikerne, for plutselig er det slutt, ja.

Eller Amazonia?

Anonymkode: 0c016...f10

Skrevet (endret)
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller Amazonia?

Nei. Det måtte jeg google, likte det ikke.

Endret av sug lut
Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller Amazonia?

Tja, hvis man liker Amazonia, så🙂 Hvis ikke,  og når man liker Amapola, kan man jo like godt fortsette med det. Jeg har ab og til tenkt at jeg kunne hatt en kopp i Amazonia,  en sånn "glad_kopp". Men jeg har allerede ufattelig mange kopper😊

Skrevet
29 minutter siden, sug lut skrev:

Nei. Det måtte jeg google, likte det ikke.

Fant det riktige serviset etter hvert. Amapola var noe ganske annet enn Amazonia, gitt. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fant det riktige serviset etter hvert. Amapola var noe ganske annet enn Amazonia, gitt. 

Hver sin smak, men for meg blir Amazonia masete. Ser imidlertid at mange kan synes det om mitt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...