Gå til innhold

Blir gærn snart av dette med mat😤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvert år det samme. Nå treåring nekter å spise all slags varm mat når vi er på ferie. Han er på sin tredje uke, neste fredag reiser vi hjem. Mat som han ellers liker hjemme nekter han å smake. De tre ukene spiser han noe brødmat med norsk leverpostei og makrell ( medbragt) , havregrøt som vi snart går tom for, noe yogurt og frukt. Spist litt mc nugets en dag og det er det. 

Prøver hver dag å tilby , men han nekter😤. 

Redd for at han fortsetter med dette også når vi kommer hjem😬. 

Anonymkode: 650ec...d45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke stress! 😉 Det viktigste er at han spiser noe. Og det høres det jo ut som han gjør?!

Har du spurt hva han vil ha? Har dere mulighet for å lage måltider selv? Hva med salater, hvor han får lov å plukke det han helst vil ha? Pannekaker/lapper? Kanskje er det det å spise ute/på restaurant han ikke liker? Kanskje trenger han mere ro rundt måltidene enn det man får til på ferie?

Spe på med is/milkshake/smoothie, og sats på at det går seg til når dere kommer hjem. 😊

Lykke til, og fortsatt god ferie! 🌸

Skrevet

Her er det på akkurat samme måte når vi er på ferie! Selv om vi får laget enkelt ting akkurat som hjemme. For jeg skjønner jo at de merker at smakene er annerledes, spesielt i utlandet. Jeg synes jo det selv. Synes egentlig det er skikkelig kjipt, for en unge som enten er sulten eller spiser mat som ikke helt er ordentlig mat kan fort bli veldig ustabil i humøret. 

Her har det pleid å vare litt etter vi har kommet hjem også, i underkant av en uke, for så å ha blitt normalt igjen. 

Anonymkode: 779b5...dff

Skrevet

Samme her. Treåringen nekter å spise middag. Spiser eggerøre, pølser og brødskiver. 

Anonymkode: 58c29...a9f

Skrevet

Vi er på Rhodos nå. All inclusive, og veldig god og variert mat. Ingen barna spiser noe særlig. 1 årinfen har spist litt toast og 4 åringen har kun spist gulerøtter..i alle former og fasonger. Men de drikker mye, og det er det viktigste 😊🌞🌴

Anonymkode: fb382...0f2

Skrevet

Mye loff og chips i syden på ene min, tenker det ikke er så farlig. 😊

Anonymkode: 97b88...b51

Skrevet

Min spiser veeeeldig lite for tiden. Går mest i frukt, gulerøtter, yoghurt, noe knekkebrød/brød.. Spiser ikke middag.. 2 1/2 år. 

Anonymkode: c0f97...6cd

Skrevet

Det er da vanlig at man ikke vil spise så mye i varmen? La det som gå ned gå ned. Drikke er det viktigste i varmen! Ingen dauer av noen uker på ferie uten middag. 

Vi spiser mest potetgull, is og boller på sydentur vi.

Anonymkode: 8c0a8...85f

Skrevet

Takk dere, godt å høre andres erfaringer. Får håpe ting faller på plass når vi kommer hjem 😉

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er på Rhodos nå. All inclusive, og veldig god og variert mat. Ingen barna spiser noe særlig. 1 årinfen har spist litt toast og 4 åringen har kun spist gulerøtter..i alle former og fasonger. Men de drikker mye, og det er det viktigste 😊🌞🌴

Ble litt nyssgjerrig på ferien din. Har lyst å reise med familien i høstferien til Hellas. Aldri vært der før. Er du fornøyd med der dere er, kostet det mye, hvor har du bestilt. Hadde satt pris på litt tips😉. 

Hilsen Hi

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mye loff og chips i syden på ene min, tenker det ikke er så farlig. 😊

Nei, det er vel ikke så farlig,særlig loff som er fullspekket med næring 

Anonymkode: 27bae...a29

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er vel ikke så farlig,særlig loff som er fullspekket med næring 

Anonymkode: 27bae...a29

Jeg mener ikke at loff er helsekost, men hun tar ikke skade av å spise det i to uker på ferie. Litt loff, litt is, litt vannmelon og masse drikke, så går det bra 😊

Skrevet

senk skuldrene, ting går seg til når dere kommer hjem. 

Anonymkode: f8bb0...d26

Skrevet

Ikke rart barna blir kresne når man tar med norsk mat på ferie. 

Anonymkode: dd793...661

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ble litt nyssgjerrig på ferien din. Har lyst å reise med familien i høstferien til Hellas. Aldri vært der før. Er du fornøyd med der dere er, kostet det mye, hvor har du bestilt. Hadde satt pris på litt tips😉. 

Hilsen Hi

Vi har vært flere steder i Hellas. Men nå er vi her: http://www.tui.no/feriereiser/hellas/rhodos/kolymbia/tui-family-life-aegean-blue-by-atlantica/pc-000087907/#sommer-18

Betalte ca 40 000 for en uke. Veldig fornøyd 👍

Skrevet

Trenger ikke være utenlandstur heller som fører til spisenekt. Vi har skkurat vært på "hytta" til mine foreldre og treåringen vår spiste så og si ingenting på de 6 dagene vi var borte... et tygg der og en bit her.. .. litt frustrerende, men så olutselig når vi er hjemme igjen hAr hun noen hamstringsdager igjen. Haha.. da legger hun ned på med mat.. 😂🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...