Gå til innhold

Dere som ammer / ammet. Eller dere med tette barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kom menstrasjon tilbake? Evt når ble du gravid med nestemann?

Planlegger et siste barn.

Anonymkode: 74479...f0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 11 mnd med første, ammet da ca hver tredje time hele døgnet. 

Med andre satt jeg inn spiral etter 8 mnd, hadde ikke fått mensen igjen enda da (og fikk den dermed heller aldri). Ammet en - to ganger på natt. 

Har ikke tette barn. 

Anonymkode: ad2e4...e29

Skrevet

Menstrasjon kom tilbake etter ca 6mnd. mens jeg fullammet. Ble gravid neste gang etter 5år (planlagt sånn) :) 

Anonymkode: 1cd44...b44

Skrevet

Mens kom etter 8 mnd. 

Anonymkode: 6f497...393

Skrevet

ingen av mine ville bli ammet. men fikk tilbake mensen når minsten var 6mnd, er 11mnd mellom han og broren

Anonymkode: 5a692...c60

Skrevet

Fødte sep15, fullammet. Begynte å gi litt fast føde 4 dager før hun ble 6mnd. El kom 7 dager etter at jeg begynte med det. Min første mens kom bare 9 dager etter el, som er alt for kort lutealfase til at kroppen rekker å koble graviditet før den setter igang mensen. Ble gravid på påfølgende el og fødte des16. 15 mnd imellom :) 

Nå fikk jeg el ca 2 uker etter at minsten hadde blitt 6mnd, begynte også med å gi fast føde et par dager før 6 mnd. Har fullammet hele tiden.

Testet utrolig nok positivt 8 dpo, men fikk også mensen samme dag, så min kropp er ikke i stand til å bli gravid før jeg har hatt en mens tydeligvis!

Lykke til med 2 tette, det er magisk :)

Anonymkode: e798c...e61

Skrevet

Den kom ikke tilbake. 

Men da jenta var drøye 11 mnd ville hun ikke amme lenger, og noen uker senere viste det seg at jeg var gravid. De sier melken endrer smak når man blir gravid på nytt, så kanskje det var derfor hun plutselig mistet helt interessen? 

Anonymkode: b3cf8...19a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

ingen av mine ville bli ammet. men fikk tilbake mensen når minsten var 6mnd, er 11mnd mellom han og broren

Anonymkode: 5a692...c60

Det får ikke jeg til å gå opp. Mensen først etter 6mnd og 5mnd etter det kom broren?

Anonymkode: 63174...c7a

Skrevet

Jeg fullammet og fikk mensen tilbake 4uker etter begge fødsler. Jeg gledet meg vilt til p slippe mensen lenge, men den gleden fikk jeg ikke. 

Ammet eldst frem til dagen jeg fødte lillesøster. Jeg tror egentlig ikke hun drakk så mye melk, men kosen skulle hun ha flere ganger om dagen. Jeg orket ikke den kampen når jeg følte meg som en strandet hvalross store deler av graviditeten. Flaks for meg så var det helt naturlig at lillesøster overtok puppen når hun ble født. En sjeldengang måtte lillesøster dele litt, for hun trengte litt trøst. Men det var bare kos å ha to på fanget som koste seg. 

Anonymkode: 60f4c...a1d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det får ikke jeg til å gå opp. Mensen først etter 6mnd og 5mnd etter det kom broren?

Anonymkode: 63174...c7a

Hun skriver at hun fikk tilbake mensen 6 mnd etter den yngste ble født. Sier ikke noe om mensen mellom de to barna. 

Anonymkode: 8851d...dd3

Skrevet

Fikk mensen en mnd etter jeg sluttet å amme på natta, ned alle tre. Det var hhv 7 mnd, 7 mnd og 10 mnd.

Anonymkode: 98b30...3ef

Skrevet

4 mnd. Fullammet. 

Anonymkode: dfe6e...71d

Skrevet

Mens kom etter 12 mnd, pumpet i 14 mnd . Ble så gravid på prevensjon 3 mnd etter avsluttet pumping.

Skrevet

Kom tilbake etter 5 uker. Fullammet frem til hun var 6 mnd. Sluttet å amme da hun var 11. Ble gravid, men hadde SA, når hun var 10 mnd.

Anonymkode: 14692...5a7

Skrevet

Mensen kom tilbake etter 8 mnd. Ble gravid igjen etter 15 mnd, ammet eldste til det var ca 1 mnd igjen til termin. 2 år mellom de.

Anonymkode: b391f...79c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...