Anonym bruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Skrevet 26. juli 2017 Jeg skal bli henvist til Oslo universitetssykehus for utredning for habituell abort. Jeg har hatt to SA, en MA, en exu og et par kjemiske graviditeter. Jeg tror egentlig at vi har sjekket det meste/alt hos privatpraktiserende gynekolog. Karyotyping er normal hos begge og mannens sædprøve er normal. Blodprøver jeg har tatt, som alle er normale, er: lupus S-Anti-beta 2 glycoprot I IgG, S-anti-beta 2 glycoprot I IgM S-Anti-cardiolipin IgG S-anti cardiolipin IgM S-FSH S-LH S-progesteron S-SHBG S-t4 fritt S-TSH S-østradiol AMH (her er verdien 5, som er helt i nedre del av normalområdet) Vet du om de tar andre prøver enn dette på utredningen? Mitt siste svangerskap var utenfor livmoren og en eggleder ble da fjernet. Dessverre virker det som om jeg kun har eggløsning fra den siden der egglederen ble fjernet (alltid eggløsningssmerter på den siden og svangerskapene som har blitt sett på med ultralyd var fra den siden) og jeg mistenker derfor at det nå kan være vanskelig for meg å bli gravid naturlig (har ikke blitt gravid etter exu). Husker at jeg har lest her at noen har fått IVF etter habituell abort-utredning. Ble du da overført direkte fra utredningen til IVF eller måtte ny henvisning bli sendt? Fikk du IVF pga habituell abort eller fordi du ikke hadde blitt gravid på lang tid (hvor lenge?)? Lurer på alt, så fortell gjerne mer! Anonymkode: 3657d...675
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå