Gå til innhold

Mine nieser irriterer meg grenseløst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår meg virkelig ikke på voksne som ikke greier "å tåle" barn, som kaller de ufordragelige, uspiselige, ufyselige og jeg vet ikke hva. Voksne som tenker, føler og prater dritt om småbarn.

Jeg jobber med barn, jeg har mange barn, jeg har stor slekt med barn, og jeg praktiserer åpent hus for barna i nabolaget. Jeg har vært borti mange typer barn, forsiktige, brautende, veloppdragne, uoppdragne. Alle formet og fasonger! 

Jeg har aldri hørt på maken til ufyselige og uspiselige voksne som uttaler seg så lite generøst om småunger, som her. 

Anonymkode: bcc06...aa2

Og din generelle betraktning (som sikkert kun kommer fordi du mener den setter deg i et bedre lys enn HI, du er jo pr. definisjon en slags Jesus som elsker alle like mye) kommer jo helt uten noen form for kunnskap. Selv den kunnskapen du kunne ha tilegnet deg i selve tråden har du hoppet over. Ta og les tråden først, er mitt råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg forstår meg virkelig ikke på voksne som ikke greier "å tåle" barn, som kaller de ufordragelige, uspiselige, ufyselige og jeg vet ikke hva. Voksne som tenker, føler og prater dritt om småbarn.

Jeg jobber med barn, jeg har mange barn, jeg har stor slekt med barn, og jeg praktiserer åpent hus for barna i nabolaget. Jeg har vært borti mange typer barn, forsiktige, brautende, veloppdragne, uoppdragne. Alle formet og fasonger! 

Jeg har aldri hørt på maken til ufyselige og uspiselige voksne som uttaler seg så lite generøst om småunger, som her. 

Anonymkode: bcc06...aa2

Mulig du er en bedre person enn meg. Mulig jeg er mer ærlig..

Anonymkode: 300d3...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/25/2017 den 13.51, Anonym bruker skrev:

Jeg tror de fleste vil finne barn som oppfører seg sånn irriterende.

Anonymkode: f294d...460

 

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har vel alle noen unger/foreldre og eks på oppførsel vi ikke hæler? Jeg håper det! Ellers er jeg som deg, uten spesiell grunn. Jeg sliter med unger som du beskriver...

Anonymkode: d30aa...dde

 

22 timer siden, sug lut skrev:

Ufordragelige unger ER akkurat så uspiselige. Hjelper ikke at det er slekt.

Jeg har lest tråden, det er jo derfor jeg svarte som jeg gjorde. 

Det er ikke bare her, men ellers også. 

Mine unger er for det meste greie, men ikke alltid. De har det også trygt og godt. 

Anonymkode: bcc06...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

 

Jeg har lest tråden, det er jo derfor jeg svarte som jeg gjorde. 

Det er ikke bare her, men ellers også. 

Mine unger er for det meste greie, men ikke alltid. De har det også trygt og godt. 

Anonymkode: bcc06...aa2

HI sier som hun gjør, fordi hun har en litt mer dyptpløyende grunn til å reagere. Ser du ikke det? Her ligger mye psykologisk i bunnen når man reagerer på en feilslått "la-det-skure"-oppdragelse gjennom flere generasjoner. Motviljen, sinnet og aversjonen hun føler har gode grunner, og kommer fra ryggmargen, på grunn av hennes historie. Det er ikke bare å si til seg selv at alle barn er like søte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det Hi! 

Min svigerinne overbeskytter barna sine noe så grenseløst og dikker og dakker sånn og styrer så mye med dem hele tiden.  

Mkn svigerinne er en utrolig hyggelig dame, som, når vi er sammen uten barna er en super dame! Men sammen med barna blir det til at alt dreier seg om dem, de styrer og   holdt det gående med morgenstell, mat, påkledning, alt skal diskuteres og snakkes om på en slik måte at alle må involveres.. hvis de vil ha mat sitter de bare passivt og roper "jeg vil ha ditt og datt". De blir helt forskrekket om jeg ber dem hente ting i kjøleskapet selv. De er forøvrig i skolealder begge to. 

De roper mye, etter en dag sammen med dem suser det i ørene mine. 

Barna mine elsker kusinene sine, så jeg holder ut, men kjenner jo at tålmodigheten min med dem er riiimelig kort og jeg blir av og til mer skarp enn jeg kanskje burde. 

Samtidig tenker jeg at svigerinnen min gjør dem en kjempebjørnetjeneste med å lære dem at de er sentrum for allverdens oppmerksomhet og at alt de gjør skal applauderes og at alle skal bry seg om deres minste vink. Prøver å være en positiv motvekt til dette og lære dem å forholde seg til folk uten å forvente særbehandling konstant hele tiden. 

All mulig sympati Hi. 

Anonymkode: 44f4a...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

 

Jeg har lest tråden, det er jo derfor jeg svarte som jeg gjorde. 

Det er ikke bare her, men ellers også. 

Mine unger er for det meste greie, men ikke alltid. De har det også trygt og godt. 

Anonymkode: bcc06...aa2

Så hyggelig du siterer meg! Tenk på det neste gang du er ute på tur med  dine uoppdragne unger du, at andre finner det lite sjarmerende uansett hvor mye de måtte smile overbærende 

Anonymkode: d30aa...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

 

Jeg har lest tråden, det er jo derfor jeg svarte som jeg gjorde. 

Det er ikke bare her, men ellers også. 

Mine unger er for det meste greie, men ikke alltid. De har det også trygt og godt. 

Anonymkode: bcc06...aa2

Det er oppførselen til barna som er usmakelig, ikke selve barna. Det er flere som har skrevet her inne som selv var slike barn, og de har fortalt om konsekvensene av det. Som barn var det vanskelig å ha venner, og i voksen alder er det ikke alle "selvfølgeligheter" de forstår. Derfor bør noe gjøres.

HI: Vil det gå an at du prater med søsteren din om oppveksten deres, og de problemene den har gitt deg som voksen? Kanskje forklare henne hvorfor du har valgt å bli en "streng" mamma?

Anonymkode: 4982c...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...