Gå til innhold

Abort som følge av overvekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser overvekt er en risikofaktor når det gjelder spontanabort. Jeg opplevde for en tid tilbake en spontanabort sent i svangerskapet. På dette tidspunktet hadde jeg gått opp i vekt og hadde en bmi på 25,5. Bmi over 25 regnes som overvekt. Er det "nok" til å spontanabortere? 

Anonymkode: c2925...77d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke bruke bmi som indikator i svangerskapet, da. 25,5 et stykke ut i svangerskap er ikke i nærheten av overvekt...

Anonymkode: cd4d0...1e3

Skrevet

Den statistikken er beregnet på FØR svangerskap, ikke under. Det er derfor de ønsker å beregne bmi på første kontroll. 
Hvis det var sent i svangerskapet, kanskje sykehuset har noen svar til deg om hvorfor det skjedde (om det var infeksjon, svak livmorhals, morkakesvikt etc)? 

klem til deg

Anonymkode: 45cca...061

Skrevet

Takk for svar. Sykehuset sa det ville ta måneder å få svar, og de sa også at man ofte ikke finner årsaken i det hele tatt. Det eneste jeg vil nå er å prøve på nytt, men det er vanskelig når man ikke vet noe om hvordan dette kunne skje. Da kan jeg i alle fall utelukke bmi...

hi 

Anonymkode: c2925...77d

Skrevet

Har bmi på 44, planlagt 2 av 3 barn, aldri hatt komplikasjoner og aldri opplevd abort hverken frivillig eller ved uhell. 

Eneste "plager" i samtlige svangerskaps var halsbrann, ømme bryster og tretthet første 12 uker. Uproblematiske fødsler alle uten keisersnitt.

Vekt på barn: 3,7kg , 3,1kg og 2,9kg. 

Så vekt har ikke alt å si....Kostholdet ditt og din helse generelt er viktigere. 

25 i bmi er jo ikke noe å bekymre seg for. 

Skrevet

Så se og slank deg da

Anonymkode: a82e4...e52

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så se og slank deg da

Anonymkode: a82e4...e52

Herlighet for en tulling du er! Har noe klikka oppi hodet ditt eller? Hun har gjennomgått en abort sent i svangerskapet og du kommer med slike idiotiske kommentarer? 

Legg seg du og tenk litt over hvordan hun føler det. Du behøver ikke å spre eder og galle kun fordi du kan skjule deg på et anonymforym! Om det er PMS, psykiske plager eller om du bare vil være et troll så behøver ikke det å bety at du skal såre andre som har mistet noe av det kjæreste de har. HI trodde det skulle gå bra i svangerskapet (slik som de fleste andre kommende mødre), men mistet babyen i mors liv. At du tråkker på henne slik er uakseptabelt!

HI:

Nei, det var nok ikke "overvekt" som utløste det. Du kvalifiserer ikke engang innenfor det de kaller overvekt  når man er gravid. Du ville ikke utløst et risikosvangerskap eller annet. Noen ganger dør desverre babyer i mors mage enten av morkakesvikt eller at det er noe galt med babyen. Noen ganger er det desverre ingen klar årsak til hvorfor babyens hjerte ikke lenger slår. Det er en stor sorg å miste en baby slik, og jeg håper du fullfører svangerskapet neste gang og får et friskt barn. Lykke til!

Anonymkode: 9dfc0...fbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...