Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Skrevet 24. juli 2017 Hvordan opplever dere det? Tips til gode og dårlige matvarer? Hvordan fungerte medisinering? Har en jente på 8 som har fått diagnostisert dette etter et liv med magetrøbbel.. Anonymkode: c8b07...e09
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #2 Skrevet 24. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan opplever dere det? Tips til gode og dårlige matvarer? Hvordan fungerte medisinering? Har en jente på 8 som har fått diagnostisert dette etter et liv med magetrøbbel.. Anonymkode: c8b07...e09 Tydeligvis en vanlig diagnose 😁 HI Anonymkode: c8b07...e09
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #3 Skrevet 24. juli 2017 Har ikke erfaring med vet det er en gruppe på FB om dette. En venninne er medlem der pga eget barn. Vet hun får mye råd der. Anonymkode: 5e3b7...c2e
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #4 Skrevet 24. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har ikke erfaring med vet det er en gruppe på FB om dette. En venninne er medlem der pga eget barn. Vet hun får mye råd der. Anonymkode: 5e3b7...c2e Det var øsufugalatresi kom jeg på nå. Lukket spiserør. Mulig det er samme problemstilling mtp magetrøbbel? Anonymkode: 5e3b7...c2e
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #5 Skrevet 24. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det var øsufugalatresi kom jeg på nå. Lukket spiserør. Mulig det er samme problemstilling mtp magetrøbbel? Anonymkode: 5e3b7...c2e Haha. Skrivefeil da. Øsofagusatresi skrives det. Anonymkode: 5e3b7...c2e
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #6 Skrevet 24. juli 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var øsufugalatresi kom jeg på nå. Lukket spiserør. Mulig det er samme problemstilling mtp magetrøbbel? Anonymkode: 5e3b7...c2e Dette innebærer at lukkemuskelen i spiserøret ikke lydbøker seg hæ helt, så magesyre kommer opp fra magesekken.. Fant en gruppe på FB..er jo en gruppe for det meste 😀 HI Anonymkode: c8b07...e09
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #7 Skrevet 24. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette innebærer at lukkemuskelen i spiserøret ikke lydbøker seg hæ helt, så magesyre kommer opp fra magesekken.. Fant en gruppe på FB..er jo en gruppe for det meste 😀 HI Anonymkode: c8b07...e09 Er selv i en gruppe for foreldre med barn som har samme diagnose som mitt barn. Det er mye råd å få, blitt venner med noen og vi utveksler erfaringer. Her inne er det ofte mye synsing. Ellers kan du kontakte sykehuset og spørre om de vet om det finnes en forening for denne diagnosen. Anonymkode: 5e3b7...c2e
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #8 Skrevet 24. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er selv i en gruppe for foreldre med barn som har samme diagnose som mitt barn. Det er mye råd å få, blitt venner med noen og vi utveksler erfaringer. Her inne er det ofte mye synsing. Ellers kan du kontakte sykehuset og spørre om de vet om det finnes en forening for denne diagnosen. Anonymkode: 5e3b7...c2e Tross litt skriveleifer så forsto du hva jeg ville frem til 😀 Takk! Vi fikk diagnosen i dag, og er egentlig mest lettet over å ha fått svar etter mange års plage for datteren vår. Faren og bestefaren har det samme.. Men det arter seg gjerne litt annerledes for barn. Nå starter hun på medisin og vi håper at hun får en ny hverdag om 2-4 uker. Men det hadde vært innmari fint å få noen tips til matvarer man bør holde seg unna osv. Jeg ser litt på den gruppen på Facebook også tar vi det derfra 😊 HI Anonymkode: c8b07...e09
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2017 #9 Skrevet 25. juli 2017 Er det ikke ganske vanlig å operere barn som har dette? Eller kan de bli bedre av seg selv uten medisin? Jeg har det nemlig selv (eller, mellomgulvsbrokk, men det er vel i prinsippet det samme). Jeg fikk det for et par år siden, og har brukt medisiner daglig. ar nå fått beskjed om at jeg kan opereres, og det tror jeg er dels fordi det er dumt å måtte gå på disse medisinenen resten av livet når jeg er såpass ung. Så for et barn, som er mye mye yngre enn meg, er det vel også dumt å gå på medisiner i årevis`? Anonymkode: 1ea00...d98
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 25. juli 2017 #10 Skrevet 25. juli 2017 Melk, sterk mat og kullsyre er triggere her.
SuperFries Skrevet 25. juli 2017 #11 Skrevet 25. juli 2017 Vi merker det når hun spiser fettrike måltider, og slikt som kuleis basert på fløte. Står på Nexium 10 mg granulat morgen og kveld. Hoster mye når hun gulper. Hikker lett. Får veldig lett luftveisinfeksjon grunnet mikropartikler av magesyre som kommer ned i lungene. Blir hun syk, hoster hun mer enn andre. Og får lett falsk krupp som vi må gi kortison for der og da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå