Gå til innhold

Kommer aldri til å bli gift: (


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Darwinia:-)
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå feks 🤣

Anonymkode: fdb27...327

Er det "å spy galle" å spørre om hvor jeg spyr galle? Den tror du ikke på selv engang😊Prøv igjen!

Endret av Darwinia:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så så så..  Rolig nå ! Det er ikke uvanlig å ønske at mannen frir da. Vi er jenter, uansett 

Anonymkode: fdb27...327

At vi har samme kjønn, betyr kun dét. Generalisering på bakgrunn av kjønn er kanskje greit i noen sammenhenger men her blir det temmelig frekt å antyde at fordi du er jente og vil bli fridd til, så vil alle andre jenter det samme som deg - fordi de er jenter. Særlig når den tradisjonen du snakker om er rester fra patriarkatet, hvor kvinner var menns eiendom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan lesber blir gift om det er mannens oppgave å spørre?

 

Men, du kan selvfølgelig ha et ønske om å bli fridd til, men ikke skyld det på kjønnet ditt - da er det høyst individuelt ønske du har.

Anonymkode: f4ef8...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er viktig for deg å bli gift, men ikke for mannen så er det jo du som må fri. Du kan ikke sitte å være furten fordi mannen ikke frir til deg når det ikke er noe han ønsker. Det er faktisk så enkelt og du må ta tak i dette selv. Alternativet er å ikke fri selv, men da kan du heller ikke være frustrert for at mannen ikke gjør det.

Anonymkode: ec563...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din har åpenbart ikke lyst til å gifte seg med deg, hi. Hvis han hadde lyst til det, så hadde han fridd til deg. Mannen min hadde lyst til å gifte seg med meg, så han fridde. Jeg hintet litt ca. tre uker før og så skjedde det. Hvis du allerede har hintet (HELT ÅPENBART) så må du enten fri selv, be ham fri, eller fortsette å være ugift.

Anonymkode: ce729...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært sammen da? Har han ikke spurt enda så har han kanskje ikke så veldig lyst da.

Anonymkode: f4dcd...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er viktig for deg å bli gift, men ikke for mannen så er det jo du som må fri. Du kan ikke sitte å være furten fordi mannen ikke frir til deg når det ikke er noe han ønsker. Det er faktisk så enkelt og du må ta tak i dette selv. Alternativet er å ikke fri selv, men da kan du heller ikke være frustrert for at mannen ikke gjør det.

Anonymkode: ec563...84f

Virker ikke som om motivasjonen er å være gift. Motivasjonen er å "bli fridd til", for da får hun en eller annen tilfredsstillelse av at han erklærer sin kjærlighet symbolsk.

Anonymkode: 27564...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 13.57, Anonym bruker skrev:

Ehh tror du ikke jeg har gjort det

Anonymkode: bbcec...9a1

Når du skriver i første innlegg at det er uaktuelt å spørre så har du ikke gjort det. 

Et eller annet sted i denne tråden lyver du. 

 

Anonymkode: 3f68a...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 14.22, Anonym bruker skrev:

1950-tallet ringte og ville ha deg tilbake

Anonymkode: 8fd39...91d

Oppbrukt kommentar

Anonymkode: 72974...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde til min ektemann 😊 Hadde aldri fått et så romantisk frieri av han som det jeg gjorde 😁 Men nå er ikke jeg inni en boble fra 50-tallet og ser ikke så stort på det at jeg som kvinne må bli fridd til av en mann, olala...nei vil man ha noe så ordner man det selv🙈😂 

Anonymkode: 02e1c...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke HI. Det er du som driter deg ut. Du spyr ut galle, men tåler ikke én kommentar tilbake ? Skjerp deg

Anonymkode: fdb27...327

Nei, det er du og hi som driter dere ut. Darwinia har ikke laget kvalm i denne tråden, man må da kunne tåle noe kritikk

Anonymkode: 0ef99...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist at han ikke frir. Du må jo føle deg så liten og usikker. Han liker muligens å ha alternativene åpne..

Anonymkode: 72974...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren  min kommer aldri til å gifte seg med søstra mi. Han har angst for å være midtpunkt. 

Anonymkode: fdb27...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er du og hi som driter dere ut. Darwinia har ikke laget kvalm i denne tråden, man må da kunne tåle noe kritikk

Anonymkode: 0ef99...55f

Man kan da vel ikke rakke ned på en jente som ønsker at mannen skal fri ? Har ikke noe med likestilling og å føle seg svak å gjøre. Sukk

Anonymkode: fdb27...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svogeren  min kommer aldri til å gifte seg med søstra mi. Han har angst for å være midtpunkt. 

Anonymkode: fdb27...327

Det går fint an å gifte seg på tinghuset med kun vitner :) Jeg har heller ingen ønsker om å være midtpunktet, og har sett på dette som en fin-fin løsning. Et frieri ender ikke i et bryllup, men et EKTESKAP. Så om de egentlig ønsker å gifte seg, er det jo et alternativ at familien sier at de må få gifte seg slik de selv vil :) 

Anonymkode: 1a97c...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan da vel ikke rakke ned på en jente som ønsker at mannen skal fri ? Har ikke noe med likestilling og å føle seg svak å gjøre. Sukk

Anonymkode: fdb27...327

Er helt enig i at man ikke trenger å rakke ned på andre, men med mindre noe er blitt slettet, så ser jeg ikke hvor Darwinia rakker ned på hi. Jeg skjønner ikke hvorfor det er hun som får den kommentaren, det er vel andre som heller rakker ned på hi

Anonymkode: 0ef99...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går fint an å gifte seg på tinghuset med kun vitner :) Jeg har heller ingen ønsker om å være midtpunktet, og har sett på dette som en fin-fin løsning. Et frieri ender ikke i et bryllup, men et EKTESKAP. Så om de egentlig ønsker å gifte seg, er det jo et alternativ at familien sier at de må få gifte seg slik de selv vil :) 

Anonymkode: 1a97c...7ce

Enig! Mange av venninnene mine sier at de sååå gjerne vil være gift, men de har ikke råd til å gifte seg. Det er omtrent gratis å inngå ekteskap, så det de mener er at de ikke vil gifte seg nå fordi de ikke har nok penger til det gedigne bryllupet de har fantasert om siden de var tre år.

For meg var det viktigste at vi skulle være gift (altså selve ekteskapet), så vi hadde et så stort bryllup som vi hadde råd til (i vårt tilfelle veldig lite).

Anonymkode: ce729...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Virker ikke som om motivasjonen er å være gift. Motivasjonen er å "bli fridd til", for da får hun en eller annen tilfredsstillelse av at han erklærer sin kjærlighet symbolsk.

Anonymkode: 27564...118

Slik føler jeg det på ett vis. Jeg og samboeren har vært sammen i 7 år, men han har enda ikke fridd. Jeg er 30 år nå og vil helst være gift innen jeg er 40 år. Kanskje man kan si at menn som aldri frir er tafatt?

Anonymkode: f1bcd...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lyst å gifte meg jeg også, helst før vi fikk barn! Men nei, han skulle ikke ha snakk om det en gang. Til slutt bestemte jeg meg for at jeg ALDRI skal gifte meg:) det har samboeren min nå skjønt, og plutselig ble han ivrig på å gifte seg... Kanskje du bare skal fortelle han at du har endret mening og ikke har lyst likevel? Kanskje han får seg en tankevekker da:)

 

(Skal fremdeles ikke gifte meg, greit å være 'fri' til å gå om jeg ønsker det:))

Anonymkode: d30ed...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slik føler jeg det på ett vis. Jeg og samboeren har vært sammen i 7 år, men han har enda ikke fridd. Jeg er 30 år nå og vil helst være gift innen jeg er 40 år. Kanskje man kan si at menn som aldri frir er tafatt?

Anonymkode: f1bcd...251

Eller at de ikke har samme behov som kona for å feire bryllup...? Der er mange andre fine måter å vise sin kjærlighet på. 

Anonymkode: 27564...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller at de ikke har samme behov som kona for å feire bryllup...? Der er mange andre fine måter å vise sin kjærlighet på. 

Anonymkode: 27564...118

Som hva da?

Samboer har vært mye romantisk med meg opp gjennom årene, eks lagde han rød løper til meg første gang han skulle si "jeg elsker deg", men det er 6 år siden og kjærligheten trenger jo og "vannes" I likhet med en blomster

Anonymkode: f1bcd...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du å være gift, HI, eller ønsker du deg et stort bryllup? Mulig du kan få det første, men ikke det andre. I så fall så inngår dere et kompromiss, dra til utlandet, gift dere på en ambassade med vitner der.

Ut fra måten du kommuniserer i denne tråden så er jeg ikke forundret over at kommunikasjonen om giftemål/fremtid kanskje går litt trått hos dere, HI - kanskje noe å tenke på?

Anonymkode: 4fd3e...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som hva da?

Samboer har vært mye romantisk med meg opp gjennom årene, eks lagde han rød løper til meg første gang han skulle si "jeg elsker deg", men det er 6 år siden og kjærligheten trenger jo og "vannes" I likhet med en blomster

Anonymkode: f1bcd...251

Hvis eneste måte å vanne kjærligheten er å gifte seg så er jammen samlivet trist.

Anonymkode: ec563...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er helt enig i at man ikke trenger å rakke ned på andre, men med mindre noe er blitt slettet, så ser jeg ikke hvor Darwinia rakker ned på hi. Jeg skjønner ikke hvorfor det er hun som får den kommentaren, det er vel andre som heller rakker ned på hi

Anonymkode: 0ef99...55f

Jeg har ikke slettet noe og ingenting er blitt slettet av moderator😊 Jeg skjønte heller ikke hvorfor jeg fikk den kritikken.

Endret av Darwinia:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis eneste måte å vanne kjærligheten er å gifte seg så er jammen samlivet trist.

Anonymkode: ec563...84f

Det handler vel mer om selve frieriet/ kjærlighetserklæringen. Samt at "alle" venner er fridd til/ gift så da blir jeg påminnet om hva jeg ikke har

Anonymkode: f1bcd...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...