Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Skrevet 24. juli 2017 Dattera til ei i familien er 13 år, og høy og tynn. Hun slanker seg og passer på hvor mye hun spiser og hva hun spiser. Hun er altfor tynn, på grensa til anoreksi.😫 Her om dagen ga jeg henne klem og kjente at korsryggen bulet ut, virkelig, det var rett og slett ekkelt. Men foreldrene ser ut til å ikke bry seg når jeg kommenterer at hun er altfor tynn, de ler det bort eller sier "hun vil ikke spise osv..". Jeg synes det er helt feil men vil ikke blande meg inn. Synes bare synd på denne jenta. Er dette noe alvorlig eller ikke noe å tenke på? Anonymkode: d2ab6...7a6
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #2 Skrevet 24. juli 2017 Hun er 13 og slanker seg, selvfølgelig er det alvorlig og all grunn til å bekymre seg.. Hva sier foreldrene? Helsesøster? Har hun hatt legetilsyn? Innleggelse? Du må konfrontere foreldrene og si ifra om din bekymring. Snakk med henne om at det er livsfarlig det hun holder på med! Anonymkode: dab22...fc6
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #3 Skrevet 24. juli 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er 13 og slanker seg, selvfølgelig er det alvorlig og all grunn til å bekymre seg.. Hva sier foreldrene? Helsesøster? Har hun hatt legetilsyn? Innleggelse? Du må konfrontere foreldrene og si ifra om din bekymring. Snakk med henne om at det er livsfarlig det hun holder på med! Anonymkode: dab22...fc6 Jeg har prøvd, men uten å lykkes. Har tatt prat med jenta, men tviler på at det hjalp. Har sagt ifra til foreldrene men de prater det bort, og oppfører seg som om det er normalt. Når jeg er sammen med denne jenta, så sier hun : jeg er sååå tykk! Men beina på kroppen stikker ut, det er helt urolig. Anonymkode: d2ab6...7a6
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #4 Skrevet 24. juli 2017 Da ville jeg tatt en telefon til helsesøster og/eller barnevernet. Foreldrene bagatelliserer at hun ikke vil spise, hun er anorektisk tynn. Jenta trenger hjelp så fort som mulig! Så får heller foreldrene bli støtt.  Anonymkode: 58548...4d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå