Gå til innhold

Hvordan er deres ferie i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har på 3 uker eller 2 uker der vi har hatt ferie alle 5:

• Vært på Lilleputthammer 

• Bjørneparken 

• stranda 3 ganger

• Busstur

•shopping

• 60 årslag 

• Kost oss hjemme,ungene har vært masse  med nabounger.

• lagd ny terasse

Hjemmeferie i år og ungene er 5, 10 og 12 år...

Har ei felles uke igjen der vi har tenkt oss en tur til Oslo,muligens klatrepark om det blir bra vær...

Anonymkode: cd05f...016

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

• Bjørneparken 

• stranda 3 ganger

• Busstur

•shopping

• 60 årslag 

• lagd ny terasse

Har ei felles uke igjen der vi har tenkt oss en tur til Oslo,muligens klatrepark om det blir bra vær...

Det har jammen vært deilig med hjemmeferie og, alle har sovet leeenge på morgenen,sene kvelder og ikke noe stress 😊 Første gangen siden ungene ble født at vi ikke har vært på ferie,men ungene syns det har vært godt de og 😉

Hi 

Skrevet

To uker i Italia, en uke på hytta og  nå skal vi ha en uke hjemme i Oslo,

Anonymkode: 7757c...123

Skrevet

Først 10 dager i Hellas, så dro jeg og 4 åringen på roadtrip i Sverige. Var skeptisk til det før vi dro, for jeg hadde lagt lite planer. Men vi dro fra campinghytte til campinghytte og hadde det kjempemorsomt.

De siste 2 ukene er vi på hytta alle sammen 😊

Anonymkode: de18a...18c

Skrevet

En uke i Danmark med besøk på 3 parker, grilling hver kveld, besøk av flere byer

En uke kjøring fra Kristiansand til Trondheim, vi har vært i 2 parker, 3 byer og 6 forskjellige overnattingssteder

En uke hjemme der vi skal ta båt en dag til en øy, jobbe med et bad, kino og feire bursdag og overnatting hos søskenbarn

Anonymkode: dbead...903

Skrevet

En uke på hytta, en langhelg i dyreparken og to uker hjemme. Vi bor rett ved havet og har hatt sol og 20 grader+ de dagene vi har vært hjemme, så ser ingen grunn til å bruke masse penger på sydentur når vi kan kose oss like mye hjemme:)

Anonymkode: ac358...e08

Skrevet

3dager på camping før vi snudde nesen hjem da lille på 9uker IKKE likte det 🙈Neste uke tar vi et par dager på hytta før vi reiser 4uker til Spania 👍🏼 Bor en plass hvor vi kan kanskje telle på en hånd hvor mange solskinnsdager vi har hatt i sommer!👎🏼 

Anonymkode: fd25f...31f

Skrevet

En uke i min hjemby med to dager på Hunderfossen. 

En uke i Sverige og 2 parker

Ellers har det vært hjemmeferie med masse lek og moro med nabobarn.

Datteren min sa faktisk tidligere i dag at det var så deilig å være hjemme igjen..

Det eneste problemet er at datteren min ikke er noe glad i skog og mark, så det blir endel overtaling for å komme oss ut på tur når vi er hjemme. 

Anonymkode: d6fec...a0f

Skrevet

Rolig og fredelig på hytta. Jeg skjønner meg ikke på alle som stresser rundt fra park til park. For meg og oss er sommerferie lange dager, lange måltider,  lange fisketurer, bading, kortspill, tid og ro. Sånn lader vi batteriene i vår familie. 

Skrevet
9 minutter siden, amandine skrev:

Rolig og fredelig på hytta. Jeg skjønner meg ikke på alle som stresser rundt fra park til park. For meg og oss er sommerferie lange dager, lange måltider,  lange fisketurer, bading, kortspill, tid og ro. Sånn lader vi batteriene i vår familie. 

Langt fra alle har hytte...

Anonymkode: a2f7a...4a8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Langt fra alle har hytte...

Anonymkode: a2f7a...4a8

Det vet jeg, og jeg vet jeg er heldig som har et sted jeg elsker å reise til. Men den typen ferie kan man ha på leid hytte, i telt, hjemme,  whatever.  Om det er økonomi du tenker på tror jeg faktisk vi har mye billigere ferie enn Sabeltann,  Tusenfryd, Spania etc. Selvfølgelig har ikke alle hytte. Ikke alle reiser til sydligere breddegrader eller i parker. Vi prioriterer forskjellig. Hadde vi ikke hatt hytte hadde vi likevel hatt ferie på omtrent samme måte. 

Skrevet

Vært en uke på hytta , med besøk av min bror og barna 2 dager og mannens søster + familie.  Vi har stor hytte med basseng ,som vi leier ut store deler av året og vi benytter den når den er ledig. Skal opp igjen til mandag. 

Hele juli har vi vært hjemme, på stranda, badepark , byslenger med konserter, teater osv 

kino, lekeland, akvarium, spilt fotball, grillfest her, krabbefest med venner . Vært ute noen turer med båten og overnattet . 

Teltcamp i hagen med bålpanne og film på husveggen med prosjektor Var utrolig koselig !

I august drar vi til Sverige noen dager og en tur til Stavanger for å besøke familie + kongeparken . 

Vært en aldeles nydelig sommer ! Fine dager med mye sol og godt vær. 

Jentene på 11,7 og 1,5 er strålende fornøyde og det er vi også😃

Skrevet

1 uke i Thailand

6 dager rundreise i Kambodsja 

2 uker i Thailand

Kom hjem i dag og skal være hjemme i noen dager før vi drar 4 dager på hytta. 

Så skal barna 8 dager til sine besteforeldre i Nord-Norge mens jeg og mannen skal være   hjemme. 3 dager går med til bryllupet til min bestevenninne. Jeg skal være forlover og mannen min toastmaster 😀

Har hatt en fantastisk ferie! 

Skrevet

Tre netter i telt heime på plenen, ei veke hjå svigers saman med søskenbarn, og ei veke i feriehus i Danmark. Og nokre rolege dagar heime innimellom. Det har vore to dagar i park, bading ulike stader, blåbærplukking ++. Problemet med å vere heime er at dei fleste barna i ormrådet er vekkreist, så dei saknar nokon å vere med. Vi tenkjer muligens å ta eit par dagar på camping før skulen startar, om været er greit. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

• Bjørneparken 

• stranda 3 ganger

• Busstur

•shopping

• 60 årslag 

• lagd ny terasse

Kino,kongeparken,Dalsnuten,Møllebukten,Sandestranden,Gamlingen,Tivoli friheten,2 ganger Aalborg zoo,Fårup og div basseng.4 uker ferie,hjemme og 10 dager Danmark.

Anonymkode: b623f...0d8

Skrevet
2 timer siden, amandine skrev:

Vi har hatt tre uker i feriehuset vårt. I løpet av de ukene har vi vært to turer i parker. Vi har da hatt to dagsturer og føler ikke at vi har stresset rundt. Ja rakk til både opplevelser og avkobling.

Anonymkode: b4d41...664

Skrevet

To uker i Spania, en uke hjemme med strand og nabolek, en helg i dyreparken, noen dager på hytta og to uker på vårt hjemsted hos besteforeldre og deres hytter.

Anonymkode: 95e44...bf2

Skrevet

Tre dager i Pisa, ei uke i feriehus i Toscana og 3 dager i Roma. 

Arvingen har også vært i Kroatia, da dro jeg og mannen på tur i Norge. 

Vært på Tusenfryd og på hytte i Oslofjorden. Nå venter ferie med besteforeldrene som tar med barnebarna på sommerland. 

Vi slapper av max på ferie, og synes det er befriende å slippe og være hjemme hvor det stadig er plikter som må gjøres. Se nye steder, stå opp i åssiden i Italia uten noe annet for dagen enn bading, "pøsen går", Ludo, kort, is og sene sommerkvelder. En liten gåtur gjennom vinrankene for å komme til den lokale butikken med nydelig frukt og fersk pasta. Det er himmelriket for meg!!🍋🌵

Vi står opp sent, koser oss, slapper av og har masse kvalitetstid også på ferie. 

Skrevet (endret)

3 timer siden, amandine skrev:

Kopierer denne helt og fullt..

Endret av sug lut
Skrevet
2 timer siden, amandine skrev:

Det vet jeg, og jeg vet jeg er heldig som har et sted jeg elsker å reise til. Men den typen ferie kan man ha på leid hytte, i telt, hjemme,  whatever.  Om det er økonomi du tenker på tror jeg faktisk vi har mye billigere ferie enn Sabeltann,  Tusenfryd, Spania etc. Selvfølgelig har ikke alle hytte. Ikke alle reiser til sydligere breddegrader eller i parker. Vi prioriterer forskjellig. Hadde vi ikke hatt hytte hadde vi likevel hatt ferie på omtrent samme måte. 

Og denne.

Skrevet

Vi har bodd på campingen noen uker mens vi jobber. Vi har teltet og bodd i hytte på fjellet, der vi har vært med familie, gått turer, fisket etc Vi har vært i badeland, Oslo og hengt med venner. Vi har kjørt rundt i parker i Sverige noen dager. Nå er det slutt! Resten av skoleferien tilbringes på camping/hytta/hjemme etc. Mor er sliten 😂

Anonymkode: 47cab...757

Skrevet

Vi er på roadtrip i Europa og er nå på vei hjemover. Når vi kommer hjem har vi vært borte 4 uker og besøkt 13 land. Utrolig mange opplevelser men kjenner det skal bli litt godt å komme hjem også. 

Anonymkode: 6ac27...141

Skrevet
10 timer siden, amandine skrev:

Vi bor langt unna familie. Vi savner dem hele året. For oss lades batteriene ved å dra rundt og treffe familie og venner. Det gir påfyll til resten av året. Ungene liker Hunderfossen og derfor legges alltid turen innom. Jeg orker ikke ha hytte. Klarer knapt å vedlikeholde huset mitt. For meg er tanken på å skulle holde nok en bolig i stand direkte motbydelig.

Jeg forstår at batterier lades ulikt. For noen er det parker, for noen er det hytten, for noen er det sydlige strøk og for andre igjen noe helt annet. At du ikke skjønner det synes jeg vitner om litt begrenset fantasi.

Anonymkode: 6e2b5...854

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor langt unna familie. Vi savner dem hele året. For oss lades batteriene ved å dra rundt og treffe familie og venner. Det gir påfyll til resten av året. Ungene liker Hunderfossen og derfor legges alltid turen innom. Jeg orker ikke ha hytte. Klarer knapt å vedlikeholde huset mitt. For meg er tanken på å skulle holde nok en bolig i stand direkte motbydelig.

Jeg forstår at batterier lades ulikt. For noen er det parker, for noen er det hytten, for noen er det sydlige strøk og for andre igjen noe helt annet. At du ikke skjønner det synes jeg vitner om litt begrenset fantasi.

At jeg ikke skjønner det vil ikke si at jeg ikke ser at andre har andre behov enn meg. Tvert om. Som hun ene over her sa, de hadde vært på hytta men vært to dager i park for å få " opplevelser".. I min verden er ikke slike opplevelser saliggjørende, men jeg ser jo at andre er annerledes enn meg.

Takk og lov, det hadde blitt kjedelig hvis vi var like. 

At du våkner en mandag morgen med dårlig humør er heldigvis ikke mitt problem,  og hva du tror om min fantasi spiller ingen rolle.  Jeg har sol og kaffe på trappa,  har vært på tur med en unge og skal snart vekke noen som sover i telt. Min familie trives sånn.

Skrevet
1 minutt siden, amandine skrev:

At jeg ikke skjønner det vil ikke si at jeg ikke ser at andre har andre behov enn meg. Tvert om. Som hun ene over her sa, de hadde vært på hytta men vært to dager i park for å få " opplevelser".. I min verden er ikke slike opplevelser saliggjørende, men jeg ser jo at andre er annerledes enn meg.

Takk og lov, det hadde blitt kjedelig hvis vi var like. 

At du våkner en mandag morgen med dårlig humør er heldigvis ikke mitt problem,  og hva du tror om min fantasi spiller ingen rolle.  Jeg har sol og kaffe på trappa,  har vært på tur med en unge og skal snart vekke noen som sover i telt. Min familie trives sånn.

Du, mitt humør er brillefint det. Jeg har tre uker ferie fremfor meg og blide barn på terrassen, te i koppen og dagens aviser på bordet. Vil vel påstå at du sprer like mye dårlig humør med ditt innlegg.

Hersketeknikken din er sååå 2016 her på DIB.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...