Gå til innhold

Hvorfor skjer dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ta vitamin K?

Anonymkode: 7d0b0...fdb

*Vitamin K er delaktig i opptak av D vitamin
*Vitamin K deltar blant annet i omsetningen av karbohydrater, fett og proteiner.
*Vitamin K er nødvendig for at blodet skal koagulere
*Vitamin K bidrar til sunn benhelse, reduserer høyt blodtrykk, motvirker utviklingen av hjerte- og karsykdommer, forebygger nyreskade og hjelper mot ledd- og muskelsmerter
*Vitamin K bevarer et normalt knokkelvev, det medvirker til vedlikehold av knokler
*Vitamin K transporterer kalsium i kroppen
*Vitamin K mangel gir økt blødningstendens, neseblod, sår med blødning som ikke stanser, blødning i tannkjøtt og blåmerker som vokser
------

Finnes i bladgrønnsaker, brokkoli, Soya, rosenkål osv. Grønt er skjønt! ;-) 

Anonymkode: 3dcf0...879

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Holzhaus skrev:

Sånn får jeg også av og til. Jeg tror ikke det er farlig, men hvis du ikke føler deg frisk nå så kan du jo gå til lege. Enig i at det høres ut som lvat blodtrykk. 

Problemet er at den ubehaget stoppet med en gang jeg tok en Krone Is.

Rart..

Anonymkode: 5f1c2...462

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hadde ikke gått til lege for dette. Ikke når det finnes en naturlig forklaring. Man må ikke til lege for hver minste lille bagatell. Ikke rart det er lange ventetider hos legene.

Ikke for å virke som en hypokonder, men jeg søkte opp disse greiene på Google igår. Og da var det flere artikler om at det kan tyde på hjertefeil, spesielt om det dunker ekstra og?

Og nei, jeg er ikke hun/han med de utallige hjertetrådene.

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for å virke som en hypokonder, men jeg søkte opp disse greiene på Google igår. Og da var det flere artikler om at det kan tyde på hjertefeil, spesielt om det dunker ekstra og?

Selvfølgelig er dere samme person, det er lett og se. Og du er en hypokonder

Anonymkode: a3193...561

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at den ubehaget stoppet med en gang jeg tok en Krone Is.

Rart..

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette må være trolling?! :ler:

Det gikk over, du er frisk! 

Hjertebank er helt normalt. Spesielt hvis blodtrykket går litt ned, da kompanserer hjertet med å pumpe litt hardere og raskere -En normal og bra fysiologisk prosess vi alle friske mennesker innehar. 

Kroneisen din inneholder både væske og sukker, som bekrefter samtliges teori om dehydrering og/eller lavt blodsukker og kanskje til og med overoppheting. Ikke rart i det hele tatt. 

Enten så er du litt mindre smart, eller så er dette tull og tøys :)

Anonymkode: e337a...1c7

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er dere samme person, det er lett og se. Og du er en hypokonder

Men kjære jenta mi, du har svart meg de 4 siste gangene i denne tråden. Vi har forstått greia di.

Logg ut og ta deg litt frisk luft.

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette må være trolling?! :ler:

Det gikk over, du er frisk! 

Hjertebank er helt normalt. Spesielt hvis blodtrykket går litt ned, da kompanserer hjertet med å pumpe litt hardere og raskere -En normal og bra fysiologisk prosess vi alle friske mennesker innehar. 

Kroneisen din inneholder både væske og sukker, som bekrefter samtliges teori om dehydrering og/eller lavt blodsukker og kanskje til og med overoppheting. Ikke rart i det hele tatt. 

Enten så er du litt mindre smart, eller så er dette tull og tøys :)

Så uansett om det er dehydrering/lavt blodsukker, så går det alltid via hjertet?

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så uansett om det er dehydrering/lavt blodsukker, så går det alltid via hjertet?

Én kropp ett system.  Det henger sammen. Spis litt,  drikk litt, dropp google og finn en psykolog. 

Skrevet
45 minutter siden, amandine skrev:

Én kropp ett system.  Det henger sammen. Spis litt,  drikk litt, dropp google og finn en psykolog. 

Ja, men jeg vet ikke hvorfor folk tror jeg var dehydrert.

Jeg følte meg slapp, gjespet mye og det var det. Så tok jeg en is, og det ble litt bedre. Solet meg i 3 timer og. Og droppa frokost.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men jeg vet ikke hvorfor folk tror jeg var dehydrert.

Jeg følte meg slapp, gjespet mye og det var det. Så tok jeg en is, og det ble litt bedre. Solet meg i 3 timer og. Og droppa frokost.

Etter de første svarene du hadde fått, om at det sannsynligvis var blodtrykksfall, fortsatte du å grave og spørre og ville ha flere svar. Det er da veldig naturlig å tenke at du ikke er fornøyd med svarene du har fått, at du ikke tror boldtrykksfall var årsaken og at du er ute noe mer eller noe annet. 

Samtidig porsjonerer du ut info, bittelitt om gangen, og protesterer på svarene du får.

Kanskje folk dro fram dehydrert fordi du skrev at du hadde spist lite og de da trakk konklusjonen at du også hadde drukket lite. Eller at du hadde oppholdt deg i solen og blitt varm. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat det hypokondere gjør. Googler uskyldige symptomer og finner ut at det må være noe alvorlig. Alle er potensiell dødssyke bare man googler nok.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du skulle skaffe deg en bok om anatomi/fysiologi, så slipper du stille alle disse teite spørsmålene her? Hvis du har planer om å bli en dedikert hypokonder, så er det lurt å sette seg skikkelig inn i sakene!

Anonymkode: c302d...ee3

Skrevet

Men kjære jenta mi, du har svart meg de 4 siste gangene i denne tråden. Vi har forstått greia di.

Logg ut og ta deg litt frisk luft.

Jeg tror ikke det er meg som trenger mest å logge meg av her

Skrevet
2 timer siden, Superdolly skrev:

Etter de første svarene du hadde fått, om at det sannsynligvis var blodtrykksfall, fortsatte du å grave og spørre og ville ha flere svar. Det er da veldig naturlig å tenke at du ikke er fornøyd med svarene du har fått, at du ikke tror boldtrykksfall var årsaken og at du er ute noe mer eller noe annet. 

Samtidig porsjonerer du ut info, bittelitt om gangen, og protesterer på svarene du får.

Kanskje folk dro fram dehydrert fordi du skrev at du hadde spist lite og de da trakk konklusjonen at du også hadde drukket lite. Eller at du hadde oppholdt deg i solen og blitt varm. 

Når i slike tilfeller må lege kontaktes da? Altså at man blir fjern når man står opp fra sofaen? Når det skjer flere ganger, eller når det ikke er noe åpenbar grunn til at det skjer?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat det hypokondere gjør. Googler uskyldige symptomer og finner ut at det må være noe alvorlig. Alle er potensiell dødssyke bare man googler nok.

I hvilken sammenheng er det uskyldige symptomer?

Jeg søkte bare opp blodtrykksfall og da kom det opp klaffeil på hjertet....

Skrevet

I hvilken sammenheng er det uskyldige symptomer?

Jeg søkte bare opp blodtrykksfall og da kom det opp klaffeil på hjertet....

..og hvis du googler deg frem til at du har klaffefeil så er det på dib du søker råd? Du baserer deg på Google og dib? Mhmmmm. Lykke til. 

Skrevet
13 minutter siden, amandine skrev:

..og hvis du googler deg frem til at du har klaffefeil så er det på dib du søker råd? Du baserer deg på Google og dib? Mhmmmm. Lykke til. 

Hva mener du nå?

Skrevet

Når i slike tilfeller må lege kontaktes da? Altså at man blir fjern når man står opp fra sofaen? Når det skjer flere ganger, eller når det ikke er noe åpenbar grunn til at det skjer?

Lege bør kontaktes i slike tilfeller når pasienten friker ut etter google-søk, og kun ser "worst case" svarene (fordi du får mange fler "dette er ikke farlig"-svar fra seriøse sider en du får "klaffefeil" som nr 1 når du legger inn det søket) , samt søker dib-forum og ikke klarer å slappe av. 

...ikke så mye pga overnevnte symptomer, som pga handlingene. Få deg en fastlege time, og få svar -og slutt å google symptomer. 

Skrevet

Lege bør kontaktes i slike tilfeller når pasienten friker ut etter google-søk, og kun ser "worst case" svarene (fordi du får mange fler "dette er ikke farlig"-svar fra seriøse sider en du får "klaffefeil" som nr 1 når du legger inn det søket) , samt søker dib-forum og ikke klarer å slappe av. 

...ikke så mye pga overnevnte symptomer, som pga handlingene. Få deg en fastlege time, og få svar -og slutt å google symptomer. 

Kan du være seriøs plis?

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Veldig typisk oss damer nå om sommeren. 

Ta jerntilskudd, vitamin K , drikk mer vann og SPIS OFTERE. 

Mvh Personlig trener og kostholdveileder ;) 

Anonymkode: 3dcf0...879

Og jeg håper at ingen går til deg for kostveiledning! Å anbefale en vilt fremmed som du ikke aner noe som helst om å ta jerntilskudd er bare veldig, veldig uprofesjonelt! Hadde jeg visst hvem du var så ville jeg snakket med deg om at du ikke bør veilede personer når det kommer til ernæring, og hadde du ikke vært veldig ydmyk i tilbakemeldingen ville jeg sørget for å spre ryktet om at folk gjerne måtte gå til deg for råd ang. trening, men at de måtte finne seg noen som faktisk er profesjonell når det kommer til kosthold!

Det er forøvrig ikke lov å gi slike råd på forumet og undertegne med "tittel" - selv om kostholdsveileder ikke er en beskyttet tittel og ikke sier noe om du har et helgekurs, et brevkurs eller et års deltidsutdannelse om kosthold. Uansett - vær svært forsiktig med hva du anbefaler folk, for du har tydeligvis ikke særlig gode kunnskaper når du kommer med dette rådet ut fra det Hi har fortalt!

Anonymkode: aac4c...430

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du være seriøs plis?

Du lan umulig være helt seriøs selv? Du har funnet en måte å spamme forumet på som du hygger deg med? Alternativt er du tolv år og rampete guttunge.. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du lan umulig være helt seriøs selv? Du har funnet en måte å spamme forumet på som du hygger deg med? Alternativt er du tolv år og rampete guttunge.. 

Nei.

Og jeg spør om jeg burde dra dit lege? Fordi blodtrykksfall er vel ganske seriøst?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Og jeg spør om jeg burde dra dit lege? Fordi blodtrykksfall er vel ganske seriøst?

Nei, du trenger ikke dra til lege for et og annet blodtrykksfall - og absolutt ikke når du har solt deg, blitt dehydrert (eller lav på mineraler fordi du har drukket mye vann), ikke spist nok og reiser deg raskt.

Det du absolutt BØR søke lege for, det er for den helseangsten du har, for den er tydeligvis alvorlig. Du googler på nettet helt uten kunnskap om kroppen, og det er ikke bra for deg. Du har ikke kunnskap til å tolke den medisinske informasjonen du leser på nettet.

Oppsøk lege for din helseangst, for den er alvorlig. Blodtrykksfallet du hadde i den situasjonen er ikke alvorlig, men helt normalt ut fra situasjonen med for lite mat og i varmen.

Ring lege i morgen - vis alle trådene du har startet her og ev. på andre forum, innrøm hvor mye du googler og hvor mye du kjenner etter symptomer i kroppen og hvor redd du er for disse symptomene. Det er hjelp å få. Anbefaler deg også å logge av nettet og heller lese "Kongen anbefaler" av lege I. Wilhelmsen. Lettlest bok om bl.a. helseangst og hvordan takle livet.

Skrevet

Nei, du trenger ikke dra til lege for et og annet blodtrykksfall - og absolutt ikke når du har solt deg, blitt dehydrert (eller lav på mineraler fordi du har drukket mye vann), ikke spist nok og reiser deg raskt.

Det du absolutt BØR søke lege for, det er for den helseangsten du har, for den er tydeligvis alvorlig. Du googler på nettet helt uten kunnskap om kroppen, og det er ikke bra for deg. Du har ikke kunnskap til å tolke den medisinske informasjonen du leser på nettet.

Oppsøk lege for din helseangst, for den er alvorlig. Blodtrykksfallet du hadde i den situasjonen er ikke alvorlig, men helt normalt ut fra situasjonen med for lite mat og i varmen.

Ring lege i morgen - vis alle trådene du har startet her og ev. på andre forum, innrøm hvor mye du googler og hvor mye du kjenner etter symptomer i kroppen og hvor redd du er for disse symptomene. Det er hjelp å få. Anbefaler deg også å logge av nettet og heller lese "Kongen anbefaler" av lege I. Wilhelmsen. Lettlest bok om bl.a. helseangst og hvordan takle livet.

Men kjære deg, hva får deg til å tro at jeg har helseangst? Første tråden jeg har laget på forumet her.

Og hvordan kan du si at blodtrykksfall er normalt? Og at det ikke skyldes klaffeil i hjertet feks?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men kjære deg, hva får deg til å tro at jeg har helseangst? Første tråden jeg har laget på forumet her.

Og hvordan kan du si at blodtrykksfall er normalt? Og at det ikke skyldes klaffeil i hjertet feks?

Ut fra det du har fortalt oss kan blodtrykksfallet aller mest trolig forklares ut fra de faktorene som jeg nevnte over, i det tilfellet kan det være normalt med et blodtrykksfall.

Hvorfor jeg mener du har helseangst? Av måten du svarer på i tråden. Enten har du helseangst, eller du bare troller. Måten du svarer på, tar ikke til deg noen av svarene, kverrulerer på de opplagte årsakene, uttrykker deg som om du ønsker det skal være en klaffefeil uten at du nevner ett eneste symptom som skulle tilsi at det skulle være det fremfor et blodtrykksfall av ovennevnte årsaker. Du virker unormalt opptatt av klaffefeil, du har googler og har tydeligvis ikke kunnskap nok til å tolke hverken svarene du får her eller den medisinske informasjonen du leser på nett.

Hvorfor overser du de forklaringene du har fått her, som er den aller mest sannsynlige årsaken til det du opplevde? Hvorfor er du så opphengt i det med klaffefeil?

Er du virkelig redd for klaffefeil, oppsøk lege.

Jeg tror ingenting på at dette er den første tråden du har hatt om dette, det har vært flere tråder om omtrent det samme og du argumenterer akkurat på samme måte som den som er utestengt fra forumet for å ha spammet forumet med disse hjertetrådene. Om du ikke er samme person så bør du ta til deg det som skrives i tråden og oppsøke hjelp for din angst for klaffefeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...