Gå til innhold

Kan det være leddgikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i flere år slitt med nakken. Og har stivnet i fingrene når det er kaldt eller når jeg sitter lenge foran dataen. 

Nå føler jeg meg stiv i alle ledd. Særlig stiv i korsrygg, hofter og fingre. Sliter med å bøye meg ned for å plukke opp noe uten å støtte meg til knærne.

Det blir bedre i perioder hvor jeg trener, men det blir mye verre hvis jeg trener i form av å gå oppover eller nedover i bakke over lange strekker. Har en treningsrute med stigning over 4 km og når jeg har gått den opp og ned et par dager på rad kan jeg ha smerter i korsrygg og bakside lår en uke etterpå.

Noen tips?

Anonymkode: f78b8...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mer ut som om du trenger å trene mer stabilitet og styrke samt å tøye ordentlig ut. Det at du er så lenge støl kan tyde på at du trenger mer mineraler, men du kan forsøke å spise ganske mye mer grønnsaker, det kan også hjelpe for noen. Spis sunt, masse grønnsaker, fisk, nøtter, bær, rent kjøtt, nok riktig fett, frukt. Kosthold er avgjørende uansett.

Anonymkode: 59625...85c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres mer ut som om du trenger å trene mer stabilitet og styrke samt å tøye ordentlig ut. Det at du er så lenge støl kan tyde på at du trenger mer mineraler, men du kan forsøke å spise ganske mye mer grønnsaker, det kan også hjelpe for noen. Spis sunt, masse grønnsaker, fisk, nøtter, bær, rent kjøtt, nok riktig fett, frukt. Kosthold er avgjørende uansett.

Anonymkode: 59625...85c

Tusen takk for svar! Veldig informativt 😊

Syns det med stive fikk greit høres så giktisk ut.. og at de stivner ved kulde.

Skal prøve å følge dine gode råd 😊 Er det noen kosttilskudd jeg eventuelt bør sjekke ut i tillegg?

HI

Anonymkode: f78b8...241

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...