Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #1 Skrevet 23. juli 2017 Begge ønsker å beholde og tjener stort sett likt. Mor har ungene mest. Anonymkode: 32586...316
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #2 Skrevet 23. juli 2017 Den som byr høyest? Anonymkode: 9d297...ad1
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #3 Skrevet 23. juli 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den som byr høyest? Anonymkode: 9d297...ad1 Eventuelt vinner loddtrekningen... Anonymkode: d20f9...063
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #4 Skrevet 23. juli 2017 Hvis begge har råd til å kjøpe den andre ut, må dere jo finne en måte å avgjøre det på. Om ikke dere klarer det på annen måte, får dere trekke lodd da. Anonymkode: 0d49c...f72
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #5 Skrevet 23. juli 2017 Ungene bør få førsterett til huset! Mor bor der når hun har ungene, og far flytter inn mens mor flytter ut når far har ungene. Dermed får ungene bo i huset hele tiden og slipper å flytte rundt i bag. Anonymkode: 7592b...c6a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #6 Skrevet 23. juli 2017 Barna er veldig små. Den yngste måtte bo med mor fulltid i minst 5 måneder til pga amming. Eldste er også veldig liten og avhengig av mor så vil være hos mor minst 80%. De må derfor ha hvert sitt sted. Anonymkode: 32586...316
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #7 Skrevet 23. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Barna er veldig små. Den yngste måtte bo med mor fulltid i minst 5 måneder til pga amming. Eldste er også veldig liten og avhengig av mor så vil være hos mor minst 80%. De må derfor ha hvert sitt sted. Anonymkode: 32586...316 Må bo Var forresten hi. Min bror og kona skal skilles. Han mener han har like stor rett på huset som henne. Jeg mener han bør la kona få huset på grunn av barna. Anonymkode: 32586...316
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #8 Skrevet 23. juli 2017 Avhenger jo av eierandelene. Hvis begge like stor eierandel, har råd til å kjøpe den andre ut og sitte på det har de i utgangspunktet begge like mye rett på huset. Hvordan er markedet i nærheten? Slik at den andre kan få tak i noe i nærmiljøet? Ellers synes jeg tanken om at mor og far flytter inn og ut avhengig av samvær er en god tanke, men det fordrer jo samarbeid på flere plan (noe som de kanskje ikke har? Anonymkode: 7a624...a13
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #9 Skrevet 23. juli 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må bo Var forresten hi. Min bror og kona skal skilles. Han mener han har like stor rett på huset som henne. Jeg mener han bør la kona få huset på grunn av barna. Anonymkode: 32586...316 Jeg synes den som har barna mest bør beholde huset. Så slipper de å flytte Broren din vil vel sette barna foran seg selv? Anonymkode: 9b7ca...f9d
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #10 Skrevet 23. juli 2017 De eier like mye, og har i prinsippet samme rett på huset. Jeg mener likevel bror bør se at det er mye viktigere for mor å ha et hus hvor hun er kjent og slippe en lang prosess med flytting osv med et spedbarn og et lite barn. Babyen må hun ha med seg frem og tilbake uansett. Broren min har også sagt han ønsker å ha sin nye dame til å flytte inn snart. Det vil være fryktelig vanskelig for kona hans å leve oppi nye dama sine ting i tillegg med en baby etter er så ferskt brudd med små barn osv. Jeg synes min bror oppfører seg som en dusj. Han får tak i noe nytt, men må nok ofre noen kvm. Anonymkode: 32586...316
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #11 Skrevet 23. juli 2017 Er dem gift? Faktisk så kan det være den som er best argumenter som får beholde huset ved skilsmisse. Tipper retten anser at barna skal få beholde sitt bosted som beste argument. Anonymkode: a1cf1...e3f
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #13 Skrevet 23. juli 2017 Om han har ny dame synes jeg faktisk det er enda viktigere at mor beholder huset At far blir i huset barna kjenner som sitt og lar en ny dame ta mammas plass i det huset sånn med en gang kan umulig være bra for dem Barn bør få tid til å venne seg til å være skilsmissebarn og finne seg til rette i den nye situasjonen før en ny partner flytter inn altså Høres ut som broren din har mistet alt vettet i forelskelsens rus Anonymkode: 5faf3...4a8
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #14 Skrevet 23. juli 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om han har ny dame synes jeg faktisk det er enda viktigere at mor beholder huset At far blir i huset barna kjenner som sitt og lar en ny dame ta mammas plass i det huset sånn med en gang kan umulig være bra for dem Barn bør få tid til å venne seg til å være skilsmissebarn og finne seg til rette i den nye situasjonen før en ny partner flytter inn altså Høres ut som broren din har mistet alt vettet i forelskelsens rus Anonymkode: 5faf3...4a8 👆🏻 Dette!! Anonymkode: acec2...626
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #15 Skrevet 23. juli 2017 Skal vi se...de har to små barn. Det ene må ammes lenge enda. Barna skal bo ca 80% med mor. Faren har allerede funnet seg ny dame og vil at han og nydama skal ha huset. Høres ut som ungene kommet langt ned på hans prioriteringsliste, men øverst på mors. Hun var kanskje hjemme og passet ungene deres mens han var ute og fant seg ny dame også? Han burde virkelig la mor (og barn) få huset!! Anonymkode: be2aa...e3b
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #16 Skrevet 23. juli 2017 Jeg er selvfølgelig enig med dere. Jeg har forsøkt å si det til min bror, men som dere påpeker er han i en eller annen rus. Han tenker bare på seg selv og nye dama. Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe den stakkars kona hans? Anonymkode: 32586...316
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #17 Skrevet 23. juli 2017 Når barna er så små har de ikke et forhold til verken huset eller nabolaget. Anonymkode: df9c7...795
Brillefanten Skrevet 23. juli 2017 #18 Skrevet 23. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Når barna er så små har de ikke et forhold til verken huset eller nabolaget. Anonymkode: df9c7...795 Kanskje ikke, men de har et forhold til foreldrenes stressnivå! Og det å flytte med to små barn, hvorav et ammes, fordi mannen vil flytte en ny kvinne inn i huset ditt? Det hadde økt mitt stressnivå betraktelig i hvert fall!!!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #19 Skrevet 23. juli 2017 Den eldste går i barnehage med flere av naboene. Konas familie bor rett i nærheten. Min bror har ingen familie eller andre grunner til å bli boende der. Vi tilbød kona hans hjelp, men siden vi bor et stykke unna og har små barn selv takket hun pent nei. Det er umulig for meg å forstå hva som går av broren min. Det virker som han gjør det for å straffe henne eller gjøre livet hennes vanskelig Anonymkode: 32586...316
soleia Skrevet 23. juli 2017 #20 Skrevet 23. juli 2017 Om bror din har skamvit, så finn han seg ein ny plass å bu saman med nyedama, i staden for å kaste kone, baby og småbarn på dør for å få inn nyedama. Det medfører minst stress for den forsmådde, nybakte mor til barnet hans, og medfører at ho har familie i nærleiken. Men han høyres beklagelegvis ut som ein skamlaus drittsekk. Sånn juridisk har han vel like rett til å kjøpe ut kona og behalde huset. Ungane er så små at dei vel ikkje er spesiellt knytt til huset.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #21 Skrevet 23. juli 2017 Kanskje du kan snakke med den nye dama og forklare at hensynet til barna bør komme først? Anonymkode: 9b7ca...f9d
Gjest Antarctica Skrevet 23. juli 2017 #22 Skrevet 23. juli 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Må bo Var forresten hi. Min bror og kona skal skilles. Han mener han har like stor rett på huset som henne. Jeg mener han bør la kona få huset på grunn av barna. Anonymkode: 32586...316 Begge har jo "rett" på det, men hvis ungene skal være mindre hos ham, og mer hos mor, så er han jo bare hevngjerrig og smålig om han kaster dem alle sammen ut. Stabilitet er best for små barn, og det burde han være med på å bygge opp omkring.
*Miss Marple* Skrevet 23. juli 2017 #23 Skrevet 23. juli 2017 Så ikke bare har han gått ut og skaffet seg ny dame mens konen har vært opptatt med baby og små barn, han har faktisk så lite skamvett at han vil kaste barna ut av huset også? Hva sier han til sitt 'forsvar' da? Han må da ha tanker om hvorfor han syns dette er rett?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #24 Skrevet 24. juli 2017 Jeg vet ikke, men tror det er for å straffe henne. Han er bitter på ekskona for valget hun tok om å gå. Han var utro da kona var høygravid, mulig det ligger mer bak også, men det er dette jeg vet sikkert. Hun fant ut av det fordi den nye dama til bror (som han var utro med) sendte henne en melding. De bor på et lite sted så mange vet nok hva som har skjedd og jeg antar han er bitter fordi ekskona får støtte. Det skulle bare mangle. Jeg kjenner ikke broren min igjen. Det minste han kan gjøre for barna er å la dem få bli boende. Anonymkode: 32586...316
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2017 #25 Skrevet 24. juli 2017 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Må bo Var forresten hi. Min bror og kona skal skilles. Han mener han har like stor rett på huset som henne. Jeg mener han bør la kona få huset på grunn av barna. Anonymkode: 32586...316 Enig med deg, høres usympatisk ut at han er så opptatt av hva "han har rett på". Barna burde stå i fokus. Men hadde ikke orket noen kamp hvis jeg var henne, hadde latt han få det men sørget for et rettferdig oppgjør og skaffet meg noe i nærheten. Anonymkode: dbec2...753
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå