Gå til innhold

Foreldremøte/ kontakt samtale på videregående?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det foreldremøter og kontakt samtale for barnet på videregående? Bare kom til å lure på dette.

Anonymkode: fbd3d...ce5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, inntil eleven fyller 18

Anonymkode: 60bbe...2bc

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er svært varierende praksis fra skole til skole. Hos oss (jeg jobber på videregående) har vi et foreldremøte på høsten (vg1) og ellers er det utviklingssamtaler to ganger i halvåret for vg1 og vg2 (for de frem til 18). På vg3 er det kun samtale med elevene, ettersom de er myndig.

Anonymkode: 8d960...fe7

Skrevet

Er det?? Kan ikke huske en eneste samtale da jeg gikk på VGs. Hadde vi hatt det hadde de sikkert fanget meg opp og hjulpet meg litt. Var helt ute og kjørte.. Bodde på hybel med null oppfølging hjemmefra :/ 

Anonymkode: 74ed8...d6d

Skrevet

Det er litt forskjellig fra skole til skole. 

Der mitt eldste barn gikk, var det et foreldremøte (høsten i 1. klasse), og to foreldresamtaler pr skoleår (en høst og en vår) til elevene fylte 18. 

Der mitt nesteldste barn går, var det et foreldremøte på høsten i 1. klasse, en foreldresamtale på høsten i 1. klasse og siden bare samtaler med eleven.

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det?? Kan ikke huske en eneste samtale da jeg gikk på VGs. Hadde vi hatt det hadde de sikkert fanget meg opp og hjulpet meg litt. Var helt ute og kjørte.. Bodde på hybel med null oppfølging hjemmefra :/ 

Anonymkode: 74ed8...d6d

Samme her. 

Anonymkode: 247d0...501

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...